logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Henkel inspiruje do odkrywania świata nauk ścisłych

  PR 23.08.2024, przeczytano 268 razy

„Siła rozumu” to bajka edukacyjna, która zachęca najmłodszych do poznawania praw rządzących światem i eksperymentowania. Jest efektem współpracy firmy Henkel Polska i Fundacji Zaczytani.org. Powstała w nurcie bajkoterapii i może być wykorzystywana przez nauczycieli i rodziców do pracy z dziećmi w wieku 7-9 lat. Dla wszystkich zainteresowanych jest dostępna bezpłatnie w formie e-booka i audiobooka. Każde pobranie bajki to 1 zł na otwarcie nowej Zaczytanej biblioteki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/henkel-inspiruje-do-odkrywania-swiata-nauk-scislych,405416,artykul.html

Premiera bajki "Siła rozumu" odbyła się 23 sierpnia. Bajka „Siła rozumu” powstała, by przełamywać negatywne stereotypy dotyczące przedmiotów ścisłych, które często budzą wśród dzieci niepotrzebny lęk. Pokazuje, że rozumienie i wykorzystywanie praw rządzonych światem może być fascynujące, a nawet zabawne.

- Jesteśmy bardzo dumni z tej inicjatywy i owocnej współpracy. Od lat z pasją wprowadzamy najmłodszych w fascynujący świat przedmiotów ścisłych poprzez nasz program „Świat Młodych Badaczy”. Teraz robimy kolejny krok. Nasza bajka pokazuje, jak chemia i fizyka mogą być częścią codziennego życia, ale też zachęca dzieci do śmiałego podejmowania wyzwań i odkrywania nowych ścieżek. Bajka została nagrana w wersji audio przez naszych pracowników, którzy z wielkim zaangażowaniem wcielili się w role bohaterów opowieści  tłumaczy Daria Kuźnik, Kierownik ds. komunikacji w Henkel Polska.

Innowacyjna forma nauki – bajkoterapia

Ogromnie się cieszę, że firma Henkel została partnerem projektu. Wspólnie zebraliśmy wspaniały zespół, do którego dołączył między innymi pisarz Boguś Janiszewski, dziennikarz telewizyjny i radiowy, fizyk i muzyk Wiktor Niedzicki, który opracował artykuł kierowany do rodziców i pedagogów, specjaliści od bajkoterapii z Fundacji Zaczytani.org oraz pracownicy firmy Henkel. Ambasadorem bajki jest Mikołaj Roznerski. Stworzyliśmy bajkę „Siła rozumu”, która wspiera rozwój społeczny dzieci. Opowieść inspiruje dzieci do nauki i eksperymentowania. Dodatkowo zadbaliśmy o edukację emocjonalną - niezbędną do życia w dobrostanie i wzmocnienia odporności psychicznej – mówi Agnieszka Machnicka, Prezeska Fundacji Zaczytani.org.

Bajkę „Siła rozumu” można bezpłatnie pobrać ze strony https://silarozumu.zaczytani.org/, zarówno w formie ebooka, jak i audiobookaPoza bajką nauczyciele, edukatorzy i rodzice mogą skorzystać z pakietu materiałów edukacyjnych, m.in. gotowych scenariuszy do prowadzenia zajęć i rozmów z dziećmi. W artykule eksperckim, który wzbogaca tę pozycję, znajdą niezbędną wiedzę o tym, jak zachęcić dzieci do nauk ścisłych. Publikacja zawiera również wprowadzenie do bajkoterapii - niesamowitego narzędzia edukacyjnego.

- Bajkoterapia polega na czytaniu wraz z dziećmi specjalnie dobranych książek w celach terapeutycznych, edukacyjnych i relaksacyjnych. Dzięki odpowiedniej książce można pokazać dziecku, jak radzić sobie z problemami oraz towarzyszącymi im emocjami. To proces trójstopniowy: czytania, omawiania i ćwiczenia, Bajkoterapia relaksuje i wycisza, oswaja emocje, rozwija umiejętności, a także pozwala zbudować relacje – tłumaczy Agnieszka Machnicka.

Siła vs rozum

 - W Henklu wierzymy, że nauka to nie tylko szkolne podręczniki i wzory, ale także fascynujące zjawiska, które nas otaczają każdego dnia. Dlatego od 2016 roku prowadzimy program Świat Młodych Badaczy - edukacyjny projekt firmy Henkel dla uczniów klas 2-3 szkół podstawowych. Jego celem jest wzbudzenie ciekawości nauką poprzez interaktywne warsztaty, na których dzieci pod okiem edukatora przeprowadzają proste eksperymenty i uczą się samodzielnego myślenia. Warsztaty zachęcają do zadawania pytań i rozwijają zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Bajka „Siła rozumu”, doskonale wpisuje się w tę misję – dodaje Daria Kuźnik.

"Siła rozumu" to opowieść o sprycie, przyjaźni i nauce w sercu lasu. Trzy dziki, z liderem Kwiczołem na czele, trenują w leśnej siłowni, gdy chomik prosi ich o pomoc w przesunięciu wielkiego kamienia blokującego wejście do jego magazynu. Choć dziki są pewne swojej siły, to wiewiórka i jej koleżanki pokazują, że czasem spryt i znajomość praw natury są ważniejsze niż mięśnie. Dzięki pomysłowości i współpracy udaje się przesunąć kamień, a zwierzęta uczą się, że w życiu nie zawsze chodzi o siłę fizyczną, ale o mądrość i współdziałanie.

Bajka dotarła już do ponad 14 tys. szkół podstawowych, 350 specjalnych ośrodków wychowawczych, 100 młodzieżowych domów kultury, 90 placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz 3200 bibliotek.

Pobierając bajkę „Siła rozumu”, przyczyniasz się do powstania nowej Zaczytanej Biblioteki! Za każde pobranie i odsłuchanie bajki, Henkel przekaże 1 zł na cel postawienia regału z książkami dla dzieci w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej w Samborowicach. Miejsce nie zostało wybrane przypadkowo. Samborowice leżą pod Raciborzem, w którym działa zakład produkcyjny firmy Henkel. Potrzebujemy 10 tysięcy pobrań, by plan się urzeczywistnił. Wyślij link do bajki rodzinie, znajomym, przyjaciołom – podarujmy wspólnie Zaczytaną Bibliotekę dzieciom z Samborowic! Serdecznie do tego zachęcam – podsumowuje Mikołaj Roznerski, aktor oraz ambasador Fundacji Zaczytani.org.

Źródło: Henkel

www.henkel.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SALESmanago prezentuje case study dotyczące współpracy z Orbico Group, firmy która jest dystrybutorem Converse w Polsce oraz obsługuje sklep internetowy Merrell.pl.
Konferencja I ​​love Marketing & Technology już w przyszłym tygodniu
XVIII edycja największej konferencji marketingowej w Polsce zbliża się wielkimi krokami. Już 22-24 października setki uczestników dowiedzą się, jakie marketingowe trendy warto wykorzystać w planowanych działaniach, a o których lepiej już zapomnieć. 
Kojak i Hudson i Rex bohaterami kampanii Stopklatki
Należący do Grupy Kino Polska kanał rozrywkowy Stopklatka, rozpoczyna wizerunkowo-produktową kampanię reklamową. Działania skupione są wokół promocji popołudniowego pasma kryminalnego, w którym głównymi bohaterami są flagowe seriale stacji - „Kojak” oraz „Hudson i Rex”. 
Jubileuszowa loteria konsumencka Vileda
Marka Vileda, świętując swoje 75-lecie, zaprasza do udziału w loterii „Na Twoje czyste kąty”. Za kreację kampanii odpowiada agencja Hand Made. Loteria potrwa do 30 listopada.
Pewność motywem kampanii Volkswagen Certyfikowane używane
Volkswagen Group Polska wystartował z kampanią digitalową, której celem jest wsparcie (wizerunkowe, świadomościowe i sprzedażowe) programu Volkswagen Certyfikowane używane. Zakup i planowanie mediów został zrealizowany przez zespół Digital Media z Grupy Volkswagen. Agencja Altavia Kamikaze + K2 jest natomiast odpowiedzialna za...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764