logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Hotelowe wnętrza – jak zwabić klienta

  PR 30.10.2018, przeczytano 629 razy
ilustracjastrzałka

Projektowanie wystroju hotelu to odpowiedzialny i złożony proces. Wszystkie zabiegi, jakie stosują projektanci, architekci i dekoratorzy, skupiają się na jednym celu - stworzeniu wyjątkowego, relaksującego i zaskakującego miejsca. Miejsca, w którym podróżny odnajdzie chwilę wytchnienia, spędzi niezapomniany czas i z przyjemnością do niego wróci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hotelowe-wnetrza-%E2%80%93-jak-zwabic-klienta,379945,artykul.html

Apetyt na podróże do najdalszych i nieodkrytych zakątków świata stale rośnie. Rodzime wczasy pod gruszą zamieniły się w egzotyczne wczasy pod palmami, uwiecznione na bajecznych i wzbudzających zachwyt (i zazdrość!) zdjęciach w mediach społecznościowych.

W ostatnich latach zmienił się jednak nie tylko kierunek, ale i sposób podróżowania. Największe portale oferujące wynajem prywatnych mieszkań, zamianę domów na czas wakacji, a nawet znalezienie darmowego noclegu na cudzej kanapie, codziennie odwiedzane są przez setki tysięcy spragnionych przygód obieżyświatów. Właściciele domków na drzewach, ukrytych w lesie szałasów, namiotów czy łodzi przekształconych na eleganckie i wygodne mieszkania, mają zarezerwowane terminy na kilka miesięcy do przodu. Czy zatem tradycyjne hotele straciły rację bytu i przeszły do lamusa?  Nic bardziej mylnego. W turystycznych miejscowościach jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe i coraz bardziej nowoczesne obiekty.

ilustracjastrzałka

Można jednak się pokusić o stwierdzenie, iż hotel przestał pełnić jedynie funkcję turystyczną. Teraz to również centrum konferencyjne  i miejsce biznesowych spotkań, miejsce powiązane z relaksującymi przestrzeniami SPA czy lokalizacja dla galerii sztuki czy punktów rozwoju kultury.

Ważne jest, że zarządzający najlepszymi obiektami, w których obłożenie pozostaje pełne nie tylko na czas weekendów, zrozumieli, że, oprócz pięknych widoków, liczą się również wnętrza. Realizacje nietypowych, zapadających w pamięć projektów zaczyna się od projektów bryły budynku  - osadzonej w zgodzie z terenem - na spójnym i harmonijnym wnętrzu kończąc.

ilustracjastrzałka

- To, co szczególnie wyróżnia się wewnątrz budynku, to przykuwające wzrok lobby, restauracje, miejsca relaksu, korytarze i pokoje gościnne. I właśnie na te przestrzenie projektanci kładą zazwyczaj największy nacisk - stwierdza architekt Izabela Gemzała, autorka bloga prostyplan.pl.

ilustracjastrzałka

Jak wygląda projektowanie nowoczesnych hoteli? Jakie elementy pomagają wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać uznanie ekspertów? Odpowiedź jest jedna- wyjątkowa aranżacja ścian.

- Można zauważyć, że w dzisiejszym projektowaniu obiektów hotelowych duży nacisk kładzie się na personalizację wnętrza. Jest to spowodowane coraz większą świadomością tego jak istotne jest budowanie marki i podkreślanie jej wizerunku również w aranżacji wnętrz. - mówi Paweł Łukasiewicz, Creative Team Manager z Pixers Business.

ilustracjastrzałka

W porozumieniu z architektami i projektantami wnętrz powstają obiekty, które już od recepcji, stanowiącej wizytówkę hotelu, poprzez korytarze i restauracje, po pokoje gościnne utrzymane są w jednej, spójnej stylistyce.

ilustracjastrzałka

W doborze kolorystyki, materiałów czy rozwiązań daje się zaobserwować podążanie w dwóch kierunkach: eleganckiego minimalizmu i odważnego eklektyzmu. Wnętrza zachowane w surowej i oszczędnej formie charakteryzują się stonowaną paletą kolorów: bielą, szarością, grafitem, pastelowymi beżami i brązami.

ilustracjastrzałka

Oszczędność formy, geometryczne bryły, harmonijny rytm elementów architektonicznych, ukryte drzwi czy jednokolorowe tapety, to punkty charakterystyczne tego stylu. Na ich tle świetnie kontrastują naturalne materiały jak kamień czy drewno, które, nie mając większych konkurentów, stają się dominantą wnętrza.

Z drugiej strony nie sposób nie dostrzec eklektycznego podejścia do projektowania, kiedy nowe i stare, brzydkie i piękne, znajome i zaskakujące, łączy się w jednej kompozycji. Takie wnętrza na pewno nie są nudne, choć granica między stylem a kiczem jest tu bardzo cienka. Odważne, nasycone kolory, egzotyczne gatunki drewna, sięganie po odniesienia do regionalnej kultury, przenikanie się przestrzeni, to absolutne „must have” stylu eklektycznego. Przykuwa wzrok i na długo pozostaje w pamięci gości - najważniejsze, aby budził tylko pozytywne wrażenie.

ilustracjastrzałka

- Tapety w przestrzeni hotelowej stały się popularnym rozwiązaniem ze względu na przytulny charakter wnętrz, jakie budują, ale również jako unikalny element wystroju, jakim się stają – mówi Piotr Semla COO z Pixers Business.

Przemyślane grafiki utrwalone na wytrzymałym materiale o podkładzie z flizeliny, który dodatkowo jest odporny na blaknięcie i gwarantuje nasycony, piękny kolor, będzie idealnym tłem dla modnych tapet z botanicznymi i roślinnymi wzorami. Te wykończone winylem lub lateksem są doskonałym sposobem na zabezpieczenie często odwiedzanych miejsc i przekazanie za pomocą obrazu historii miejsca lub artystycznych wartości. Mogą stać się również wizytówką hotelu i spójnym przekazem idei powstania miejsca.

ilustracjastrzałka

Podsumowując - projektowanie hotelu to bardzo złożone zadanie, by mu sprostać, projektant powinien uwzględniać potrzeby przyszłych użytkowników, przewidzieć zachodzące zmiany w modzie i postępie technicznym. Niezbędne są wiedza, doświadczenie oraz niesamowite wyczucie. Hotel jako obiekt wielousługowy powinien spełniać wiele wymagań, a wszystkie powinny być uwzględnione już na etapie projektu.

Źródło: Pixers Business

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?
Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?
Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764