logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historia Polski odtworzona z klocków Lego w oprawie projektorów Sony

  PR 22.02.2018, przeczytano 1293 razy
ilustracjastrzałka

Pomysł na HistoryLand narodził się z połączenia dwóch pasji – do historii i budowania z klocków LEGO. To interaktywne centrum jest spełnieniem marzeń jego twórców – Marcina Pietruchy oraz Marcina i Krzysztofa Tobolskich, którzy od dziecka lubili budować z klocków. Pierwsza powstała makieta Sukiennic. Później kolejne. Jest ich obecnie dziesięć, ale twórcy zapowiadają kolejne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historia-polski-odtworzona-z-klockow-lego-w-oprawie-projektorow-sony,35547,artykul.html

Ponad milion klocków LEGO i 38 laserowych projektorów Sony w jednym miejscu

Pierwsza makieta w Historylandzie to osada w Biskupinie, następne to: olbrzymia bitwa pod Grunwaldem, na której umieszczono 12 000 koników i tyle samo ludzików LEGO, bitwa pod Oliwą, rekonstrukcja bitwy o Westerplatte oraz bitwy o Monte Cassino. Kolejna makieta przedstawia Stocznię Gdańską. Dalej Sukiennice, Wieża Ratuszowa, Bazylika Mariacka oraz Katedra na Wawelu z latającym wokół smokiem wawelskim. Jest również klasztor na Jasnej Górze. Wszystkie robią ogromne wrażenie.

ilustracjastrzałka

Budowanie makiet z LEGO to proces wieloetapowy. Najpierw na podstawie zdjęć i konsultacji z historykami powstaje projekt, na bazie którego rozpoczyna się konstruowanie danej budowli bądź odtwarzanie wydarzenia z klocków. Gotowa makieta musi zyskać odpowiednia oprawę iluminacyjną. Na końcu całość jest wzbogacana o multimedia i elementy interaktywne, które nadają jej niepowtarzalny i nowoczesny charakter.

Budowa makiet trwała trzy lata

Z czasem dla twórców HistoryLandu ogromnym wyzwaniem stało się przechowywanie makiet. Wszystkie są budowane w skali 1:50, co oznacza dość znaczne rozmiary. Dla przykładu – makieta bitwy pod Grunwaldem zajmuje około 200 m2.

Kolejnym problemem było zdobycie wszystkich potrzebnych klocków. Dostępność chociażby koników LEGO jest bardzo ograniczona, a zbudowanie zaplanowanych makiet wymagało zdobycia ponad 40 tysięcy sztuk. Poszukiwania objęły cały świat, koniki były sprowadzane m.in z Brazylii, USA, Japonii, czy Kanady.

Na koniec przyszedł czas na oprawę multimedialną

- Zdecydowaliśmy się na korzystanie w HistoryLandzie z projektorów Sony, ponieważ spełniały one nasze wysokie oczekiwania w obszarze parametrów technicznych i optyki, a szeroki wachlarz rozwiązań pozwolił dostosować je do naszych potrzeb przy tym projekcie. Na wybór produktów właśnie tej marki wpłynęła też ich dostępność w potrzebnej liczbie, gwarancja i dostępność serwisu, a także fakt, że cieszą się one pozytywnymi opiniami wśród innych użytkowników – informuje Marcin Pietrucha, jeden z twórców HistoryLandu

Ostatecznie do HistoryLandu trafiło 38 projektorów laserowych Sony. W tym: 13szt. VPL-FHZ57; 13szt. VPL-FHZ60L; 6szt. VPL-FHZ65L; 5szt. VPL-FHZ60 oraz 1 szt. VPL-FHZ65. Dodatkowo wybrano 21 obiektywów o różnej ogniskowej.

Bitwa pod Grunwaldem zawsze będzie robić wrażenie

Technicznym przygotowaniem instalacji multimedialnej dla makiety bitwy pod Grunwaldem zajęła się firma Visualsupport. Wykorzystano 13 projektorów VPL-FHZ57 oraz 5 - VPL-FHZ60 wraz z ultraszerokokątnymi obiektywami.

W ramach systemu pracuje 18 projektorów, które same się uruchamiają i wyłączają oraz współpracują z pięcioma tabletami umożliwiającymi wyświetlanie animacji na wybranych fragmentach makiety. Zaprojektowana instalacja wykorzystuje funkcje blendingu, dzięki czemu jest wyświetlany ultrapanoramiczny obraz z 13 projektorów.

- Nie ukrywam, że zrobiłem pełną analizę wszystkich projektorów dostępnych na rynku –
informuje Michał Płócienniak, CEO Visualsupport – instalacja okazała się bardzo wymagająca. Musieliśmy zaproponować coś, co się sprawdzi. Potrzebowaliśmy projektorów ze zmienną optyką, (automatyczną) funkcją lens shift, czyli możliwością przesuwania samego obiektywu w celu precyzyjnego dopasowania obrazu do ekranu oraz możliwością przesyłania obrazu w standardzie HDBaseT. Stosunek parametrów do ceny zdecydował o wyborze projektorów Sony

Ustawienie projektorów wymagało nadania im konkretnych numerów po to, aby przy użyciu pilota sterować wybranymi urządzeniami nie zmieniając przy tym ustawień pozostałych. W tej konkretnej instalacji miało to dodatkowo znaczenie ze względu na ograniczoną możliwość wchodzenia na makiety. Technologia HDBaseT pomogła zminimalizować koszty instalacji oraz liczbę potrzebnych zewnętrznych urządzeń. Dzięki laserowemu źródłu światła projektory mogą pracować praktycznie bez żadnej konserwacji nawet przez 20 000 godzin. W przeciwieństwie do systemów opartych na tradycyjnych lampach ryzyko niespodziewanej awarii jest tutaj zminimalizowane.

W ramach instalacji wykonanej dla makiety bitwy pod Grunwaldem została również wykorzystana możliwość montażu projektorów pod dowolnym kątem i robiące olbrzymie wrażenie łączenie obrazów (blending) z kilku projektorów przy wyświetlaniu na wielkoformatowym ekranie.

- Żaden z producentów nie zaoferował nam tego, co Sony, w równie przystępnej cenie – podsumowuje Michał Płócienniak

Źródło: Sony Professional Solutions Europe

www.pro.sony.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764