logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Horrendalnie wielkie możliwości rynku HoReCa

  PR 31.10.2005, przeczytano 964 razy

HoReCa – nazwa krótka, ale jakże pojemna! Jej rozszerzenie, czyli hotele, restauracje, catering oznacza 73 tys. restauracji, barów, stołówek i punktów gastronomicznych. Kolejny segment rynku to 8 tys. hoteli, moteli, zajazdów, ośrodków szkoleniowych i schronisk, oraz ok. 5 tys. przedsiębiorstw produkujących dla branży (dane za 2003 r.)


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/horrendalnie-wielkie-mozliwosci-rynku-horeca,3200,artykul.html

Polska gastronomia rozwija się wyjątkowo dynamicznie i wciąż przebudowuje swoją strukturę - podwyższa standard obsługi, wystroju lokali, zwiększa wybór i jakość oferowanych dań. Średni wzrost ilości placówek gastronomicznych to 2,5 tysiąca w skali roku. Przychody z działalności gastronomicznej w 2003 roku wyniosły ogółem ponad 14,2 mld złotych, co oznacza 15,5 – procentowy przyrost przychodów względem roku poprzedniego. 48 proc. przychodów wygenerowała produkcja gastronomiczna, 27 proc. pochodziło ze sprzedaży napojów alkoholowych, a 21 proc. ze sprzedaży towarów handlowych.

Gabaryty rynku gastronomicznego wyznaczają szerokie pole możliwości m. in. dla producentów artykułów spożywczych, urządzeń kuchennych, środków higieny, systemów komputerowych, odzieży roboczej. HoReCa jest na rynku niczym państwo w państwie, jak potężna wyspa, do której warto przybić.

Dynamiczny rozwój tego sektora wiąże się ze zmianą stylu życia Polaków – coraz więcej podróżujemy (czy to w celach służbowych czy wypoczynkowych), coraz częściej jadamy „na mieście”, zamawiamy gotowe potrawy, organizujemy przyjęcia, konferencje itd. A przewiduje się dalszy rozwój tej tendencji. Warto zatem wejść na perspektywiczny rynek HoReCa i dostosować do niego część swojej produkcji. Oznacza to przygotowanie specjalnej oferty – od większych i bardziej funkcjonalnych dla tej branży opakowań, przez produkty używane jedynie przez ten segment (np. kuwertura naturalna), po prestiżowe linie produktów (np. oryginalne smaki sosów, polew dostępne tylko dla tego rynku).

O potencjale branży HoReCa może świadczyć wejście do niej dużych koncernów. Za przykład niech posłuży firma Nestlé, która wydzieliła jednostkę specjalizującą się w dostarczaniu produktów dla gastronomii profesjonalnej – Nestlé FoodServices. Część swojej czekoladowej produkcji adresuje na ten rynek również Cadbury Wedel, są to m.in. kruszonka, czy kora. W segment HoReCa celuje także Bonduelle ze swoimi warzywami przetworzonymi. A to tylko kilka przykładów i to jedynie z segmentu spożywczego.

HoReCa to rynek specyficzny, dlatego pojawienie się na nim wymaga indywidualnego podejścia w sposobie reklamowania. Polega on nie tyle na strategii kreatywnej, ile na precyzyjnym dotarciu z ofertą do osób, które podejmują decyzje zakupowe w segmencie HoReCa. W tym celu dom mediowy PRO Media House opracował ofertę kampanii w mediach dla producentów mierzących w rynek HoReCa. Wiodą do niego dwa kanały – branżowy (skierowany do profesjonalistów), oraz indywidualny (ci sami profesjonaliści są też „normalnymi” konsumentami, którzy prywatnie uczestniczą w rynku). „Branża hotelarsko-restauracyjno-cateringowa z racji optymistycznych prognoz jej rozwoju, to łakomy kąsek dla wielu firm. Opracowany przez nas MIX PRO® HoReCa umożliwia wgryzienie się w ten segment, dzięki uwzględnieniu jego wyjątkowego charakteru” – tłumaczy Dominika Meinardi, project director w PRO Media House – „Aby zaistnieć na jakimkolwiek rynku, trzeba się z nim komunikować, lecz nie w „jakikolwiek” sposób, ale metodami bardzo indywidualnymi”. Więcej informacji o MIX-ie PRO® HoReCa znajduje się pod adresem: www.promediahouse.pl/oferta/tematyczne/horeca

PRO Media House to jedyny dom mediowy w Polsce wyspecjalizowany w precyzyjnym planowaniu mediów PRO (prasa, radio, outdoor oraz inne media uzupełniające) i zarazem twórca tej kategorii. Firma jest zorientowana na planowanie jakościowe, uwzględniające kontekst umieszczenia przekazu reklamowego, a także na precyzję w doborze i planowaniu mediów. Więcej informacji o PRO Media House jest dostępne na stronie: www.promediahouse.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764