logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

HP i Adobe prezentują Project Captis

  PR 29.11.2019, przeczytano 573 razy
ilustracjastrzałka

Producenci połączyli siły tworząc rozwiązanie zwiększające efektywność pracy twórców m.in. poprzez możliwość cyfrowego odwzorowania obiektów w 2D i 3D.  Do realizacji Projektu wykorzystano stacje robocze serii Z od HP oraz oprogramowanie Adobe Substance Alchemist.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hp-i-adobe-prezentuja-project-captis,384909,artykul.html

Na odbywającej się w dniach 1-6 listopada br. konferencji Adobe MAX, firmy HP Inc. oraz Adobe ogłosiły Project Captis – współpracę mającą na celu opracowanie urządzenia służącego do przekształcania przedmiotów fizycznych w ich cyfrowe odpowiedniki w technologii 3D. Produkt ten ma usprawnić proces projektowania, przy jednoczesnym ograniczeniu czasu i kosztów pracy.

Project Captis bazuje na stacjach roboczych HP serii Z oraz oprogramowaniu Adobe Substance Alchemist. Rozwiązanie jest skierowane do partnerów HP i Adobe z takich branż, jak produkcja gier, e-commerce,  architektura  czy moda. Współpraca związana z realizacją Projektu będzie kontynuowana przez cały 2020 rok.

- Z naszą ofertą kompleksowych narzędzi dla twórców pozostajemy na czele, jeśli chodzi o łączenie rzeczywistości cyfrowej, z tym co fizyczne. W dalszym ciągu chcemy rozwijać te kategorie produktów, stale dopasowując je do zmieniających się warunków i potrzeb – podkreślił Alex Cho, Prezes, Personal Systems, HP Inc. – Dziś, z Adobe, chcemy ułatwić profesjonalistom pracę w świecie wirtualnym oraz pomagać im w doskonaleniu ich warsztatu.

- W Adobe jesteśmy pasjonatami tworzenia rozwiązań i usług dla twórców – powiedział Sebastien Deguy, Wiceprezes 3D & Immersive, Adobe. – Nasza współpraca z HP w ramach Project Captis przybliża nas do stworzenia najszybszego i najbardziej efektywnego sposobu cyfryzacji przedmiotów i wykorzystywania ich w procesie projektowania 3D.

Studio przyszłości: nowy sposób tworzenia

Firma HP, z 80-letnim doświadczeniem w opracowywaniu produktów dla profesjonalistów, oferuje twórcom innowacyjne rozwiązania w każdej fazie procesu kreatywnego. „Twórczy ekosystem” HP obejmuje urządzenia osobiste, obrazowanie 2D, druk 3D oraz produkcję cyfrową.

TWÓRCZY EKOSYSTEM HP:

  1. Rejestrowanie inspiracji ze świata realnego i przekształcanie ich w postać cyfrową z Project Captis.
  2. Tworzenie koncepcji w czasie rzeczywistym za pomocą zaawansowanych narzędzi takich, jak HP Workstations.
  3. Doświadczanie idei w nowy sposób poprzez przywracanie im postaci fizycznej z drukarką HPJet Fusion 3D.

Dla twórców pracujących nad projektami graficznymi bardzo ważny jest fotorealizm oraz wierne odwzorowanie barw. Project Captis pozwala na precyzyjną cyfryzację obiektów fizycznych z użyciem fotometrii. Przekształcone do formy wirtualnej przedmioty mogą zostać następnie wykorzystane do tworzenia wizualizacji lub wydrukowane w formie 2D lub 3D.

Firma HP kontynuuje pracę nad zaawansowanymi rozwiązaniami dla profesjonalistów i pasjonatów sztuk wizualnych. Wraz z Project Captis producent zapowiedział wprowadzenie nowych funkcji dla urządzeń serii Z. HP Z4 Workstation, najlepiej sprzedająca się stacja robocza HP, została wyposażona w nowe procesory Intel z serii Xeon W-2200 W i Core X. W ramach „Twórczego Ekosystemu” HP stacja oferuje twórcom możliwość realizowania ich koncepcji od etapu projektu do wizualizacji. Z kolei zwiększona moc obliczeniowa pozwala na efektywną pracę w CAD, edycję wideo czy uczenie maszynowe.

Cykl życia produktu wspierany przez druk 3D

Project Captis to najnowszy przykład wykorzystania technologii Multi Jet Fusion w dostarczaniu innowacji dla klientów firmy HP. W ramach programu „Reinventing HP with Multi Jet Fusion”, firma wykorzystała rozwiązania 3D do wydrukowania wszystkich nieelektronicznych części Projektu, w tym tekstur oraz zatrzasków, co przełożyło się na niższe koszty, krótszy czas wprowadzania produktu na rynek oraz ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko.

Studio przyszłości na konferencji Adobe MAX

Podczas konferencji Adobe MAX, na odwiedzających stoisko Z by HP, czekało m.in. studio przyszłości, zaprojektowane z myślą o realizacji takich zadań, jak projektowanie 3D, tworzenie efektów wizualnych, wideo czy animacji oraz prezentacja „Twóczego Ekosystemu” HP. Uczestnicy wydarzenia mogli także wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez Joshuę St. Johna (Head of Creators, HP), na których gościli znani twórcy:

  1. Bradley G. Munkowitz (GMUNK) – wizjoner, zdobył uznanie jako jeden z najlepszych na świecie reżyserów wizualnych i dyrektorów ds. designu.
  2. Alex Trochut – autor projektów, ilustracji i grafik, miesza style czerpiąc inspiracje z popkultury, kultury ulicznej, mody i muzyki.
  3. Nidia Dias – dyrektor artystyczna i designerka z Portugalii, opracowuje koncepcje wizualne oraz projektuje animacje.
  4. Jody Macdonald – wielokrotnie nagradzana fotograf National Geographic, odwiedziła ponad 90 krajów w poszukiwaniu inspiracji.
  5. Orlando Arocena – nagradzany twórca sztuki wektorowej oraz grafik, pracuje zarówno z mediami tradycyjnymi, jak i cyfrowymi, wyróżniony nagrodą 2017 Gold Clio Entertainment Award za projekt „Dia de los Muertos” zrealizowany dla studiów filmowych Twentieth Century Fox i MGM.
  6. Rik Oostenbrock –  pionier sztuki cyfrowej, rozpoczął pracę artystyczną w wieku 14 lat, dziś współpracuje z największymi markami na świecie.
  7. Shane Griffin – nagradzany artysta, prezentował swoje dzieła na konferencji TED, pracował m.in. dla Kanyego Westa oraz topowych marek, projektował także rzeźby dla czołowych sportowców.

Project Captis został zaprezentowany na stoiskach Z by HP, Adobe MAX 3D i AR Village.

Dostępność

  • Program pilotażowy Project Captis zainaugurowany na konferencji Adobe MAX, będzie realizowany przez cały 2020 rok.

Więcej informacji o urządzeniach z serii Z od HP można znaleźć TUTAJ.

Źródło: HP

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czeka nas kryzys stulecia, jakiego nie widzieliśmy od czasów II WŚ. Analitycy Banku Światowego straszą nas swoimi prognozami. Cóż, koronawirus zbiera swoje żniwo, a gospodarka, podobnie jak ludzie dotknięci chorobą, boryka się z powirusowymi powikłaniami. Jednak nie dotyczy to wszystkich… W czasie gdy inni cierpią katusze, serwis Amazon notuje rekordowe obroty i...
RECMA: Starcom liderem agencji mediowych w Polsce
Międzynadrowowa firma audytorska RECMA opublikowała najnowszy raport  „Overall 2019 Activity Volume” dla najważniejszych rynków światowych, w tym Polski.  Według raportu agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, umocniła się na  pozycji lidera agencji mediowej w Polsce, a Zenith (Publicis Groupe) awansował w rankingu na 4 miejsce.
3 główne trendy zmian w zachowaniach konsumentów w czasach Covid-19
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Maciej Nałęcz, analityk sektorowy Santander Bank Polska, wskazuje 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach...
Olympus Imaging funkcjonuje bez utrudnień dla klientów
Niedawno marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne i rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Użytkownicy produktów tej marki nie powinni martwić się o usługi związane z naprawami gwarancyjnymi, bo te realizowane są w normalnym trybie. Ponadto firma nie zwalnia tempa i intensywnie...
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska zaprezentowała nowe logo
Logo Mońki składa się z ilustracji oraz logotypu. Ilustracja przedstawia wypasającą się na łące krowę, co ma wprowadzać szerszy kontekst marki, której produkty są naturalne i wytwarzane według tradycyjnej receptury z regionu Podlasia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764