logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Holografia i 5G umożliwiają pełną projekcję rozmówcy i komunikację w czasie rzeczywistym

  PR 26.07.2021, przeczytano 650 razy
ilustracja

Już wkrótce portale do komunikacji mogą stracić rację bytu. Nową rzeczywistością staje się technologia holograficzna, która umożliwia ludziom z różnych miejsc zaaranżowanie prawdziwej rozmowy, tak jakby stali tuż obok siebie. Firma Newtonlab Space opracowała pierwsze na świecie urządzenia holograficzne wykorzystujące technologię 5G. Portl może zrewolucjonizować rozrywkę i komunikację, a także pomóc w nauce. Hologramy mogą też być wykorzystywane do zabiegów chirurgicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/holografia-i-5g-umozliwiaja-pelna-projekcje-rozmowcy-i-komunikacje-w-czasie-rzeczywistym,392417,artykul.html

– Technologia holograficzna zmienia sposób nawiązywania kontaktu między ludźmi. Jest to bardzo dobre rozwiązanie w czasie COVID-19, ponieważ wiele osób nie może podróżować i nie może osobiście przybyć na przykład na targi. Dzięki holografii Portl i technologii 5G możemy przenieść każdą osobę w dowolną część świata – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Roger Belso, dyrektor kreatywny w Newtonlab Space.

Technologia holograficzna, czyli reprodukcja pola świetlnego powstałego z promieni światła odbitych przez uwieczniony obiekt, jest coraz częściej wykorzystywana, nie tylko w sztuce. Dzięki właściwościom oryginału, głębi i wymiarowości może zrewolucjonizować niemal każdą dziedzinę.

Niedawno firma Newtonlab Space zaprezentowała pierwsze urządzenie hologramowe wykorzystujące technologię 5G. Wysoka jakość obrazu i możliwość bezpośredniej komunikacji sprawiają, że Portl przypomina urządzenie do teleportacji.

– Technologia działa w taki sposób, że rejestrujemy osobę w studiu i za pośrednictwem 5G przesyłamy dane do urządzenia Portl. Oprócz tego chcemy, aby osoba przedstawiona na hologramie widziała, co się dzieje poza Portl – tłumaczy Roger Belso.

Urządzenie może zrewolucjonizować rozrywkę i komunikację oraz być dużą pomocą w dziedzinie edukacji i turystyki. Portl może być używany np. do zdalnego łączenia się z nauczycielem, wiadomo także, że sprawdzi się w świecie medycyny. Hologramy mogą być wykorzystywane m.in. do zabiegów chirurgicznych.

Szpital w Barcelonie jako pierwszy w Hiszpanii użył hologramu odtwarzającego anatomię pacjenta, aby pomóc chirurgom w przeprowadzeniu bardzo złożonej operacji. Hologram wyświetlany był wewnątrz dwumetrowej szklanej piramidy na sali operacyjnej, co pozwalało całemu zespołowi chirurgicznemu na śledzenie operacji. Do tej pory chirurdzy używali gogli 3D w celu łatwiejszego przeprowadzania operacji, ale nowa technika ma tę zaletę, że każdy w sali operacyjnej może zobaczyć, co się dzieje. Technologia została zaprojektowana z myślą o bardzo skomplikowanych operacjach, takich jak operacje na trzustce czy wątrobie, w których chirurdzy muszą być niezwykle precyzyjni, aby nie uszkodzić innych tkanek.

– Portl ma wiele zastosowań w rozmaitych sektorach. Jednym z nich jest oczywiście teleobecność, obecność holograficzna, jednak możemy go wykorzystać także na pokazach, wydarzeniach kulturalnych, w edukacji i medycynie. Portl może znaleźć zastosowanie na przykład jako platforma holograficzna w celu wyświetlania obrazów lub osób w 3D, na przykład w formie hologramu witryny sklepowej lub w celu prezentowania kategorii towarów w obiektach handlowych – wymienia przedstawiciel Newtonlab Space.

Technologia jest już dostępna na rynku, wkrótce może się pojawić również w Europie. Jak przekonuje Roger Belso, holografia z biegiem czasu stanie się coraz bardziej powszechna.

– Jednym z naszych celów jest poszerzenie zasięgu technologii Portl o przedsiębiorstwa, domy i sklepy, aby widok hologramu w sklepie, firmie czy w domu był czymś normalnym – zapowiada.

Źródło: Newtonlab Space, Newseria Innowacje

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764