logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Holenderski design: Używajcie mózgów

   14.12.2015, przeczytano 1884 razy
strzałkistrzałka
Identyfikacja wizualna policji holenderskiej ZOBACZ GALERIĘ

Holenderski design jest jednym z najlepszych na świecie, a studio Dumbar wzorem dla wielu designerów w różnych krajach. Ich projekty to mistrzostwo formy – klarowność formy nie ujmuje pomysłowi i oryginalności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/holenderski-design%3A-uzywajcie-mozgow,26842,artykul.html

Studio zostało założone w 1977 przez Gerta Dumbara, Michela de Boera oraz Kitty de Jong. Studio zrewolucjonizowało podejście do projektowania graficznego i od prawie czterech dekad wyznacza standardy w designie. Posiada biura w Rotterdamie, Shanghaiu i Seoulu, pracuje z najlepszymi projektantami oraz pozwala rozwijać się młodym  talentom. W portfolio studia znajdują się różnorodne realizacje - zarówno dla sektora biznesu, kultury jak i dla instytucji państwowych.

Na swoim koncie posiadają projekty m.in. identyfikacji wizualnej dla holenderskiej Policji czy rządu holenderskiego. Ich projekty charakteryzują się perfekcyjnym dopracowaniem wizualnym, oryginalnym i indywidualnym podejściem oraz klarownym przekazem. Zdobywcy wielu nagród projektowych. Tom Dorresteijn dołączył do zespołu Dumbar w 2005 roku jako partner i CEO. Na zaproszenie STGU przyjechał do Polski na 3. Targi Wiedzy Graficznej.

Angelika Gromotka: Czym jest dla Ciebie projektowanie graficzne?
Tom Dorresteijn: Projektowanie graficzne wyraża ducha rzeczy.

Kim jest dla Ciebie projektant graficzny?

To osoba, której osobiście i głęboko zależy na estetyce wizualnej.

Jakie jest Twoje motto?
Szukaj prostoty i klarowności w pracy i w sobie samym.

Kto jest lub był Twoim mentorem?
Akurat nikt konkretny.

Kto lub co Cię inspiruje?

Literatura, rodzina, znajomi, współpracownicy, design, sztuka i… szklanka whiskey z przyjaciółmi w nocnym pubie.

Co uważasz za swój największy sukces?
Za sukces uważam to, że studio Dumbar ciągle działa tak samo - w swoim kreatywnym, indywidualnym duchu i ciągle się rozwija w czasach, gdzie dominuje podejście głównie biznesowe. 

Który Twój / Wasz projekt lubisz najbardziej i dlaczego?
Trudno dokonać selekcji, wybiorę więc dwa. Pierwszy to AG2R LA MONDIALE, fuzja dwóch francuskich towarzystw ubezpieczeniowych. Ten projekt okazał się rewolucyjny na rynku i przyniósł firmie ogromny sukces. Drugim jest Alzheimer Foundation. Udało się nam się stworzyć naprawdę prosty i czysty projekt, w najlepszym tego słowa znaczeniu. Mówi wszystko, opowiada całą historię, bez użycia słów.

Który projekt był dla Ciebie największym wyzwaniem?
Największym wyzwaniem był projekt dla holenderskiego rządu, gdzie zintegrowaliśmy jedną identyfikacją wizualną 175 dużych organizacji rządowych, w tym ministerstw.

Co jeszcze chciałbyś zaprojektować?
Chętnie zaprojektowałbym materiały dla linii lotniczych, bo właściwie żadna z linii nie ma na tym polu dużego sukcesu. To taka ogromna strata możliwości. A jeśli mi się to kiedykolwiek przytrafi, zacznę, obiecuję… sadzić drzewa ;-)

Co możesz poradzić młodych ludziom, którzy chcą być dobrymi designerami?
Używajcie swoich mózgów, myślcie. Podążajcie za intuicją i bądźcie na bieżąco z technologią.

Jak wygląda teraz rynek projektowy w Holandii? Czy trudno jest być projektantem?
Panuje naprawdę sprzyjający klimat kreatywności, ale ekonomia jest bardzo słaba w tym momencie.

Jaka jest Twoja recepta na dobrą współpracę z klientem?
Bądź otwarty i jasny w przekazie, nie ściemniaj.

Jaka jest Twoja recepta na dobrze przeprowadzony proces wdrożenia designu?

Doświadczenie, wyczucie i dobra konfiguracja osób przy nim pracujących.

Jaka będzie Twoim zdaniem przyszłość w designie?
Połączenie designu i technologii.

Tom Dorresteijn

Posiada ponad 25 lat doświadczenia w strategii, komunikacji i brandingu. Po studiach z ekonomii oraz komunikacji zaczynał swoją karierę w latach 80-tych w agencji Van Luyken Public Relations/Public Affairs, gdzie był menadżerem najpierw w Brukseli, a następnie jednym z dwóch dyrektorów biura na całą Holandię.

Tom wdrażał strategie komunikacji i design w różnych organizacjach rządowych podczas prywatyzacji, był także konsultantem strategicznym agencji FHV/BBDO oraz współzałożycielem studia Proof. Zasilił zespół Studia Dumbar kierując się miłoścą do designu. Tom wprowadza do każdego projektu swój cenny i obiektywny punkt widzenia. Jest autorem strategii reorganizacji oraz rebrandingu spójnej identyfikacji Rządu Holandii, co zintegrowało 175 instytucji rządowych. Odpowiada także za projekty dla takich klientów jak Shell, Randstad, French merger AG2R, La Mondiale oraz instytucji kulturalnych i NGO. W latach 2006-2012 był prezesem Holenderskiego Stowarzyszenia Designerów (Dutch Designers Association (BNO) oraz współzałożycielem platformy „Creating Brands” stworzonej przez BNO.

Strona firmowa: http://studiodumbar.com

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Studio Dumbar, Holandia: Przegląd realizacji

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok
Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.
Czy rodzaj papieru ma wpływ na projekt?
Który papier najlepiej nadaje się do mojego projektu? Na pewno chcesz żeby Twój produkt wyróżniał się swoją jakością jak i atrakcyjnością. Jeśli ten temat spędza Ci sen z powiek, przeczytaj nasz wywiad ze specjalistką od papieru, panią menadżer Urszulą Pyskło z Arctic Paper.
Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej niż rządy, aby rozwiązać problemy społeczne. Na znaczeniu zyskuje więc tzw. cause marketing, czyli marketing sprawy ważnej...
Komentarz PSPR do raportu ICCO - perspektywa agencji PR
Czy sytuacja agencji PR w Polsce jest dobra? Czy rola agencji się zmienia? Czy doradcy nadążają za nowinkami w digitalu? Co z etyką? Na te i inne pytania odpowiedzieli szefowie agnecji PR-owych zrzeszeni w PSPR przy okazji komentowania wyników najnowszego badania ICCO "World PR Report". Swoimi opiniami dzielą się: Marta Cała-Sturzbecher (MOMA), Joanna Kowalska-Cherek...
Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764