logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Handel na platformach sprzedażowych oczami ekspertów

  PR 16.01.2020, przeczytano 479 razy

Już 22 i 23 stycznia odbędzie się Marketplace Academy 2020. W trakcie trwania dwudniowego wydarzenia, które skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze sprzedażą za pośrednictwem międzynarodowych platform marketplace, odbędą się liczne warsztaty i wykłady branżowych ekspertów z Polski i zza granicy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/handel-na-platformach-sprzedazowych-oczami-ekspertow,385340,artykul.html

Wydarzenie będzie miało charakter szkoleniowy i odbędzie się w warszawskim Digital Knowledge Village.

– Planujemy dokonać konfrontacji teorii z praktyką, wykorzystując w tym celu m.in. wiedzę i doświadczenie prelegentów, reprezentujących cztery największe marketplace-y Europy. Wystąpienia będą skoncentrowane na praktyce. Obecnym na spotkaniu gościom chcemy przekazać tak wiele wiedzy, jak to tylko możliwe – mówi Aleksandra Szarmach. – To nie wszystko, podczas wydarzenia analizowane będą również problematyczne sytuacje, które spotkały polskich przedsiębiorców i historie ich sukcesu na zagranicznych rynkach, które odnieśli na platformach sprzedażowych – dodaje Chief Marketing & Sales Officer Nethansy, organizatora konferencji Marketplace Academy 2020.

Według danych zebranych przez firmę badawczą Statista w 2019 r. sprzedaż detaliczna handlu elektronicznego na całym świecie wyniosła ponad 3,5 bln USD, a to nie koniec dobrych wieści dla zwolenników handlu online – prognozowane przychody wzrosną niemal dwukrotnie do 6,5 bln USD w 2022 r. Zainteresowanie tą formą robienia zakupów wykazują również rodzimi konsumenci – według raportu firmy Gemius, wśród 27,5 mln internautów w Polsce, aż 62% deklaruje, że kiedykolwiek dokonało zakupów przez Internet. Nic więc dziwnego, że firmy coraz mocniej interesują się tą formą budowania sieci sprzedaży.

Zaplanowana przez Nethansę inicjatywa potrwa pełne dwa dni. W tym czasie odbędą się liczne prelekcje i praktyczne warsztaty, które pomogą uczestnikom w prowadzeniu skutecznej sprzedaży w internecie. Co zyskują firmy, realizując ten model sprzedaży?

– Wchodząc na platformy, takie jak Amazon czy eBay, sprzedasz więcej produktów, zwiększysz rotację towarów i wygenerujesz nawet o kilkadziesiąt procent większe obroty. Dziś obecność w sieci to nie dodatkowy element wyróżniający Twoją ofertę. To konieczność, bez której ciężko zachować konkurencyjność, a cześto nawet, utrzymać się na rynku – mówi Aleksandra Szarmach z Nethansy.

Odpowiedź na potrzeby rynku

Na rynku pojawiły się już próby organizacji podobnych spotkań, jednak ich formuła mocno odbiegała od oczekiwań odbiorców. Przygotowując się do wydarzenia firma Nethansa przeprowadziła krótkie badanie wśród polskich przedsiębiorców oraz e-commerce managerów. Respondentów zapytano o to, czego oczekują od tego typu wydarzeń i czego ich zdaniem brakowało w dotychczasowych inicjatywach, w jakich brali udział. Aż 9 na 10 osób wskazywało na zbyt krótkie (często po 15/20 min) prelekcje, które miały zbyt teoretyczny charakter i niedostatecznie omawiają problem, a kolejnym prezentacjom brakuje wartościowej treści i gotowych rozwiązań.

Marketplace Academy ma przyjąć zupełnie nową formułę, opartą przede wszystkim o wymianę praktycznych doświadczeń i dostarczanie pełnego know-how. Dlatego organizator zdecydował się na zaproszenie wykwalifikowanych i doświadczonych gości zza granicy oraz pracę w małych, kameralnych grupach ćwiczeniowych podczas warsztatów. Wszystko to ma za zadanie pomóc w skutecznym budowaniu wirtualnej sieci sprzedaży.

Podczas wydarzenia nie zabraknie również fachowej wiedzy, która pomoże firmom skutecznie przygotować się na nadchodzące lata, budując strategię opartą o najnowsze trendy na 2020 rok. Plan obejmuje wystąpienia prelegentów angielsko, niemiecko i polskojęzycznych, ale cała konferencja prowadzona będzie z tłumaczeniem, co ma zapewnić komfortową komunikację i bezproblemowy odbiór treści.

Podczas obydwu dni wydarzenia przewidziany jest catering na restauracyjnym poziomie oraz wieczorne afterparty.

Rezerwacji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.marketplaceacademy.eu

Źródło: Nethansa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764