logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Historyjki obrazkowe - komiks w internecie

  PR 30.04.2007, przeczytano 11116 razy

Śmiem twierdzić, że każdy zetknął się w życiu z komiksem – bowiem któż nie zna prześmiewczego Garfielda, tajemniczego Batmana, gapowatego Kaczora Donalda czy niezwykłej pary Asterixa i Obelixa? Komiks towarzyszy nam coraz częściej, ponieważ jego forma idealnie przystaje do szybkich czasów - nie pozwalających na wgłębienie się w literaturę, ale też stwarzających pragnienie poznawania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historyjki-obrazkowe---komiks-w-internecie,5494,artykul.html

Komiks to z reguły opowiadanie utworzone przez połączenie kilku lub więcej obrazków składających się na jakąś historię. Zazwyczaj obrazki są zaopatrzone w tekst narratora lub wypowiedzi postaci – to rzecze Wikipedia, ale czym tak naprawdę jest komiks? Czy jest jedynie błahą opowiastką, czy też przypadkiem nie stanowi już swoistego wyrazu artystycznego - sztuki?

Kolorowe zeszyty
W latach PRL nazwa komiks była niemile widziana przez władze – kojarzyła się jednoznacznie ze światem zachodu, dlatego zastąpiło ją określenie „historyjka obrazkowa” lub „kolorowy zeszyt”. Najsłynniejsze serie z tamtych lat to m.in.: „Kapitan Żbik”, „Tytus, Romek i A’Tomek”. Dzisiaj w Polsce wydaje się kilkadziesiąt komiksów miesięcznie. Jeszcze 10 lat temu było ich co najwyżej kilka. Ten fakt może cieszyć, ale najważniejsza jest jednak rosnąca wiedza na temat komiksu i poznanie jego znaczenia dla świata kultury.

e-Komiks
Nic dziwnego zatem, że komiks istnieje w różnych obszarach kultury – wykorzystywany w filmie (Batman, Spiderman), czy też w Internecie. Z racji swojej zwięzłej, obrazkowej formy było rzeczą naturalną, że sieć będzie dla niego idealnym miejscem. Obecnie Internet jest miejscem użytkowników – oni tworzą i modyfikują treści. Korzystają z tego faktu również rysownicy (profesjonaliści i amatorzy), którzy zakładają strony ze swoimi komiksami, cieszące się nota bene ogromną popularnością.

Po komiks sięga również reklama – warto wspomnieć chociażby konkurs firmy McArthur wykorzystujący komiksy rysowane przez Andrzeja Mleczkę, czy najnowszą promocję produktów New Caress na stronie www.newcaress.pl. By wygrać, trzeba stworzyć e-komiks o treści erotycznej. Na stronie znajduje się również baza komiksów dołaczanych do produktów New Caress.

Komiks wpisuje się znakomicie w środowisko Internetu. Powstała nawet osobna kategoria historii obrazkowych – komiksy sieciowe. Najsłynniejsze polskie komiksy internetowe to m.in.: Chomix – komiks polityczny (również w radiu TokFM oraz w tygodniku NIE), fUC!k – przygody trzech figur geometrycznych, a także: Kokoart, Pablo, Nerdkya, Smocze przytulisko, Losux, Bug City i inne.

Niezwykłym zjawiskiem jest blog komiksowy – zapis rzeczywistości w formie historyjek komiksowych, który jest tyleż atrakcyjny co pracochłonny. Autorką jednego z takich projektów jest Endo – jej blog istnieje na stronie komix.blog.pl.

Czy warto skorzystać z możliwości wyrażania siebie poprzez komiks? Odpowiedź jest prosta. Trzeba tylko chwilę zaangażowania i odrobinę kreacji – nie musimy przecież od razu tworzyć Punishera. Zabawa przy tym niezła, a wynik nas samych może zaskoczyć.

Autor: Katarzyna Witas
PR Manager
_hangalee.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764