W poniedziałek 17 maja wystartowała kampania „Obiecaj” marki FINISH, realizowana wspólnie z marką BOSCH. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy. Kampania obejmie TV, POS i INTERNET. Za kreację odpowiada agencja Havas Warsaw, a za działania public relations agencja Havas PR Warsaw.
Woda jest naszym wspólnym dobrem, a wciąż traktujemy ją jako coś oczywistego. Codziennie, w naszych domach, zużywamy setki litrów wody dziennie. Najwyższy czas, abyśmy wszyscy byli świadomi, jakie konsekwencje mogą nas czekać w przyszłości, jeżeli nie zmienimy naszych nawyków już teraz.
Polska od lat zmaga się z suszą hydrologiczną. Eksperci alarmują, że jeśli nie zaczniemy oszczędzać wody, to już za 10 lat będziemy jej mieli o 40% mniej, niż będziemy potrzebować. A przecież woda jest jednym z najważniejszych elementów codziennego życia. Nie możemy pozwolić, żeby nam jej zabrakło! Dlatego FINISH razem z marką BOSCH rozpoczynają kampanię „Obiecajmy” zachęcającą do zmiany nawyków zmywania naczyń.
Badania przeprowadzone w 2019 r. w Czechach, Polsce, Rumunii i na Węgrzech wykazały, że na zmywanie ręczne zużywamy średnio aż 88 litrów wody. Możemy zaoszczędzić nawet 80 litrów wody gdy zamiast ręcznie, będziemy zmywać w zmywarce, ponieważ niektóre zmywarki BOSCH zużywają jedynie 6,7 l wody na cykl w programie Eco 50°C. „Wciąż zaledwie 50% gospodarstw domowych posiada zmywarkę, dlatego w Polsce mamy duży potencjał do zmiany sposobu zmywania naczyń i niemarnowania wody”, mówi Beata Rusak, Senior Regional Strategic Alliance Manager w firmie Reckitt (Hygiene Home) Poland.
- W sprzętach gospodarstwa domowego istnieje olbrzymi potencjał oszczędności. Ekologiczna świadomość od lat stanowi DNA marki BOSCH. Od lat współpracujemy z FINISH i razem edukujemy konsumentów w zakresie zalet zmywania w zmywarce. To znakomita recepta na oszczędność milionów litrów wody – komentuje Krzysztof Cywiński trener marki BOSCH.
- Globalną misją marki FINISH jest odciążenie ludzi od czasochłonnej i żmudnej czynności zmywania ręcznego, a tym samym jest to „oddech” dla zasobów wodnych naszej planety. Chcemy, aby edukacja dotycząca oszczędzania wody stała się czymś powszechnym. Jeszcze w 2018 roku jedynie 18 proc. Polaków wskazywało na problem z zasobami wody, jako istotną sprawę środowiskową. Od tamtej pory świadomość w tej kwestii się zwiększyła, między innymi dzięki zainteresowaniu mediów, ale nadal pozostało dużo pracy do wykonania - mówi Gabriela Woźnicka, Category Manager Hygiene/Home, Reckitt Polska.
Celem kampanii „Obiecaj” jest zachęcenie jej odbiorców do niemarnowania wody, zachęcenie do zakupu zmywarki i niezmywania ręcznie. Kampania ma też zachęcić posiadaczy zmywarek, aby nie opłukiwali naczyń, czy wręcz by ich nie przemywali przez wstawieniem do zmywarki. Badania przeprowadzone w 2020 r. wykazały, że nadal duża część posiadaczy zmywarek opłukuje naczynia przed włożeniem ich do zmywarki i zużywają na tę czynność średnio aż 48 litrów wody tygodniowo. Oznacza to, że rocznie marnujemy w Polsce na przepłukiwanie naczyń aż 6,3 miliarda litrów wody. To właśnie w tak prostych czynnościach kryje się klucz do oszczędności. - Dzięki zmywarce i zastosowaniu nowych kapsułek FINISH Quantum Ultimate z technologią ActivBlu możemy być pewni perfekcyjnych rezultatów zmywania dzięki działaniu aż w 12 obszarach, kapsułki m.in. eliminują przypalone i zaschnięte zabrudzenia już za pierwszym razem, bez konieczności opłukiwania naczyń przed włożeniem do zmywarki. Zatem każdy z nas codziennie ma wpływ na oszczędzanie wody w swoim domu - mówi Bartosz Stawikowski, Senior Brand Manager, Reckitt Polska.
Grupę docelową kampanii stanowią kobiety w wieku 25-50 lat, które mają rodzinę i posiadają samodzielne gospodarstwo domowe.
Reklama ma na celu uświadomienie problemu niedoboru wody w najbliższym czasie, i zwrócenie uwagi na fakt, jak wiele wody marnuje się podczas ręcznego zmywania. Można temu zapobiec kupując zmywarkę BOSCH, a z kapsułkami FINISH Quantum Ultimate naczynia zawsze będą olśniewająco czyste naczynia.
Działania reklamowe objęły swoim zasięgiem telewizję, Internet i punkty sprzedaży.
Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw, za działania w zakresie PR odpowiada Havas PR Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy.
Źródło: Havas Creative Group