logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historia malowania światłem w Królewskim Ogrodzie Światła

  PR 07.10.2020, przeczytano 1210 razy
ilustracja

To będzie znakomity pretekst do jesiennych i zimowych spacerów w baśniowej scenografii – już 10 października Królewski Ogród Światła rozbłyśnie po raz kolejny, by światłem i muzyką opowiadać dzieje wilanowskiego pałacu. Na zwiedzanie tej unikatowej świetlno-historycznej wystawy Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie zaprasza do końca lutego 2021 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historia-malowania-swiatlem-w-krolewskim-ogrodzie-swiatla,388683,artykul.html

– Ta wystawa to od kilku lat niebywały sukces muzeum. Ogrody pałacowe w zimowej odsłonie przyciągają tłumy, o co wcześniej trudno było poza letnim sezonem turystycznym. Ekspozycję od jej pierwszej edycji odwiedziło łącznie ponad milion osób. Bardzo duża grupa pochodziła spoza Warszawy – mówi Grzegorz Mazur, kierownik Działu Rekonstrukcji Historycznej i Sprzedaży w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie i dodaje, że o popularności decydują nietuzinkowy pomysł, rozmach oraz precyzja wykonania i odwołania do historii miejsca.

Stworzenie koncepcji świetlnej wystawy i jej realizacja to wielkie wyzwanie zarówno na poziomie projektowym, jak i produkcyjnym. Projektanci połączyli inspirowany historycznym detalem design z najnowocześniejszymi technologiami, by dzięki temu ożywić elementy z przeszłości i pokazać je współczesnemu odbiorcy w zupełnie nowym świetle.

– Wilanowski projekt jest dla nas zupełnie wyjątkowy. To pierwsza tego typu świetlna wystawa historyczna. Pracowało nad nią ponad sto osób i stworzyliśmy bardzo duży i trudny projekt w oparciu o materiały źródłowe i historyczne, przy wsparciu pracowników merytorycznych muzeum – tłumaczy Michał Kwasieborski Head of Design Multidekor. Światło zostało tutaj wykorzystane nie tylko po to, by podkreślić wyjątkowe piękno architektury pałacu i jego ogrodów. Przy jego pomocy projektanci snują barwną opowieść, podkreślającą monarszą historię miejsca.

Co czeka na gości w pałacowych ogrodach? Do wejścia poprowadzi 75-metrowy świetlisty tunel. W ogrodzie północnym, do którego prowadzi efektowna, świetlista brama z dwoma orłami, goście mogą spacerować wzdłuż imponującego bindażu. To tutaj znajduje się też wyjątkowa fontanna i kandelabry. Całość rozświetlona ciepłym światłem i chłodnymi błyskami daje niepowtarzalną scenerię do zdjęć.

ilustracjastrzałka

Centralną częścią Królewskiego Ogrodu Światła jest ogród wschodni z herbami Jana III Sobieskiego i misternie zdobionymi pawilonami, do których można wejść, by podziwiać ich konstrukcję. Pośrodku tej części tarasu znajdują się 24 świetlne drzewka pomarańczowe, podobne do tych, które rosły w królewskiej oranżerii kilka wieków temu.

Nowością zaprojektowaną w prawdziwie królewskim stylu jest karuzela, mieniąca się setkami ciepłych świateł, ożywionych chłodnymi błyskami, która znakomicie dopełnią tegoroczną edycję Królewskiego Ogrodu Światła. Została zaprojektowana tak, by w jesienno-zimowe wieczory lśniła delikatnie nawet, kiedy nie pracuje. Z kolei w chwili, gdy ręcznie wprawi się ją w ruch – rozbłyśnie mocniej, dzięki ponad 25 000 diod ekoLED. To oznacza, że każdy z odwiedzających może rozświetlić część pałacowych ogrodów własnoręcznie. Pałacowa karuzela z siedzeniami w kształcie świetlistych łabędzi stanie się urzekającą scenografią dla niezwykłych zimowych ujęć.

Cała wilanowska wystawa świetlna wykorzystuje pół miliona profesjonalnych energooszczędnych diod eko-LED, które pobierają osiem razy mniej energii niż tradycyjne żarówki. Ponadto do produkcji iluminacji wykorzystane zostały ręcznie robione materiały, które mogą być wielokrotnie przetwarzane z zachowaniem najwyższych standardów.

– Najnowsza edycja będzie inna niż wcześniejsze. Otwarcie pałacowych ogrodów w jesienno-zimowej odsłonie to już nasza tradycja. Zapewniamy naszym gościom dużą porcję niezapomnianych wrażeń i tak ważne obecnie zwiększanie odporności organizmu na świeżym powietrzu. Spacer oświetlonymi alejami przyciąga tysiące ludzi. Właśnie z myślą o ich bezpieczeństwie oraz zachowaniu dystansu społecznego, w tym roku wprowadziliśmy specjalne środki ochrony. Wszystko po to, by nasi goście czuli się spokojnie i pewnie podczas wizyty na ogrodach wilanowskich – podkreśla Grzegorz Mazur z wilanowskiego muzeum.

ilustracjastrzałka

Świetlną ekspozycję można oglądać w ogrodach Muzeum Pałacu w Wilanowie codziennie do 28 lutego 2021 roku. W związku obecną sytuacją muzeum wprowadziło dodatkowe środki ochrony. Przy wejściu na gości czekają profesjonale stacje do dezynfekcji rąk. Z myślą o bezpieczeństwie zwiedzających wprowadzono też limit wejść. W ciągu godziny na teren pałacowych ogrodów będzie się mogło dostać tysiąc osób.

Źródło: Multidekor

www.multidekor.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764