logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historia designera - z Tunezji do Polski w pogoni za marzeniami

  PR 19.02.2019, przeczytano 1024 razy
Seifeddine Abbassi

Nic nie było w stanie go powstrzymać: ani odległość trzech tysięcy kilometrów, która dzieli go od domu, ani to, że o Polsce nie wiedział prawie nic. Nieznajomość języka potraktował jako wyzwanie. Opuścił rodzinne strony i postawił wszystko na jedną kartę. Dziś świetlne realizacje, które zaprojektował Tunezyjczyk Seifeddine Abbassi przemieniają zapomniane po zmroku przestrzenie i wywołują uśmiech na twarzach ludzi w różnych zakątkach świata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historia-designera---z-tunezji-do-polski-w-pogoni-za-marzeniami,381311,artykul.html

Ma 30 lat i pochodzi z małej nadmorskiej miejscowości Hammam-lif w Tunezji. Od 8 lat mieszka w Polsce i przez ten czas świetnie nauczył się mówić po polsku. Już w szkole średniej interesował się grafiką komputerową i projektowaniem. Chcąc poszerzyć horyzonty, a przede wszystkim zrealizować marzenie, by zostać designerem, zdecydował się na studia za granicą. Padło na Polskę. Po ukończeniu wzornictwa przemysłowego na jednej z warszawskich uczelni, znalazł pracę w dość nietypowej branży… Został projektantem spektakularnych zimowych dekoracji, które w okresie świątecznym zdobią i rozświetlają miasta, galerie handlowe czy najlepsze hotele w Polsce i za granicą. To właśnie Seifedine, nazywany przez kolegów „Seifem”, wspólnie z innymi designerami z Multidekor opracowuje minimalistyczne geometryczne konstrukcje dla prestiżowych europejskich obiektów handlowych, czy unikalne pełne odniesień do lokalnej historii iluminacje, ożywiające deptaki wielu polskich miast.

 – Seifeddine dołączył do międzynarodowego zespołu designerów Multidekor niecałe trzy lata temu i to tutaj zdobywał pierwsze szlify. Co go wyróżnia? Świeże spojrzenie na design, rozumienie kontekstów zarówno europejskiego kręgu kulturowego, jak i tych z Bliskiego Wschodu, a także duża zdolność swobodnego poruszania się między nimi w projektowaniu najwyższej jakości elementów świetlnego designu – tłumaczy Grzegorz Podogrocki, Prezes Multidekor.

Seifedine pracuje więc przy wielu kluczowych projektach, choćby takich jak tworzenie świetlnych elementów świątecznej iluminacji Warszawy. Wyjątkowa świetlna oprawa miasta wymieniana jednym tchem z iluminacją na londyńskiej Oxford Street czy paryskiej Champs-Élysées stała się rozpoznawalną zimową wizytówką stolicy. Tunezyjczyk należy też do kilkunastoosobowego zespołu projektantów, którzy stworzyli koncepcję finezyjnego, składającego się z miliona energooszczędnych lampek Królewskiego Ogrodu Światła w Muzeum Pałacu w Wilanowie. Jedyną taką w Polsce plenerową świetlno-muzyczną wystawę, pełną historycznych odniesień zwiedziło już w sumie ponad milion osób.

Z sukcesów zawodowych Abbassiego na europejskim rynku dumni są także jego rodacy. – Mieszkam w Warszawie od 3 lat. Co roku podziwiam zimowe iluminacje rozświetlające stolicę Polski, miałem też okazję zwiedzić świetlisty ogród w Wilanowie, który robi niesamowite wrażenie. Niezmiernie się cieszę, że swój udział w tworzeniu tej niezwykłej wystawy, przyciągającej tłumy polskich i zagranicznych turystów ma właśnie Tunezyjczyk – mówi Sghaier Fatnassi, ambasador Tunezji w Polsce.

– Czasem nie mogę uwierzyć, że dotarłem do punktu, w którym obecnie jestem. Udało mi się osiągnąć cel, a projektowanie ozdób, w których kluczową rolę odgrywa światło jest wciągającym zajęciem – podkreśla Seifeddine. – Lubię przyglądać się reakcjom ludzi, oglądających nasze dekoracje. Zachwycają się poszczególnymi elementami, a przy tym robią sobie mnóstwo zdjęć, które krążą potem po mediach społecznościowych. I właśnie to – ich radość i uśmiech – daje mi najwięcej satysfakcji – dodaje z uśmiechem. Na pytanie o swoje zawodowe marzenia odpowiada po namyśle: – Chciałbym, by zaprojektowane przeze mnie iluminacje mieli okazję zobaczyć na żywo Tunezyjczycy, a zwłaszcza moi krewni. Mam nadzieję, że już wkrótce będzie to możliwe.

Źródło: Multidekor

www.multidekor.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764