logo
WIEDZA

Home branding czyli wizerunek nieruchomości - jak go stworzyć?

Mateusz Zawiślak  PR 17.07.2017, przeczytano 277 razy

Budowanie świadomości marki jest niezmiernie ważne w rozwijaniu każdej firmy, również deweloperskiej. Dobrze zaplanowany home branding pomaga w umacnianiu pozycji na rynku, zwiększa rozpoznawalność, a co za tym idzie - sprzedaż.  To przejaw profesjonalnego podejścia do realizacji działań marketingowych, które mają na celu wzbudzić zaufanie wśród odbiorców i przekonać ich do zakupu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/home-branding-czyli-wizerunek-nieruchomosci---jak-go-stworzyc,33137,artykul.html

Home branding to kreowanie i zarządzanie wizerunkiem nieruchomości, którą planujemy sprzedać. Podobnie jak personal branding, dbałość o to, jak jesteśmy postrzegani przez innych, jest stałym elementem naszego życia. Każdy chce pokazać się z jak najlepszej strony, przedstawić swoje umiejętności i podkreślić atuty. Prezentacja nieruchomości to nie tylko piękne wizualizacje, ale także sposób komunikacji z klientem. To połączenie wszystkich czynności, jakie wykonujemy, by pozyskać klienta.

Analiza inwestycji

Zastanówmy się, co chcemy wypromować, jakie konkretnie atuty ma inwestycja, w której mieszkać mają nasi klienci. Lokalizacja, jej historia i otoczenie to tylko niektóre punkty zaczepienia. Dobra komunikacja, bliskość centrum, tereny zielone - to kolejne z nich. Ważne jest również to, jak wygląda budynek i jakiego rodzaju są w nim mieszkania. Mają nietypowy układ albo udogodnienia dla seniorów? Podkreślmy to. W pobliżu stoją biurowce - to z pewnością miejsca pracy dla potencjalnych mieszkańców.

Warto podczas analizy wziąć pod uwagę również prognozy na przyszłość. Być może planowana jest linia tramwajowa, nowa droga czy budowa centrum handlowego - niektóre z takich informacji mogą stanowić atut inwestycji. Dokładnie przeanalizujmy najbliższą i tę dalszą konkurencję, również pod tym samym kątem.

- Zwróćmy uwagę na to, co oferuje inwestor po drugiej stronie ulicy i jak to komunikuje - podkreśla Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. - Skupmy się na tych elementach, które nas wyróżnią, a nie widnieją u konkurencji. Na tej podstawie stworzymy strategię komunikacji- dodaje.

Grupa docelowa i komunikacja

Kolejnym krokiem jest ustalenie kim są potencjalni klienci naszej inwestycji. Duże mieszkania będą odpowiednie dla rodzin z dziećmi, kawalerki - dla singli albo inwestorów, którzy przeznaczą je na wynajem. Bliskość terenów rekreacyjnych przyciągnie ludzi aktywnych, a placówki oświatowe - rodziny.

Profile odbiorców nie muszą być jednolite, tylko pamiętajmy, że inaczej będziemy komunikować treści przeznaczone dla kobiet, a inaczej dla mężczyzn. Panie zapewne przekona wizerunek funkcjonalnego, przestronnego i słonecznego mieszkania, a panowie chętnie obejrzą prospekt i zwrócą uwagę na rozwiązania techniczne.

- Wyobraźmy sobie, co możemy zaoferować naszym klientom - radzi Anna Gumowska. - Spróbujmy postawić się na miejscu potencjalnego kupca i jasno przedstawmy korzyści płynące z zakupu lokalu. Jeżeli poznamy bliżej zwyczaje i styl życia osób z grupy docelowej, będziemy wiedzieć, jakim językiem do nich mówić, co ich poruszy i zachęci do zawarcia transakcji. Bazujmy przede wszystkim na emocjach, bo to one towarzyszą nam przy zakupie nieruchomości. Nawet najbardziej atrakcyjna inwestycja nie będzie interesująca, jeżeli nie będzie wzbudzać pozytywnych odczuć - dodaje.

Niemniej ważny jest styl komunikacji, który powinien być zrozumiały i konkretny. W ofercie należy zawrzeć wszelkie informacje, takie jak lokalizacja, metraż oraz liczba pokoi. Atrakcyjny, a zarazem prosty opis to podstawa. Gdy już ustaliliśmy atuty naszej inwestycji, zbadaliśmy konkurencję i poznaliśmy naszych potencjalnych mieszkańców, przyszedł czas na rozwijanie i promocję wizerunku. Pamiętajmy, że mamy tylko jedno pierwsze wrażenie, warto zadbać, by było jak najlepsze.

Spójność podstawą działań marketingowych

Sposobów na promocję jest wiele. Billboardy, ulotki, również obecność na stronach z ofertami nieruchomości czy profil w social mediach. Materiały tworzone na różnych kanałach, które mają służyć rozpoznawalności marki, należy stworzyć na podstawie wspólnego wzoru. Konsekwencja w działaniach to słowo klucz.

- Te same znaki, logo, hasła w jednej konwencji i spójna kolorystyka zaowocują wzrostem rozpoznawalności - tłumaczy Inga Chłódek, Graphic&Content Manager w Prime Time PR. - Stworzenie księgi znaku i stylu to pierwszy punkt długoterminowej strategii. Taki dokument określa, jak dokładnie wyglądają wszystkie elementy wizualne dotyczące inwestycji. Zastosowanie się do wytycznych sprawia, że stajemy się charakterystyczni. Rośnie szansa, że odbiorca lepiej zapamięta przekazywane informacje - dodaje.

Monitorowanie i stały rozwój

Przeanalizujmy lokalny rynek i tendencje w branży, do tego dołóżmy preferencje klientów - czyli to, na co jest zauważalny popyt.

- Budowanie wizerunku wymaga ciągłej kontroli podejmowanych decyzji i dostosowywania działań do aktualnej sytuacji na rynku - tłumaczy CEO w Prime Time PR. - Bądźmy uważni na reakcje zwrotne od osób, do których dotarła nasza reklama. Istotne będą dane na temat ruchu, który generują poszczególne media, ilość złożonych zapytań ofertowych. Również opinie zamieszczane w sieci będą dobrym feedbackiem, bierzmy je zatem pod uwagę. Analizujmy co jest dobrze odbierane, a nad czym warto jeszcze popracować - dodaje.

Posiadając profil  na Facebooku, mamy możliwość szczegółowego monitorowania wyników reklam, a ich różnorodność pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców. Nie musimy skupiać się na pozyskiwaniu fanów, możemy przekierować ruch na wybraną stronę internetową, która będzie zawierała szczegółowe informacje o inwestycji. Zbierane dane powiedzą czy kampania była efektywna, czy i co należy zmienić. Z kolei stale pojawiające się nowości to doskonała okazja do próbowania nowych metod docierania do potencjalnych klientów.

Home branding nie jest najłatwiejszym zadaniem, ale gdy jest właściwie zaplanowany, przynosi wiele korzyści zarówno wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Gdy zastosujemy się do tych najważniejszych punktów, nie pozostanie nam nic innego jak dbanie o utrzymanie wysokiego poziomu jakości i poszerzanie oferty o nowe inwestycje.

Źródło: Prime Time PR

www.primetimepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
czwartek 19.04.2018, 116 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone