logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

HP kontynuuje rozwój branży druku 3D

  PR 08.12.2021, przeczytano 1433 razy

Podczas Formnext, największego na świecie wydarzenia poświęconego produkcji addytywnej, HP zaprezentowało nowych klientów, rozszerzone programy partnerskie i ekosystemy, a także innowacyjne rozwiązania produkcyjne opracowane przy użyciu platform druku 3D Multi Jet Fusion i Metal Jet. HP nawiązało współpracę z L'Oréal, największą na świecie firmą kosmetyczną, w celu zwiększenia skali przemysłowej produkcji addytywnej oraz opracowania zupełnie nowych opakowań i zastosowań kosmetyków. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na sprawniejszą produkcję 3D i masową personalizację w różnych branżach, HP rozszerza również swoją sieć firm oferującą usługi druku 3D: Digital Manufacturing Network (DMN).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hp-kontynuuje-rozwoj-branzy-druku-3d,394054,artykul.html

- Druk 3D wchodzi na wyższe poziomy personalizacji, elastyczności biznesowej, zrównoważonego rozwoju i możliwości zmiany rynku – powiedział Didier Deltort, prezes działu Personalizacji i Druku 3D w HP Inc. - Bardzo nas cieszy ponowne spotkanie ze społecznością zajmującą się produkcją addytywną w czasie Formnext. Wspólnie z naszymi partnerami i klientami będziemy nadal torować drogę do produkcji masowej poprzez udoskonalanie naszej platformy Multi Jet Fusion, komercyjną premierę HP Metal Jet oraz inwestycje w oprogramowanie, usługi i możliwości partnerów.

Współpraca L'Oréal i HP zmienia oblicze branży kosmetycznej

HP nawiązało współpracę z firmą L'Oréal w celu zwiększenia elastyczności produkcji oraz stworzenia nowych, innowacyjnych opakowań i doświadczeń klientów. L'Oréal zwrócił się do HP Multi Jet Fusion, aby móc szybko reagować na zmiany w swoich procesach produkcyjnych i liniach produkcyjnych. Firmy wspólnie zaprojektowały oraz zwiększyły skalowalność dużych ilości regulowanych „krążków", umożliwiających firmie L'Oréal przenoszenie, napełnianie i etykietowanie produktów z większą sprawnością. Zaowocowało to 33-procentową redukcją kosztów i 66-procentową oszczędnością czasu. Możliwość dostosowania "krążków" do indywidualnych potrzeb okazała się również cenna w trakcie pandemii COVID-19, zapewniając firmie L'Oréal dodatkową elastyczność w reagowaniu na zmiany w zachowaniach zakupowych klientów. L'Oréal planuje wykorzystać Digital Manufacturing Network HP do skalowania "krążków" w swoim globalnym łańcuchu dostaw oraz do osiągnięcia swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wydajną produkcję części wtedy, kiedy są potrzebne.

W czasie targów Formnext, L'Oréal i HP zaprezentowały przykłady niestandardowych "krążków" (ang. puck), jak również unikalne tekstury dla luksusowych kosmetyków, możliwe do uzyskania tylko dzięki rozwiązaniom druku 3D HP. Firmy badają możliwości projektowania i produkcji wielu nowych rozwiązań, które wykorzystują platformę Multi Jet Fusion firmy HP. Projekt unikalnych tekstur oraz innowacyjnych opakowań jest wynikiem ogłoszonej w ubiegłym roku współpracy pomiędzy Grupą L'Oréal, HP oraz CEA (the Alternative and Atomic Energies Commission, le Commissariat à l’énergie atomique et aux énergies altertatives).

- Innowacje zorientowane na klienta i zrównoważone produkty tworzą podwaliny wszystkiego co robimy – powiedziała Anne Debauge, dyrektor ds. transformacji cyfrowej, opakowań i rozwoju w L'Oréal. - Podzielamy wizję HP, aby pokonywać nasze obecne ograniczenia dzięki nowym technologiom. Druk 3D daje nam tę przedsiębiorczą wolność, dzięki której możemy zaoferować klientom nowe możliwości. Dzięki tej współpracy w naszych fabrykach już możemy pracować sprawniej i efektywnej. Pragniemy też dalej się rozwijać, tworząc nowe usługi.

W większych gałęziach przemysłu i nowych branżach, takich jak kosmetyki, nasi klienci chcą być bardziej elastyczni i reagować na rosnące zapotrzebowanie na spersonalizowane produkty – powiedział Guayente Sanmartin, globalny szef działu Multi Jet Fusion w HP. Jesteśmy dumni z wpływu Multi Jet Fusion w tych niestabilnych czasach – obecnie możemy pochwalić się ponad 100 milionami wyprodukowanych części, których liczba stale rośnie. Nasza współpraca z L'Oréal jest doskonałym przykładem nieograniczonych możliwości, jakie daje druk 3D. Od zwiększenia elastyczności produkcji do przeprojektowania tradycyjnych produktów – istnieje ogrom możliwości, aby pomóc w transformacji rynków.

Producenci części wykorzystują zalety usług, subskrypcji, oprogramowania i automatyzacji

HP rozszerza swoją globalną sieć Digital Manufacturing Network o nowe, certyfikowane firmy dostarczające usługi druku 3D, zapewniając najwyższe standardy jakości i niezawodności w miarę rosnącego zapotrzebowania na produkcję Multi Jet Fusion. Sieć obejmuje obecnie zarówno partnerów produkcyjnych, jak i specjalistów w zakresie produkcji Multi Jet Fusion, którzy wykorzystują rozwiązania HP w zakresie druku 3D do projektowania, produkcji oraz dostarczania części na szeroką skalę. Ponad 30 nowych specjalistów w dziedzinie produkcji z wykorzystaniem technologii Multi Jet Fusion świadczy wykwalifikowane lokalne usługi produkcyjne.

Aby wspomóc zarządzanie i automatyzację złożonych przepływów pracy, związanych z drukiem 3D oraz wielkoskalowej produkcji addytywnej, partnerzy HP Digital Manufacturing Network i usługodawcy, tacy jak Forecast 3D, Jawstec, Weerg i ZiggZagg, korzystają z oferty HP w zakresie produkcji addytywnej, w tym z usług 3D Factory Services, oprogramowania, w tym HP 3D API i HP 3D Center, oraz rozwiązań sprzętowych, takich jak HP Automatic Unpacking Station. ZiggZagg jest również najnowszym partnerem, który skorzystał z modelu biznesowego HP 3D-as-a-Service (3DaaS) w celu szybszego skalowania poprzez zapewnienie elastyczności kapitałowej i poprawę sprawności biznesowej. Model ten okazał się niezwykle korzystny podczas pandemii COVID-19 i jest coraz częściej stosowany przez klientów HP.

HP i jego klienci zaprezentowali końcowe produkty i nowe, innowacyjne rozwiązania na targach Formnext:

  • BASF 3D Printing Solutions GmbH i Oechsler AG: firmy te opracowały w pełni niestandardowe, drukowane w 3D, kubełkowe fotele samochodowe z wykorzystaniem technologii Multi Jet Fusion i proszku BASF ULTRASINT TPU01. Firma Oechsler opracowała unikalną elastomerową konstrukcję kratową, idealną dla foteli w samochodach luksusowych i sportowych, o wysoce niestandardowych rozwiązaniach.
  • Impress: największa europejska sieć ortodontyczna oparta na technologii, wykorzystuje rozwiązanie HP Jet Fusion 5210 do zwiększenia produkcji przezroczystych alignerów dentystycznych w swoim nowym zakładzie produkcyjnym zlokalizowanym w Hiszpanii.
  • Finaliści konkursu Pumundus Challenge 2021: następujący klienci wykorzystali technologię Multi Jet Fusion do opracowania rozwiązań wyróżnionych w tegorocznej edycji konkursu Pumundus Challenge. ATHOS: przygotowuje się do wprowadzenia na rynek spersonalizowanych butów wspinaczkowych, zapewniających niezrównany komfort i lepsze osiągi. Glaze Prosthetics: aktywna ręka Symbious przekroczyła oczekiwania osób po amputacji kończyny górnej, a to za sprawą swojej wytrzymałość, lekkość i możliwość personalizacji. Odisei Music: najmniejszy i najlżejszy na świecie podróżny, elektroniczny saksofon, który ma już ponad 1200 użytkowników na całym świecie.

Przełom w produkcji metali dzięki HP Metal Jet

Na targach Formnext, HP zaprezentowało również rozwój swojej platformy Metal Jet, w tym nowe części i postępy we współpracy z takimi partnerami, jak GKN i Volkswagen. Volkswagen integruje finalne części wyprodukowane w technologii HP Metal Jet dla słupka A w modelu T-Roc Cabriolet. Te części strukturalne przeszły pomyślnie certyfikację w testach zderzeniowych i ważą prawie 50 procent mniej niż konwencjonalne komponenty. W miarę jak HP kontynuuje weryfikację zastosowań produkcyjnych z partnerami i klientami, zmierza w kierunku szerszej dostępności komercyjnej technologii Metal Jet w 2022 roku.

- Nasi pierwsi partnerzy i klienci Metal Jet, jak GKN, Parmatech, Volkswagen, Cobra Golf i inni, z powodzeniem demonstrują nasze zalety w zakresie masowej produkcji metali – powiedział Ramon Pastor, globalny szef działu druku 3D w HP. - Nadal rozwijamy naszą technologię, materiały i możliwości i szykujemy się do premiery HP Metal Jet w 2022 roku. Pragniemy zapewniać wiodące w branży wydajność, oszczędność kosztów i swobodę projektowania. Wszystko po to, aby przyspieszyć oraz zwiększyć skalę cyfrowej produkcji.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764