logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Heidelberg zamyka rok finansowy 2023/2024

  PR 19.05.2024, przeczytano 581 razy
ilustracjastrzałka
Nowy HEIDELEBRG Speedmaster XL 106 generacji Peak Performance

Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) jest dobrze przygotowany na nadchodzące targi drupa (28 maja – 7 czerwca). Świadczą o tym wstępne dane za miniony rok finansowy 2023/2024, które spełniły prognozę spółki. Pomimo trudnych warunków gospodarczych i geopolitycznych, a także presji kosztowej materiałów, energii i personelu, firmie HEIDELBERG udało się utrzymać sprzedaż na stabilnym poziomie około 2,4 miliarda euro (w roku poprzednim: 2,435 miliarda euro) i skorygowaną marżę EBITDA na poziomie 7,2 procent. Wolne przepływy pieniężne osiągnęły kwotę około 50 milionów euro, przy czym w roku sprawozdawczym nie uwzględniono żadnych pozycji specjalnych, takich jak sprzedaż aktywów nieoperacyjnych. Oznacza to, że w minionym roku obrotowym osiągnięto najwyższe wolne przepływy pieniężne od ponad 10 lat, jeśli wolne przepływy pieniężne z lat ubiegłych zostały skorygowane o zawarte w nich pozycje szczególne. Liczby te podkreślają pomyślną realizację programu wzrostu wartości, który jeszcze bardziej poprawił odporność finansową firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/heidelberg-zamyka-rok-finansowy-2023-2024-,404268,artykul.html

  • Wstępne dane biznesowe wskazują na pozytywny rozwój: sprzedaż i skorygowana marża EBITDA stabilne na poziomie 2,4 miliarda EUR i 7,2 procent w roku 2023/24 pomimo wyzwań rynkowych
  • Wolne przepływy pieniężne z wyłączeniem pozycji specjalnych na najwyższym poziomie od 10 lat
  • Przychodzące zamówienia zwiększyły się na koniec roku finansowego
  • Innowacje na drupie: szeroka baza klientów siłą

Dyrektor generalny dr Ludwin Monz mówi: „Udało nam się osiągnąć nasze cele na rok finansowy w trudnym otoczeniu gospodarczym. Wyniki finansowe firmy HEIDELBERG były solidne. Nasz program zwiększania wartości jest ważnym elementem zapewniającym pozycję HEIDELBERGA na przyszłość”.

Program podnoszenia wartości: większa swoboda finansowa dla dalszego rozwoju firmy

W ramach programu podnoszenia wartości HEIDELBERG zidentyfikował ponad 250 działań zwiększających produktywność i wzmacniających bazę finansową, które są na bieżąco wdrażane. W roku obrotowym 2023/2024 podjęte na wczesnym etapie działania skutecznie zrekompensowały znaczny negatywny wpływ na wyniki spadających wolumenów produkcji i rosnących kosztów. Środki mające na celu szczególną optymalizację kapitału obrotowego netto również miały pozytywny wpływ na wolne przepływy pieniężne.

Tania von der Goltz, dyrektorka finansowa firmy HEIDELBERG, mówi: „Stały rozwój rentowności i wolnych przepływów pieniężnych jest dowodem naszej dyscypliny finansowej i naszej zdolności do dostarczania wiarygodnych wyników nawet w trudnym otoczeniu. W roku finansowym, który charakteryzował się spadkiem zamówień w całej branży, osiągnęliśmy nasze cele i prognozy dzięki zainicjowanemu na wczesnym etapie programowi wzrostu wartości.

W ubiegłym roku finansowym 2023/2024 również solidnie wyglądały napływające zamówienia. Chociaż było to o około 6 procent mniej niż w roku poprzednim, dzięki dobrej pozycji rynkowej firmy HEIDELBERG rozwinęła się ona lepiej niż średnia w branży. Po słabszym trzecim kwartale (508 milionów euro), w czwartym kwartale sytuacja znacznie się poprawiła, przy napływających zamówieniach na kwotę nieco poniżej 600 milionów euro. Do pozytywnego rozwoju sytuacji przyczyniła się dobra koniunktura w Azji, zwłaszcza w Chinach.

Innowacje na drupie - szeroka baza klientów siłą

HEIDELBERG przygotowuje się do udanych targów drupa z innowacjami technologicznymi, które wspierają drukarnie w ich największych wyzwaniach. W obu segmentach firmy koncentrujemy się na automatyzacji i cyfryzacji łańcucha wartości, a także rozwiązaniach zapewniających bardziej zasobooszczędną produkcję. Innowacyjne produkty w dziedzinie druku offsetowego, cyfrowego i fleksograficznego, uzupełnione robotyką współpracującą do przetwarzania końcowego produktów poligraficznych, zademonstrują przyszłościową orientację firmy na nadchodzących targach. Aby zapewnić sobie przyszły sukces, HEIDELBERG w jeszcze większym stopniu będzie polegał na swojej szerokiej i ugruntowanej bazie klientów, a także na globalnie zorganizowanej i wiodącej w branży sprzedaży i serwisie, aby zapewnić sobie przyszły sukces, aby z zyskiem kształtować ambicje wzrostu w nowych segmentach rynku.

Źródło: Heidelberger Druckmaschinen AG

www.heidelberg.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RICOH Pro 8400: monochromatyczne drukarki produkcyjne
 Ricoh zapowiada premierę monochromatycznych drukarek produkcyjnych RICOH Pro 8400S/8410S/8420S i RICOH Pro 8410/8420.
Konferencja Textile Printing & Sustainability
Już za niecały miesiąc druga edycja konferencji Textile Printing & Sustainability (TPS) przyciągnie do Düsseldorfu dostawców, producentów maszyn, drukarzy, designerów, właścicieli marek i wszystkich zaangażowanych w zrównoważoną dekorację tekstyliów. W swoich prezentacjach eksperci ze świata biznesu i nauki będą omawiać najnowsze technologie, automatyzację procesów i...
Partnerstwo firm Koenig & Bauer i Tessitura
Producent maszyn drukujących koncentruje się na rozwiązaniach typu Open Innovation i rozpoczyna nową erę łączności w branży poligraficznej i opakowaniowej. Firma Koenig & Bauer nawiązuje nowe partnerstwo z ekspertem w branży, firmą Tessitura, innowacyjnym twórcą oprogramowania w ramach grupy Steuber. Celem współpracy jest osiągnięcie niespotykanego do tej...
Zmiany w składzie kierownictwa Heidelberg Polska
Decyzją udziałowców firmy HEIDELBERG Polska w nadchodzącym czasie planowanych jest szereg zmian dotyczących składu kierownictwa firmy.
Stora Enso: pianka Papira chroni produkty Enkei
Stora Enso poinformowała o nawiązaniu współpracy z firmą Enkei, do której dostarcza dedykowane, bazujące na piance Papira, proekologiczne rozwiązanie opakowaniowe. Mają one zapewnić odpowiednią ochronę dla wytwarzanych przez Enkei (zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju) specjalnie zaprojektowanych produktów, wykonanych z materiałów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764