logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Headz: badania i symulacje kampanii reklamowych OOH

  PR 16.06.2017, przeczytano 603 razy

Reklama na wielkoformatowych nośnikach outdoor wzdłuż głównych tras ruchu samochodowego z dołączonym pakietem badań skuteczności takiego działania – to najnowsza oferta Headz Marketing Partner. Firma, która od kilku lat oplata Polskę siecią wielkoformatowych tablic reklamowych wzdłuż autostrad oraz dróg szybkiego ruchu wprowadza nowy standard na rynku reklamy zewnętrznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/headz%3A-badania-i-symulacje-kampanii-reklamowych-ooh,32826,artykul.html

Oferta skierowana jest do firm, które zdecydują się na działania reklamowe z wykorzystaniem co najmniej 15 nośników. To duże, podświetlone tablice wielkoformatowe o powierzchni od 200 do 300 m2. Headz dysponuje dziś ponad 700 lokalizacjami w całym kraju.

Oferta jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy potrzebują badań potwierdzających skuteczność i ekonomiczny sens takich działań budowania marki. Nasza sieć 700 lokalizacji może im zagwarantować nie tylko zasięg, ale przede wszystkim skuteczność dotarcia do potencjalnych klientów. Badania Eyetracking Solutions and Research mogą to potwierdzić’ – podkreśla Edyta Wójcik-Mendyk, Managing Director Headz Marketing Partner.

Headz udostępni ofertę od czerwca 2017 r i zaproponuje możliwość podświetlenia wybranych elementów na nośnikach, w tym animacje (wszystko w technologii LED). W  trakcie trwania kampanii Klienci otrzymają aktualne badania i analizę wyników działań reklamowych. Raporty przygotuje firma Eyetracking Solutions.

Badanie i symulacja skuteczności reklam na drodze

Ponadto Headz jako pierwsza firma w kraju wprowadzi usługę badania layoutu reklam w konkretnych miejscach wzdłuż szklaków komunikacyjnych, w których docelowo realizowana będzie kampania. Badanie w postaci symulacji - polegające na rejestracji uwagi kierowcy i późniejszej analizie danych kodowania, fiksacji na przykładowych, statycznych elementach reklamowych na drodze - opracowane zostało przez firmę Eyetracking Solutions and Research. Headz jest jedynym podmiotem, oferującym taką usługę na rynku tablic OOH na trasach szybkiego ruchu.

Oferta Headz już cieszy się dużym zainteresowaniem firm z branży motoryzacyjnej, finansowej, biur podróży, telekomunikacji oraz FMCG. Kampanie realizowane są na wysokiej jakości oświetlonych konstrukcjach.

To pierwsza taka oferta na rynku. Reklamodawcy nie tylko otrzymają badanie skuteczności kampanii, lecz będą mogli ubezpieczyć się na wypadek szkód lub czynników atmosferycznych. Myślimy o wszystkich aspektach ponoszonych kosztów
– dodaje Edyta Wójcik-Mendyk z Headz.

Headz już od kilku lat współpracuje z firmą badawczą Eyetracking Solutions and Research, zajmującą się sprawdzaniem poziomu uwagi kierowców. Badania wykonywane są przy użyciu urządzeń Tobii Glasess - specjalnych okularów śledzących ruch gałek ocznych kierowców podczas prowadzenia pojazdu. Symulator efektywności i postrzegalności to zupełna nowość a Headz ma obecnie wyłączność na oferowanie usługi na rynku Outdoor.

Analitycy Eyetracking Solutions and Research twierdzą, że reklama przy  polskich trasach krajowych i autostradach  może być bardzo skuteczna tylko pod warunkiem użycia wielkiego rozmiaru tablic outdoorowych.

Budowa dużych nośników reklamowych przy najważniejszych szlakach w kraju stała się przełomem na rynku. Badania w 2016 roku pokazały bowiem, że skuteczność tych reklam jest bardzo duża: na 10 przejeżdżających kierowców 10 zauważyło reklamę, mając z plakatem 4-krotny kontakt.*

Okazuje się, że zapamiętywalność treści reklam wśród kierowców jest bezpośrednio związana z rozmiarem tablic eksponujących plakat i jakością lokalizacji. Umiejscowienie konstrukcji i znaczący rozmiar reklamy sprawiają, że kierowcy spoglądają na reklamę częściej i dłużej. Duże formaty tablic reklamowych przekładają się na większą uwagę respondentów co pozwala na osiągnięcie wysokiego wskaźnika skuteczności przekazu.

Obecnie wzdłuż polskich autostrad istnieje ok. 1000 nośników wielkopowierzchniowych. Połowa z nich jest nieoświetlona, czyli ma ograniczony czas działania. Co więcej, wiele z tych reklam znajduje się w sąsiedztwie innych nośników, co znacząco wpływa na obniżenie efektywności. Dlatego Headz decyduje się na budowę nośników w lokalizacjach ‘’na wyłączność’’, w otoczeniu nie zakłóconych innym przekazem reklamowym.

Kierowcy stanowią bardzo duży potencjał dla wielu firm reklamujących swoje produkty i usługi. Na 5 największych, krajowych drogach porusza się dziennie ok. 700.000 aut (dane za Samar), co miesięcznie daje to ponad 20 mln par oczu, o uwagę których z niecierpliwością walczyć będą reklamodawcy.

Źródło: Headz Marketing Partner

Dodatkowe informacje:

* Badanie przeprowadzone zostało wśród 100 kierowców na 4 największych autostradach w kraju. Wyniki wyraźnie potwierdziły, że moment zainteresowania tablicą reklamową wśród kierowców trwa dłużej niż kilka sekund. Interesujący jest fakt, iż kierowcy spoglądają na reklamę kilkukrotnie podczas przejazdu po autostradzie. Oznacza to, iż wielki format poprzez lepszą widoczność pozwala na zwielokrotnienie i wydłużenie kontaktu z reklamą.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764