logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Hochland: akcja edukacyjna dla rodziców i dzieci dotyczącą gier wideo

  PR 29.07.2021, przeczytano 762 razy
ilustracjastrzałka

Według badania IQS Game Story 2 w Polsce aż 87% nastolatków w wieku 12-18 lat gra w gry minimum raz w tygodniu. Nie brakuje dowodów na to, że ta forma rozrywki może mieć pozytywny wpływ na rozwój dziecka. Konieczna jest do tego jednak odpowiednia edukacja młodych graczy oraz ich rodziców. Właśnie do nich jest skierowana akcja edukacyjna organizowana przez markę Kanapkowy firmy Hochland.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hochland%3A-akcja-edukacyjna-dla-rodzicow-i-dzieci-dotyczaca-gier-wideo,392451,artykul.html

W co grają dzieci?

Według badania Game Story 2 przeprowadzonego przez agencję badawczą IQS[1] w Polsce aż 87% nastolatków w wieku 12-18 lat gra w gry komputerowe, mobilne lub konsolowe minimum raz w tygodniu. W grupie wiekowej 9-18 lat odsetek ten wynosi natomiast 91%. Wybór gier, w które mogą grać osoby w tym wieku jest obecnie bardzo duży. Nie wszystkie produkcje są jednak przeznaczone dla osób poniżej 18. roku życia. W co zatem gra młodzież w Polsce? Według wspomnianego badania osoby w wieku 9-17 lat najczęściej grają w takie tytuły, jak Minecraft (32%), Roblox (20%), The Sims 4 (16%), Among Us (13%) oraz produkcje z serii GTA (13%). Najpopularniejszymi platformami z grami wśród tej grupy wiekowej są natomiast Roblox (32%), Steam (31%), PlayStation Now (22%), Epic Store (18%) oraz PlayStation Plus (17%).

Warto wspomnieć, że niektóre gry, w tym część produkcji z serii Grand Theft Auto, są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich. Fakt, że grają w nie osoby, które nie ukończyły 18. roku życia powinien więc wzbudzić zainteresowanie i uwagę rodziców, a także podlegać ich kontroli. Przydatnym rozwiązaniem jest tutaj m.in. kontrola rodzicielska, czyli różnego rodzaju oprogramowanie, które umożliwia automatyczne filtrowanie i blokowanie treści nieodpowiednich dla dzieci. W dopasowaniu tytułu do wieku pomaga także PEGI (Pan European Game Information), czyli europejski system oceniania gier komputerowych, który funkcjonuje w 38 krajach europejskich. Warto pamiętać, że gry odpowiednio dobrane do wieku dziecka, a także przedstawione w odpowiedni sposób i w stosownym kontekście mogą pozytywnie wpłynąć na jego rozwój.

Pozytywny wpływ gier

Według przeglądu ponad 100 badań naukowych opublikowanego w “Frontiers in Human Neuroscience”[2] granie w gry wpływa na sposób i efektywność działania mózgu. Ta forma rozrywki ma pozytywny wpływ m.in. na uwagę w takich aspektach, jak trwałość czy selektywność. Ponadto obszary mózgu, które odgrywają rolę w skupianiu uwagi, są bardziej wydajne u graczy niż u osób nie grających w gry, a także wymagają mniejszego pobudzenia w celu skupienia się na wymagających zadaniach. Dowody wskazują również na to, że granie w gry komputerowe ma wpływ na rozmiar i sprawność części mózgu, które są odpowiedzialne za funkcje wzrokowo-przestrzenne. Pomimo swoich zalet, gry mają potencjał uzależniający, a przy braku kontroli i dostosowania do wieku mogą mieć negatywny wpływ na rozwój dziecka. Istotna jest zatem odpowiednia edukacja zarówno młodych graczy, jak i rodziców.

Hochland Kanapkowy edukuje dzieci i rodziców

Marka Kanapkowy firmy Hochland organizuje akcję edukacyjną dla rodziców i dzieci dotyczącą gier wideo. W ramach kampanii popularni w grupie docelowej influencerzy stworzą dla swoich widzów Masterklasy - wyjątkowe materiały edukacyjne rozwijające wartościowe umiejętności w grach. Gamingowi twórcy skupią się przede wszystkim na tym, by rozwijać u swoich widzów trzy obszary: wyobraźnię, współpracę i kreatywność poprzez gry dostosowane do odbiorców w różnym wieku: Minecraft (PEGI 7), Brawl Stars i FIFA (PEGI 9) oraz Fortnite i League of Legends (PEGI 12). Aby wziąć udział w Masterklasach należy śledzić media społecznościowe następujących twórców: Hubert “Doknes” Wydra, Karol “Dealereq” Kuter, Damian “Holm” Balcerzak, Oskar “Junajted” Siwiec, Przemysław “Przemek Best Games” Bylina, Krystian “Farell” Śmiejan i Rafał “Marvecc” Czajkowski. W ramach kampanii odbędzie się także webinar dla rodziców  o grach wideo, podczas którego eksperci rozwieją wątpliwości i odpowiedzą na pytania rodziców dotyczące pasji ich dzieci. Więcej szczegółów na temat webinaru oraz terminu jego realizacji będzie można znaleźć na fanpage’u “Hochland Kanapkowy. Serek z charakterem” na Facebooku.

Źródło: Hochland Polska

Dodatkowe informacje:

[1] IQS. Game Story 2. Źródło: https://grupaiqs.pl/pl/raporty/game-story-2
[2] Marc Palaus, Elena M. Marron, Raquel Viejo-Sobera, Diego Redolar-Ripoll. Neural Basis of Video Gaming: A Systematic Review. Frontiers in Human Neuroscience. Źródło: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnhum.2017.00248/full

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764