logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Havas Media Group stawia na dane i programmatic

  PR 12.01.2017, przeczytano 892 razy
ilustracjastrzałka

Sieć Havas Media stawia obecnie na dwa filary przyszłości branży komunikacyjnej, czyli programmatic i dane. Globalnie, Grupa rozpoczyna nowy rok z ponad 5000 talentów (spośród 20 000 pracowników) przeszkolonych w ramach autorskiego programu 100% Programmatic.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/havas-media-group-stawia-na-dane-i-programmatic,31071,artykul.html

100% Programmatic to wewnętrzny program certyfikacji, który umożliwia wszystkim pracownikom wzmocnienie kompetencji w zakresie reklamy programatycznej. Uczestnictwo w programie – dzięki autorskiej platformie do kształcenia online o nazwie Havas University – daje biegłość zawodową (poprzez zdobywaną wiedzę), samodzielność (poprzez praktyczne działania) i narzędzia do osiągnięcia celu (poprzez autorskie narzędzia do analizy Havas).

Alfonso Rodes Vila, zastępca CEO Havas Group, prezes Havas Hiszpania oraz CEO Havas Media Group, wyjaśnia: Nasza wizja koncentruje się na przyszłości. Programmatic to nowa rzeczywistość i jakakolwiek jest nasza rola, to musimy zrozumieć odbiorcę, adresowalny kontent i spersonalizowane wiadomości. Media staną się przede wszystkim kodem zer i jedynek, a wiedza jak podejść do tych zakodowanych danych, wyróżni nas na tle branży.

– Programmatic to więcej niż media. Odzwierciedla całkowitą zmianę w naszej branży i ma również ogromne znaczenie dla kreatywności. Zawsze wykorzystywaliśmy dane dotyczące odbiorców i spersonalizowane wiadomości do tworzenia kreatywnych rozwiązań, a teraz, dzięki automatyzacji, możemy to zrobić na zupełnie nową skalę. Zrozumienie tego jest tak samo ważne w zespołach kreatywnych, jak i mediowych – dodaje Andrew Benett, Global CEO Havas Worldwide oraz Havas Creative Group.

Celine Merle-Beral, szefowa działu Human Resources w Havas Media Group, mówi: Program został stworzony przez pełen pasji zespół, który podzielił się swoją wiedzą, aby pomóc nam wysunąć się na prowadzenie w tej grze i zostać na pozycji lidera. Inwestycja ta jest częścią zaangażowania Havas w naszych ludzi, w ich rozwój, w naszą wspólną przyszłość.

– W naszej branży programmatic buying z roku na rok staje się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej, a wyniki i prognozy dotyczące USA działają na wyobraźnię: wzrost wartości kategorii z 24 proc. całych wydatków marketingowych online w 2013 r. do 63 proc. wartości w 2016 r. Upowszechnienie programmatic buyingu (także poza onlinem), ze swoimi głównymi filarami: automatyzacją, efektywnością, personalizacją niesie ze sobą możliwości, zagrożenia i wyzwania dla wydawców, marketerów i agencji mediowych. W niedługiej perspektywie programmatic może mieć także wpływ na zmianę profilu naszej pracy i usług. W Havas szkolimy zespół i przygotowujemy do pracy w erze Programmatic – w zeszłym roku w ramach Digital University przeprowadziliśmy bardzo intensywne szkolenie na kilku poziomach, które objęło wszystkich plannerów i osoby pracujące z klientami. W tym roku planujemy kolejne szkolenia, nawet dla pracowników administracyjnych, bo w perspektywie kilku lat większość biznesu w agencjach mediowych będzie się opierać o programmatic – mówi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group w Polsce.

W ramach programu 100% Programmatic pracownikom oferowane jest od 8 do 10 godzin kursów online z bogatym zapleczem kontentowym, czyli tekstami, filmami, wywiadami czy quizami i forami prezentującymi pracowników i partnerów technologicznych grupy Havas. Program szkolenia obejmuje trzy poziomy:

  • Podstawowy, dotyczący języka i pojęć wykorzystywanych w programmaticu, a także jego wpływu na kreację i media,
  • Zaawansowany, zawierający wiedzę na temat codziennego wykorzystania programmaticu wraz z przystosowanymi modułami w zależności od pozycji,
  • Elitarny, koncentrujący się na strategicznej wizji, programatycznych umiejętnościach przywódczych w budowaniu społeczności i rozwoju sieci.


Realny wpływ programu na pracowników został zbadany, a wyniki poproszonych o opinię w tej kwestii, były zdumiewające:

  • 96% uczestników czuje się pewniej mówiąc o programmaticu,
  • 97% uczestników uznało, że kurs przedstawił dla nich dużo większą wartość niż to, co można znaleźć w internecie,
  • 97% uczestników poleca to szkolenie swoim kolegom.


Program 100% Programmatic rozpoczął się od próby pilotażowej między majem a lipcem 2016 r. dla pracowników Havas Media Group w 15 krajach. Pierwszy etap programu miał miejsce we wrześniu zarówno dla pracowników działów kreatywnych, jak i mediowych w ponad 40 krajach. Kolejny etap rozpocznie się w lutym 2017 roku w celu poszerzenia zasięgu i efektów programu. Co ciekawe dostępne są również wersje partnerskie i klienckie programu w wersji podstawowej i zaawansowanej.

Źródło: Havas Media Group

www.havasmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764