logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku

  PR 23.08.2019, przeczytano 798 razy
ilustracjastrzałka
Aleksandra Ficek, Dawca faktyczny, wrocławski mural

Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie uratować komuś życie” we Wrocławiu i Warszawie powstały dwa kolorowe murale - autorstwa dwóch znanych artystów. Elementem kampanii jest również spot, z udziałem Dawców – Oli i Kuby, którzy dali szansę na życie Brazylijce i  Amerykaninowi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historie%2C-ktore-uskrzydlaja-w-kampanii-promujacej-dawstwo-szpiku,383697,artykul.html

#Niesamowite murale

Pierwszy mural powstał przed wejściem do Arkad Wrocławskich i przedstawia wielobarwne, rozłożyste skrzydła. Autorem grafiki jest Michał Węgrzyn „Demenz”, artysta wizualny, absolwent malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Skrzydła zostały namalowane na specjalnej konstrukcji, przymocowanej do elewacji budynku. Ich ekspozycja zaplanowana jest do 9 września.

Druga grafika powstała przy Moście Poniatowskiego, na bulwarach wiślanych w Warszawie. Jest to mural 3D, autorstwa Krystiana Ścigalskiego, artysty, kryjącego się pod pseudonimem WHY DUCK. Inspiracją do stworzenia obu murali były historie Dawców szpiku z Fundacji DKMS, którzy podzielili się życiodajnym szpikiem z Pacjentami chorymi na nowotwory krwi. Inspiracją wrocławskiego muralu jest Aleksandra Ficek - pielęgniarka z oddziału onkologicznego, a w Warszawie Mistrz Polski w grę w Zośkę – Jakub Grabarczyk. Obie prace mają zachęcać przechodniów do robienia sobie zdjęć na tle kolorowych rysunków oraz udostępniania ich w mediach społecznościowych, żeby w ten sposób promować ideę walki z nowotworami krwi i pokazywać solidarność z chorymi. Pracownicy Fundacji DKMS, faktyczni Dawcy szpiku oraz Redakcja NOIZZ! wspólnie zainaugurowali kolejną odsłonę akcji edukacyjnej, skierowanej do młodych odbiorców, spotykając się na bulwarach Wiślanych. Uczestnicy robili sobie zdjęcia na tle skrzydlatego muralu 3D „To #niesamowiteuczucie uratować komuś życie”, a następnie udostępniali je w social mediach. To była także okazja do świętowania siedmiotysięcznej donacji od Dawcy z bazy Fundacji DKMS, który tego dnia w Gliwicach oddał swoje krwiotwórcze komórki macierzyste śmiertelnie choremu Pacjentowi z Francji.

ilustracjastrzałka

Jakub Grabarczyk, Dawca faktyczny, warszawski mural

W ramach działań komunikacyjnych NOIZZ, na stronie www.vs-zycie.noizz.pl będzie można zapoznać się z historiami czwórki bohaterów – Dawców szpiku - oraz specjalnie stworzonymi na tę okazję dwoma krótkimi, edukacyjnymi materiałami wideo. Całą akcję zainaugurował spot z udziałem Aleksandry Ficek i Jakuba Grabarczyka.

- W nowej edycji opieramy projekt na historiach Dawców, którzy uratowali komuś życie, oddając swój szpik. Chcemy pokazać, że to może być każdy z nas, że jest to bardzo proste i bezbolesne, a rejestrując się, jako potencjalny Dawca szpiku, możemy ofiarować innej osobie to, co jest najważniejsze – życie. - powiedział Michał Bachowski, creative content manager NOIZZ.

- Kampania „Historie, które uskrzydlają”, podobnie jak „Vs Życie”, skierowana jest do młodych odbiorców. Głównym celem akcji jest zachęcenie innych do rejestracji w bazie Fundacji DKMS, jako potencjalny Dawca szpiku, ale także obalanie mitów, związanych z dawstwem szpiku. - mówi Agnieszka Zielonka z Fundacji DKMS, odpowiedzialna za stronę merytoryczną projektu.

ilustracjastrzałka

Akcja ma charakter edukacyjny, a jej ciekawa forma – barwne murale – ma uświadamiać odbiorcom, jak ważna jest idea dawstwa szpiku, w kontekście walki z nowotworami krwi, i ile kolorów może wnieść do życia chorych -  „bliźniak genetyczny”.

Źródło: Fundacja DKMS

www.dkms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764