logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historia gier wideo ożywiona przez Panasonic w Oxo Museo

  PR 23.05.2024, przeczytano 421 razy
ilustracjastrzałka

W samym sercu Malagi, muzeum Oxo Museo oddaje hołd historii gier wideo, prezentując je w zupełnie nowym świetle. Dzięki współpracy z Panasonic Connect i ich zaawansowanej technologii audio-wizualnej, muzeum stworzyło przestrzeń immersyjną 360º, która przenosi odwiedzających w sam środek wirtualnego świata gier.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historia-gier-wideo-ozywiona-przez-panasonic-w-oxo-museo,404333,artykul.html

Muzeum Gier Wideo OXO podjęło ambitne wyzwanie, by stworzyć niepowtarzalną, immersyjną przestrzeń 360º. Zadaniem było nie tylko podniesienie standardów wystaw, ale przede wszystkim dostarczenie odwiedzającym niezapomnianych wrażeń. W odpowiedzi na to wyzwanie, muzeum zainstalowało zaawansowany system projekcyjny z technologią 3 LCD, składający się z 9 laserowych projektorów PT-MZ680 do projekcji na podłogach i 6 projektorów PT-MZ880 na ścianach. W efekcie stworzono głęboko immersyjne środowisko, funkcjonujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, zwracając szczególną uwagę na eliminację cieni i optymalizację wizualnego komfortu użytkowników, co jest kluczowym elementem, biorąc pod uwagę ich bliskość w stosunku do powierzchni projekcyjnych.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Muzeum Gier Wideo OXO w Maladze, to dynamicznie rozwijające się centrum dedykowane nie tylko historii, ale również współczesności i przyszłości gier wideo. To projekt promowany przez Kaiju Entertainment, firmę silnie zakorzenioną w sektorze gamedev, które skupia się na tworzeniu wartości dodanej dla świata gamingu. OXO, dążąc do przekraczania tradycyjnych granic muzealnych, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej sali immersyjnej. Mając na uwadze, że miesięcznie muzeum odwiedza ponad 10 000 graczy, celem było stworzenie wyjątkowego środowiska, które zaspokoi wysokie oczekiwania tej grupy. Wykorzystując zaawansowaną technologię audio-wizualną Panasonic Connect, muzeum zrealizowało projekt, który wzbogaca doświadczenie wymagających odwiedzających. Dzięki temu nowatorskiemu podejściu, udało się zaprojektować przestrzeń, w której każdy detal jest dopracowany, aby zmaksymalizować doznania immersyjne i zwiększyć interaktywność ekspozycji.

Muzeum Gier Wideo OXO, rozmieszczone na pięciu piętrach, prezentuje bogatą kolekcję ponad 500 artefaktów, w tym klasyczne konsole i gry. Wśród ekspozycji warto wyróżnić zarówno stałe, jak i rotacyjne wystawy, takie jak pionierska ekspozycja słynnej serii Final Fantasy, zorganizowana przez Square Enix poza granicami Japonii. Centralnym punktem muzeum jest 40-metrowy kwadratowy pokój immersyjny o powierzchni 40 metrów kwadratowych, umiejscowiony w ramach stałej wystawy, który regularnie zmienia swoje projekcje, dostosowując je do bieżących tematów.

Od momentu przekroczenia drzwi naszego muzeum, odwiedzający zanurzają się w doświadczeniu, które redefiniuje postrzeganie rzeczywistości. Nasza sala immersyjna, umiejscowiona na początku trasy, stanowi pierwszy przystanek tej podróży i oferuje gościom wyjątkową niespodziankę. Dzięki nowoczesnej technologii, sala ta przenosi bezpośrednio do świata gier wideo, wywołując zdumienie i radość u osób w każdym wieku, tłumaczy Javier Arbós, General Director w OXO Video Game Muzeum.

ilustracjastrzałka

OXO Museo wybrało technologię audio-wizualną Panasonic Connect, aby spełnić techniczne wymogi projektu, stosując wysokiej jakości projektory laserowe. Te urządzenia, pracujące z częstotliwością 60 klatek na sekundę, znacznie przewyższają standardy jakości, które muzeum stawia przed sobą. Wykorzystane modele projektorów z technologią 3LCD wyróżniają się kompaktowym i cichym działaniem, co zwiększa komfort użytkowania przestrzeni ekspozycyjnej.

Projektory Panasonic używane w muzeum OXO dysponują mocą 6,000 i 8,000 lumenów oraz oferują rozdzielczość WUXGA, co gwarantuje krystalicznie czysty obraz. Są one wyposażone w zaawansowane funkcje, takie jak mieszanie krawędzi, dostosowanie geometrii i zsynchronizowanie wartości dynamicznego kontrastu, co usprawnia jednolitość projekcji na wielu ekranach i zmniejsza efekty nakładania się obrazów, zapewniając finalny obraz wolny od zniekształceń. Dodatkowo, te urządzenia posiadają zoptymalizowane wyświetlanie światła RGB, które zapewnia doskonałą widoczność z każdego miejsca w sali. Dzięki zastosowaniu najkrótszych na rynku obiektywów ET-ELU20 typu ultra-short-throw, projektory umożliwiają wyświetlanie dużych obrazów z bliskiej odległości, co eliminuje powstawanie cieni i pozwala na stworzenie doświadczeń immersyjnych na najwyższym poziomie.

Dla nas jest przyjemnością współpracować przy tak interesującym projekcie o dużym potencjale jak Muzeum Gier Wideo OXO. To potwierdza nasze zaangażowanie w przemysł rozrywkowy i kulturalny, gdzie projekcje immersyjne zyskują na znaczeniu, mówi Daniel Collado, Partner Account Manager w Panasonic Connect. Projekt stanowił dla nas wyzwanie, ponieważ musieliśmy bardzo precyzyjnie koordynować działania z zespołem instalacyjnym. Projekcja była głównym elementem sali immersyjnej w OXO Video Game Muzeum, więc musieliśmy uwzględnić takie aspekty jak bliskość użytkownika do ściany i zapewnić, że nie powstaną żadne cienie. Wszystko to, aby przyczynić się do niezapomnianego doświadczenia dla użytkownika, dodaje Collado.

Źródło: Panasonic Connect Europe GmbH

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obiektyw Voigtlander APO Lanthar I 50 mm f/3,5 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
Heytex Ecotex Frontlit w ofercie Antalis
Baner, który nie zawiera PVC? Materiał, który jest ultralekki, ale superwytrzymały? Wakacje już się zaczęły, ale nasi Zieloni Bohaterowie nie zwalniają tempa. Powitajcie jedną z naszych nowości – Heytex Ecotex Frontlit.
Pils odświeża identyfikację i komunikację
„Nasz PrzePils na piwo” to hasło kampanii reklamowej Lecha Pils promującej nowe opakowania piwa, prosto z Wielkopolski. Marka wprowadza na rynek butelki i puszki w nowej szacie graficznej, podkreślając lokalność Pilsa.
Sony ZV-E10 II i obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
Sony wprowadza na rynek aparat ZV-E10 II, będący drugą generacją bestsellerowego modelu ZV-E10i. Korpus ZV-E10 jest obecnie podstawowym aparatem w przeznaczonej dla twórców treści serii Sony ZV. Stanowi wszechstronne, nieduże i łatwe w użyciu narzędzie dla początkujących i zaawansowanych twórców. Nowy ZV-E10 II będzie miał...
PLL LOT szuka strategicznej agencji reklamowej
Polska Grupa Lotnicza S.A., w imieniu Polskich Linii Lotniczych LOT S.A., ogłasza przetarg na wybór strategicznej agencji reklamowej do współpracy przy opracowaniu i realizacji kampanii wizerunkowej oraz bieżącej obsługi działań komunikacyjnych marki dla PLL LOT S.A.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764