logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Herb a logo miasta

   08.02.2019, przeczytano 1413 razy
ilustracja
Herb Wrocławia

Herb miasta to reprezentacyjny i rozpoznawalny znak miasta, symbol samorządu, element tożsamości miasta. Wraz z nazwą miasta tworzy komunikat wizualny jednoznacznie identyfikujący miasto. i dlatego ranga i znaczenie tego narzędzia komunikowania wymaga staranności  i wyobraźni w opisie zasad prezentowania tego znaku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/herb-a-logo-miasta,381174,artykul.html

Herb, jako symbol i wspomniany element tożsamości, bywa umieszczany w najróżniejszych miejscach. Na fladze miasta, na chorągwi, w sali obrad rady, w gabinetach władz miasta, w sali ślubów, na elewacjach budynków, w ich wnętrzach, tablicach pamiątkowych fundowanych przez miasto, pieczęciach urzędu, blankietach korespondencyjnych, materiałach reklamowych i promocyjnych oraz innych miejscach, które trudno wszystkie wymienić. Wśród nich miejscem szczególnym do prezentacji herbu jest przestrzeń miejska.

Herb jest znakiem urzędowym. Jest jednak inny znak, często konkurujący z herbem, który nie ma waloru urzędowego, mianowicie logo miasta. Herb, jako znak urzędowy, ma przewagę nad logo, które jest znakiem promocyjnym. Symbolika herbu jest stała, symbolikę logo można zmieniać. Mieszanie ról tych znaków czy traktowanie ich jako równorzędne to dość częsty przypadek w obrazie naszych miast. To błąd świadczący o niezrozumieniu czym są symbole miasta.

Dla uniknięcia błędów i nieporozumień konieczne jest dokładne opisanie wzajemnych relacji obydwu znaków. Księga znaków miejskich jest tym dokumentem, w którym, w sposób szczegółowy, powinno się zaprezentować  wielowariantowe zasady współwystępowania tych znaków. Opisom tym powinna patronować zasada: herb miasta jest znakiem reprezentacyjnym i temu znakowi powinny być podporządkowane inne, w tym logo miasta.

Ważne jest aby wśród tych regulacji podobnie opisano relacje herb miasta a godło państwowe. Obowiązująca tu zasada pierwszoplanowości herbu państwowego powinna być bezwzględnie przestrzegana.

ilustracjastrzałka

Przykład prawidłowej hierarchii znaków urzędowych – herbów

Dodatkowe informacje:

Tekst pochodzi z e-booka „Wizerunek miasta - co jak, dlaczego”, dostępnego w księgarni e-bookowo.pl: http://www.e-bookowo.pl/poradniki/wizerunek-miasta.html

Swoje honoraria Autorzy przeznaczają na cel charytatywny, na rzecz Fundacji Akogo? która stworzyła Klinikę Budzik, pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Kupując więc tę książkę stajesz się Darczyńcą i wspomagasz leczenie bardzo trudnego i drogiego leczenia dzieci.

Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

Fotografia z rynku wrocławskiego została wybrana przez redakcję Signs.pl i nie pochodzi z e-booka.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych, czyli jak drukować na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
Sprzedaż online w dobie koronawirusa. Jak wyróżnić się w sieci, jakich błędów unikać?
Obecność firmy w internecie to nie tylko dodatek do dotychczasowej działalności prowadzonej w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sprzedaż online stała się jedyną opcją dla wielu firm, które chcą zabezpieczyć swój byt w niepewnych czasach.
Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764