logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku

  PR 23.08.2019, przeczytano 383 razy
ilustracjastrzałka
Aleksandra Ficek, Dawca faktyczny, wrocławski mural

Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie uratować komuś życie” we Wrocławiu i Warszawie powstały dwa kolorowe murale - autorstwa dwóch znanych artystów. Elementem kampanii jest również spot, z udziałem Dawców – Oli i Kuby, którzy dali szansę na życie Brazylijce i  Amerykaninowi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historie%2C-ktore-uskrzydlaja-w-kampanii-promujacej-dawstwo-szpiku,383697,artykul.html

#Niesamowite murale

Pierwszy mural powstał przed wejściem do Arkad Wrocławskich i przedstawia wielobarwne, rozłożyste skrzydła. Autorem grafiki jest Michał Węgrzyn „Demenz”, artysta wizualny, absolwent malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Skrzydła zostały namalowane na specjalnej konstrukcji, przymocowanej do elewacji budynku. Ich ekspozycja zaplanowana jest do 9 września.

Druga grafika powstała przy Moście Poniatowskiego, na bulwarach wiślanych w Warszawie. Jest to mural 3D, autorstwa Krystiana Ścigalskiego, artysty, kryjącego się pod pseudonimem WHY DUCK. Inspiracją do stworzenia obu murali były historie Dawców szpiku z Fundacji DKMS, którzy podzielili się życiodajnym szpikiem z Pacjentami chorymi na nowotwory krwi. Inspiracją wrocławskiego muralu jest Aleksandra Ficek - pielęgniarka z oddziału onkologicznego, a w Warszawie Mistrz Polski w grę w Zośkę – Jakub Grabarczyk. Obie prace mają zachęcać przechodniów do robienia sobie zdjęć na tle kolorowych rysunków oraz udostępniania ich w mediach społecznościowych, żeby w ten sposób promować ideę walki z nowotworami krwi i pokazywać solidarność z chorymi. Pracownicy Fundacji DKMS, faktyczni Dawcy szpiku oraz Redakcja NOIZZ! wspólnie zainaugurowali kolejną odsłonę akcji edukacyjnej, skierowanej do młodych odbiorców, spotykając się na bulwarach Wiślanych. Uczestnicy robili sobie zdjęcia na tle skrzydlatego muralu 3D „To #niesamowiteuczucie uratować komuś życie”, a następnie udostępniali je w social mediach. To była także okazja do świętowania siedmiotysięcznej donacji od Dawcy z bazy Fundacji DKMS, który tego dnia w Gliwicach oddał swoje krwiotwórcze komórki macierzyste śmiertelnie choremu Pacjentowi z Francji.

ilustracjastrzałka

Jakub Grabarczyk, Dawca faktyczny, warszawski mural

W ramach działań komunikacyjnych NOIZZ, na stronie www.vs-zycie.noizz.pl będzie można zapoznać się z historiami czwórki bohaterów – Dawców szpiku - oraz specjalnie stworzonymi na tę okazję dwoma krótkimi, edukacyjnymi materiałami wideo. Całą akcję zainaugurował spot z udziałem Aleksandry Ficek i Jakuba Grabarczyka.

- W nowej edycji opieramy projekt na historiach Dawców, którzy uratowali komuś życie, oddając swój szpik. Chcemy pokazać, że to może być każdy z nas, że jest to bardzo proste i bezbolesne, a rejestrując się, jako potencjalny Dawca szpiku, możemy ofiarować innej osobie to, co jest najważniejsze – życie. - powiedział Michał Bachowski, creative content manager NOIZZ.

- Kampania „Historie, które uskrzydlają”, podobnie jak „Vs Życie”, skierowana jest do młodych odbiorców. Głównym celem akcji jest zachęcenie innych do rejestracji w bazie Fundacji DKMS, jako potencjalny Dawca szpiku, ale także obalanie mitów, związanych z dawstwem szpiku. - mówi Agnieszka Zielonka z Fundacji DKMS, odpowiedzialna za stronę merytoryczną projektu.

ilustracjastrzałka

Akcja ma charakter edukacyjny, a jej ciekawa forma – barwne murale – ma uświadamiać odbiorcom, jak ważna jest idea dawstwa szpiku, w kontekście walki z nowotworami krwi, i ile kolorów może wnieść do życia chorych -  „bliźniak genetyczny”.

Źródło: Fundacja DKMS

www.dkms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Relacja PIAP z Remadays 2020
XVI-sta edycji targów RemaDays 2020 już za nami. Jedne z największych targów branży reklamowej odbyły się w dniach 12-14 lutego br. w Centrum Wystawienniczym PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie.
Provident z nową, rodzinną reklamą „Pożyczki wynajmowanej”
Provident Polska wraca z kolejną odsłoną kampanii w rytm przeboju „Mam plan” i promuje „Pożyczkę wynajmowaną”. Każde pożyczone 1000 zł kosztuje 50 zł miesięcznie.
Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe Miniczekolady z Wawelu
Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design podkreśla ich najwyższą jakość oraz eksponuje najważniejsze cechy produktu, czyli wyjątkowe połączenie czekolady i wyśmienitego nadzienia, nawiązując do postrzegania tej kategorii przez...
Hand Made z nowym spotem dla D-Vitum z udziałem Magdaleny Różczki
W lutym ruszyła kampania reklamowa marki D-Vitum (Oleofarm), której  ambasadorką została Magdalena Różczka — znana aktorka, od lat wspierająca działania na rzecz Interwencyjnych Ośrodków Preadopcyjnych. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i realizację spotu reklamowego.
Agencja Bluerank wzmacnia Marketing i PR
Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wzmacnia siły w obszarze Marketingu i PR. Do zespołu dołączyły Marta Markowska, która została Marketing Managerem oraz Joanna Blewąska, która rozpoczęła pracę na stanowisku PR Specialist.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764