logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Hashtagi na Facebooku: komentarz agencji Grupa 365net

  PR 15.06.2013, przeczytano 2602 razy
ilustracjastrzałka
Mark Zuckerberg

Nadeszła chwila, na którą niecierpliwie czekali wszyscy social media marketerzy. Po osi czasu i rozszerzeniu zasięgu płatnych narzędzi do promowania marek w serwisie, przyszedł czas na kolejną rewolucję. Facebook.com potwierdził właśnie swoją pozycję społecznościowego giganta wprowadzając klikalne hashtagi!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hashtagi-na-facebooku%3A-komentarz-agencji-grupa-365net,19002,artykul.html

Hashtagi, czyli frazy poprzedzane charakterystycznym krzyżykiem np. #hashtag, odsyłające do strumienia twitów (na Twitterze) czy zdjęć (Instagram, Tumblr lub Pinterest) itd., umożliwiają indeksowanie rozmów na podstawie słów kluczowych charakterystycznych dla danej dyskusji. Facebookowe hashtagi będą dawać możliwość śledzenia strumienia postów opublikowanych przez użytkowników i administratorów fan page’ów.

Pierwsze wzmianki na temat wdrożenia hashtagów przez ekipę Zuckerberga pojawiły się już w marcu. Pojawiła się wtedy facebookowa strona o znamiennej nazwie „This is not Twitter. Hashtags don’t work here”, którą w przeciągu trzech dni polubiło 10 000 osób. Nie wydaje się to jednak wiele w porównaniu do ilości pozytywnych opinii na temat nowej funkcji opinii, wśród których najczęściej cytowaną frazą jest „news feed jako najlepsza spersonalizowana gazeta w sieci”.

Decyzja o wprowadzeniu hashtagów jest przede wszystkim ciosem wymierzonym przeciwko Twitterowi, z którym Facebook rywalizuje w walce o klienta mobilnego. Zyski z reklam na tym polu kształtują się na poziomie 851 milionów przeciwko 249 milionom dolarów na niekorzyść Twittera, który jednak może pochwalić się większym przychodem na jednego użytkownika – tłumaczy Dominika Chłopicka, Social Media Manager GRUPA 365 NET. – Teraz pozostaje nam czekać, jak Facebook rozwinie ideę hashtagów. Historia zmian w serwisie pozwala sądzić, że nowa opcja posłuży jako narzędzie wspierające płatne reklamy – dodaje.

Do tej pory głównym miernikiem popularności głośnych wydarzeń czy zjawisk były hashtagowe statystyki na Twitterze. Zaobserwowanie wszystkich wypowiedzi i opinii na ich temat na Facebooku było niemożliwe. Teraz ma się to zmienić: ten najpopularniejszy serwis społecznościowy ze swoistego placu zabaw dla znajomych, ma szansę stać się źródłem trendów i newsów. Jedynym filtrem pozostają tutaj indywidualne ustawienia prywatności konta, które – ku uldze wielu – pozostają bez zmian; a i z nimi Facebook stanie się bardziej publiczny.

Nowa funkcja została na razie włączona niewielkiej grupie użytkowników, ale już teraz da się zauważyć, że sporą popularnością cieszą się hashtagi: #yolo oraz… #hashtag. Jeszcze tylko czekamy na uruchomienie hashtagowej wyszukiwarki i będziemy ukontentowani.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764