logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Harold i kanapkowa rewolucja na ulicach Warszawy

  PR 03.10.2024, przeczytano 478 razy
ilustracjastrzałka

Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęliśmy w ramach najnowszej kampanii GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-harold-i-kanapkowa-rewolucja-na-ulicach-warszawy,405941,artykul.html

Harold zostaje badaczem kanapek

Zainspirowani słowami Oscara Wilde’a: „Be yourself: everyone else is already taken”, postanowiliśmy zrobić coś, czego nikt się nie spodziewał – wykorzystać jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów internetowych memów. Tak, jak Wilde zachęcał do bycia sobą, my, razem z Haroldem, zachęcamy mieszkańców Warszawy do spojrzenia na komunikację piekarni z przymrużeniem oka.

ilustracjastrzałka

Wyższa szkoła big idea

Na potrzeby kampanii powołaliśmy Uniwersytet Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni, w którym Harold został jednym z wykładowców – pod pseudonimem dr Wegetar Jan objął stanowisko Szefa Działu Zrównoważonej Konsumpcji Kanapkowej. Ustawiliśmy go w kontrze do reklam w stylu „9 na 10 specjalistów poleca”, dając prawo do wygłaszania autorskich i podszytych absurdalnym humorem obserwacji na temat spożycia kanapek – oczywiście popartych badaniami, a w zasadzie „badaniami”. To wystarczyło, aby Internet podchwycił temat.

Kampania, która wciąga (jak dobra kanapka)

Już pierwszego dnia zauważyliśmy wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych. Na LinkedIn pojawiały się wpisy, w których ludzie zastanawiali się, czy nasza kampania to odważny żart, niepotrzebne ryzyko, czy po prostu błąd wynikający z memicznej ignorancji. Ciekawe są także dyskusje na temat przepełnienia nośników OOH tekstem oraz rozbicie warstwy copy na przypisy odwołujące do przypisów. To kolejna zabawa formą – tym razem żartujemy z disclaimerów charakterystycznych dla komunikacji banków czy firm ubezpieczeniowych.

ilustracjastrzałka

Kanapki na stół!

Koncept oparty na Uniwersytecie Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni to nie tylko powiew świeżości w dość monotonnej komunikacji w OOH czy DOOH, ale przede wszystkim to kampania obliczona na buzz oraz generowanie virali. Oprócz wspomnianych dyskusji na LinkedIn widzimy dużych ruch w Instastories oraz na TikToku – co bardzo ważne reakcje intnernautów są bardzo pozytywne. A to znaczy, że działa!

Harold wykłada na mieście

Od połowy września aż do końca października kampania GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI jest i będzie obecna na przystankach, na ekranach w metrze czy w biurowcach. Ale także na wielkoformatowym ekranie LED przy Złotych Tarasach, billboardach na Rondzie ONZ czy przy ul. Senatorskiej. Z przecieków od dr. Wegetar Jana wiemy, że już niebawem pojawi się jej drugi flight, a wraz z nim obserwacje i badania przeprowadzone na Uniwersytecie Badania Kanapek w nowej, bardzo kolorowej odsłonie.

Nikt nie pytał, wszyscy czekali

Kampania Gorąco Polecam to w pełni autorski projekt – od iskry pomysłu, przez sesję zdjęciową, aż po realizację i wdrożenie. Odpowiada za nią zespół HOLO Group – po stronie agencji Iskry leżała koncepcja kreatywna, sesja zdjęciowa, wybór i zakup nośników oraz promocja digitalowa, zaś Picture Perfect odpowiada za rozwój idei, kreację materiałów oraz przygotowanie ich do druku.

To doskonały przykład znaczenia synergii działań spółek w ramach grupy, a jednocześnie case, który pokazuje, jak wielkie znaczenie mają zaufanie, wiara i odwaga w relacjach Klient – agencja. Kiedy więc zobaczysz na mieście Harolda, pamiętaj – ktoś taki, jak doktor Wegetar Jan nie może się mylić i to znak, że warto wejść po kanapkę do Gorąco Polecam Smaki z Piekarni!

Źródło: HOLO Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PROMO SHOW: Wspólne Siły Branży i Mediów Międzynarodowych
Szerokie wsparcie medialne od partnerów – czołowych izb branżowych i mediów, zapewniły PROMO SHOW międzynarodową promocję wydarzenia i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców w Europie i poza jej granicami.
DIMAQ Voice #55: projektowania tożsamości marki, regulacje w komunikacji elektronicznej, handel online
Jak ewoluuje branding w erze cyfrowej? W jaki sposób nowe przepisy i wyroki sądowe wpłyną na targetowanie reklam? Co warto zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać ostatnie tygodnie roku i zwiększyć ROI w handlu mobilnym? Już 17 grudnia o godzinie 15:00 rusza 55. edycja DIMAQ Voice – bezpłatnego wydarzenia online dla pasjonatów i profesjonalistów branży...
 Obiektywy Voigtlander APO Ultron 90 mm f/2,0
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
 Obiektywy Voigtlander Nokton 28 mm f/1,5
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów bezlusterkowych Sony E.
Lidl Polska inspiruje do pomagania na pokazie świątecznego spotu
W środę, 4 grudnia, w warszawskim Kinogramie odbyło się wyjątkowe spotkanie połączone z pokazem świątecznego spotu Lidl Polska, wyreżyserowanego przez oscarowego reżysera Toma Hoopera. Wśród zgromadzonych gości pojawili się klienci – zwycięzcy konkursów organizowanych przez podcasterkę Natalię Kusiak i aktora Macieja Musiała, dziennikarze, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764