logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Hamlet: Metamorfoza festiwalu najgorszej reklamy

   17.11.2015, przeczytano 1407 razy
ilustracjastrzałka

Chamlet był to pierwszy w Polsce festiwal najgorszej reklamy, którego ostatnia, piąta edycja, odbyła się w listopadzie 2014 roku. Festiwal co roku zbierał tłumną publiczność, gotową ocenić i skrytykować reklamy funkcjonujące w polskiej przestrzeni publicznej. Chcąc jednak uczynić krytykę konstruktywną, organizatorzy Festiwalu zdecydowali się na kolejny krok, jakim jest przegląd tego, co działa, czyli już nie Chamlet, a Hamlet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hamlet%3A-metamorfoza-festiwalu-najgorszej-reklamy,26571,artykul.html

Hamlet polegać będzie na prezentacji i analizie konceptów szeroko rozumianych przestrzeni projektowania komunikacji, w ramach których reklama jest tylko jedną z możliwości komunikowania kogoś lub czegoś. Festiwalowi towarzyszyć będą warsztaty projektowe, dla podkreślenia tego, że „projektantem” może stać się każdy, a communication design to nie tylko dziedzina naukowa, ale również część życia społecznego.

Przegląd organizowany przez studentów i prowadzących projektowania komunikacji na Uniwersytecie Wrocławskim odbędzie się 4.12.2015 o godzinie 18.00 w sali im. Unii Europejskiej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Festiwal w nowym wydaniu to przede wszystkim skupienie na omawianiu zjawisk i problemów.

Hamlet stracił jedną literkę w nazwie, ale zyskał zupełnie nową formułę. Kierujemy naszą uwagę na rozwiązania, które można określić słowami: funkcjonalne, użytkowe, integrujące, zrównoważone, rozwojowe, prospołeczne i proekologiczne. Chcemy również pokazać, czym (naszym zdaniem) jest projektowanie komunikacji, rozumiane jako strategiczne rozwiązywanie problemów i dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu, które na stałe goszczą w komunikacji społecznej” – wyjaśnia dr Mariusz Wszołek, jeden z organizatorów festiwalu.

Podczas przeglądu zostaną zaprezentowane i omówione przykłady szerokiego zastosowania projektowania komunikacji w Polsce, dla przejrzystości podzielone na 5 kategorii:  design (opakowań, informacji, produktu), reklama, miasto (działalność społeczna, administracyjna, lokalna), media (tematy medialne, dyskurs) i zjawisko (społeczne, rynkowe).

"Chamlet. Było tak przez kilka lat, przywykliśmy do tego, że można się było pośmiać ze złych reklam, podziwić, że są takie żenujące i cieszyć się, że nikt nie przyjechał po odbiór nagród. Moglibyśmy to robić dalej, bo i zabawa była przednia. Przeraziło nas jednak coś innego. Owe złe reklamy stały się co prawda trochę lepsze, ale gust mainstreamu coraz gorszy. Więc trzeba to zmienić, stąd Hamlet. Chcemy pokazywać co nam się podoba, co ma znaczenie społeczne, co może pomóc zmienić chociaż trochę nasze otoczenie i przyzwyczajenia, chcemy znaleźć to, w czym manifestuje się coś nowego. Ponieważ, jak mawiała pewna postać, być albo nie być" – komentuje prof. Michael Fleischer, pomysłodawca i główny organizator festiwalu.

„Jesteśmy z tego samego materiału co nasze sny”, jak mawiał William Shakespeare, a że do filozofów nam daleko, toteż śnią nam się rzeczy na ziemi i w niebie, o których chcielibyśmy powiedzieć wszem i wobec – ogłaszają organizatorzy festiwalu (C)hamlet.

Co: Hamlet – przegląd tego, co działa. Gdzie: Sala imienia Unii Europejskiej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Kiedy: 4.12.2015, godzina 18:00.

Facebook: www.facebook.com/przeglad.hamlet

Źródło: Uniwersytet Wrocławski

www.pk.uni.wroc.pl

Dodatkowe informacje:

* Propozycje nominacji z Polski w kategoriach: design, reklama, miasto, media i zjawisko; można przesyłać na profil Hamleta na Facebooku lub na maila: przegladhamlet(at)gmail.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764