logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

HP L25500 - problem z drukiem

| 23.09.2019 04:09

Weekendowa praca w ... sie obraca.

Karetka zaczela mi uderzac w folie po stronie stacji serwisowej na poczatku wydruku a 2 wydruki pozniej maszyna wywalila mi blad aerosol fan. Te dwa wydruki poszly do smieci bo zaczynalo brakowac atramentu w czasie druku.
Maszyne rozlozylem, zdemontowalem stacje i caly sie uwalilem w atramencie. Caly aerosol fan byl pelen atramentu, zalana gabka, zalany filtr, uwalony wentylator z silnikiem. Zwyczajnie przytkal sie kolektor ponizej drop detector'a i atrament zamiast odplywac do waste boxa byl zasysany do aerosol fan. Wyczyscilem kolektor, zalozylem nowy aerosol fan (caly zestaw), maszyne poskladalem i puscilem czyszczenie - atrament splywa ladnie tam gdzie powinien.

Teraz zaczynaja sie schody: przy pierwszym wydruku karetka uderza znow o winyl ale nie tylko na poczatku a prawie caly czas. Obnizylem temperature, zwiekszylem podsys i dalej to samo. Tylko po stronie stacji serwisowej. W dodatku wydruk wyglada okropnie. Po kilkudziesieciu centymentrach zaczynaja sie gubic kolory i wydruk staje sie coraz jasniejszy, po kilkudziesieciu centymerach poprawia sie ciut i znow uciekaja kolory. Fota pogladowa:

Miniaturka


Zrobilem testy podcisnienia, cisnienia, wentylatorow i wszystkie wydaja sie byc ok. Czy ktos z szanownego grona ma jakies pomysly?
Ps - chetnie odkupie jakiegos ripa pod L26500 bo tamta jest sprawna ale nie mam softu.

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 2.69.120.XXX

| 23.09.2019 11:09

dziwna historia.
Z areosol fanem to typowa sprawa. To samo miałem - zatkany odpływ dropdetektora i wtedy farba leci wszędzie tylko nie do spluwaczki. Wymyłem i śmiga.
Z tym szuraniem dziwna sprawa...
Ile masz przelotu od wymiany łożysk?
górny ślizg karetki w porządku?
Nic Ci nie odstaje od karetki pod spodem?

Przy majstrowaniu z karetą trzeba uważać na bolec plastikowy, który znajduje się pomiędzy głowicami od spodu - pozycjonuje stacje serwisową po zaparkowaniu. łatwo go ułamać.
Karetke wyciąga się z prowadnicy w miarę łatwo. Zakłada w sumie też.

Ja u siebie wymieniałem łożyska jakiś czas po komunikacie "Service Maintenance Kit #3 - 100%"
w podobnym czasie zakitował się dropdetektor, pękł pasek enkdera i pasek napędowy stracił kilka zębów w okolicy nawrotu karetki. I nawet chyba nie metry były powodem tych usterek a czas.
Od tamtej pory po wymianie spokój.

-edit - a test dysz jak wygląda?
a na innym materiale to samo? Mimo wszystko wygląda, jakby materiał wstawał...

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Anonimek dnia 23.09.2019 12:55)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3005
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 31.172.182.XXX

| 23.09.2019 19:09

Dzieki wielkie!

Test dysz jest ok przed drukiem i du... po.
Material wydaje sie lezec w miare prosto, jutro jak dam rade to wymiana lozyszk i zapodam raport.

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 2.68.47.XXX

| 23.09.2019 19:09

sprawdź najpierw na innym medium zanim zaczniesz dłubać.
jak głowica będzie szurać po wybałuszonym materiale, to też tak będzie, głowica zakituje się od tego mazania. Po czyszczeniu znowu ok.
Ja u siebie łożyska wymieniałem po około 9000m2 i w sumie 7 latach eksploatacji.
Objawy padłych łożysk sa takie, że karetka chodzi z oporem pomimo smarowania prowadnicy.

załóż jakiś papier, wyłącz maszynę, otwórz klapę główną i od stacji serwisowej, odjedź ręcznie stacją spod głowicy i przesuń ręcznie karetką nad medium. Zobaczysz czy kareta przesuwa się bez widocznych oporów, czy nie ma luzów w poprzek prowadnicy - od siebie,do siebie - góra, dół.
O ile pamiętam karetka ma lekki luz góra-dół, ale bardziej w góre niż w dół - może z milimetr da się ją podnieść ręką.
Przejeżdżając nad medium zobaczysz czy głowica nie brudzi.
Możesz też wyjąć stacje serwisową, zjechać karetką w prawo i oblukać tam od spodu, czy cos sie nie przykleiło po prostu do karetki. Może jakaś resztka czegoś sie przykleiła i Ci maże...

co do łożysk, można kupić na ebayu, można w Integarcie. Pasują od Z6100. Mnie cisł czas i nie chciało mi się kombinować z importem, a nie mając innego źródełka zamówiłem w Integarcie.
O ile pamiętam kod części: CQ869-67075 shutdown service 2. To tak przy okazji.
Żeby wyjąć karetkę:
-zdejmujesz prawą obudowę,
-wyjmujesz wkład cleaning kitu
-odkręcasz pasek enkodera po prawej - jedna śruba - wysuwasz pasek enkodera z karetki. Paska enkodera podobno nie należy czyścić nawet jak jest usyfiony. Czyszczenie nawet izopropylem niszczy go.
-odkręcasz rolke napinającą pasek po prawej - jedna śruba - zsuwasz poluzowany pasek z koła na silniku po lewej
-odkręcasz boczną blachę na prowadnicy - o ile pamiętam trzy śruby
-odkręcasz stoper u góry prowadnicy skrajnie po prawej - jedna śruba.
W teorii należy poluzować tez prowadnik z rurami i kablami do karetki, ale ja tego nigdy nie robiłem.
Po wysunięciu karetki z prowadnicy daje się ją obrócić do góry nogami.
Wymiana ślizgów jest prosta - odkręca się z boku jedną śrubkę, wtedy schodzi plasticzek osłaniający filcowy zgarniacz. Potem można delikatnie cienkim śrubokrętem przesunąć tulejkę ślizgową i ją wysunąć.

Montaż w odwrotnej kolejności. I nie zapomnij na koniec o tym małym plastikowym stoperze przy prowadnicy. Zapomnienie o jego montażu skutkuje błędem przy inicjalizacji.

Pewnie wszystko to wiesz, ale może komuś sie przyda.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Anonimek dnia 23.09.2019 19:55)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3005
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 156.67.88.XXX

| 24.09.2019 11:09

jeszcze taki tip - jeśli nie drukujesz 152cm, to warto przesunąć rolkę trochę bardziej w lewo na drugą pozycję.
Przy krawędzi zawsze sie jakieś jaja dzieją - a to nie dogrzeje wydruku, a to przemarsz wojsk radzieckich.

Miniaturka

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3005
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 31.172.182.XXX

| 25.09.2019 15:09

Myslalem, ze mam lozyska ale niestety - bede musial poszukac kto mi tu na wies wysle.

Karetka chodzi stosunkowo gladko i duzego luzu nie ma ale papier wstaje po stronie karetki okropnie. Probowalem przetkac otwory bo masa syfu (pewnie po tym jak aerosol fan nie zbieral syfu z maszyny to podsys sie tym zainteresowal). Wydaje mi sie, ze bedzie trzeba zdemontowac cala plyte i zobaczyc co z tym zrobic.

Taa! Za kazdym razem kiedy nie mam pelnej szerokosci to ustawiam tak jak pokazales.

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 2.68.47.XXX

| 25.09.2019 16:09

jak karetka przesuwa się lekko, to daj spokój z łożyskami.
Może po prostu taka nie-uroda tego medium...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3005
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 31.172.182.XXX

| 25.09.2019 22:09

no problematyczne jest to, ze wiekszosc drukuje na 3164 i to z niego byla fotka. Jak wrzucilem papier to karetka trafila w krawedz i zlapalem paper jam'a zanim zaczelo drukowac. Wydaje mi sie, ze nie ssie po stronie stacji serwisowej - myslisz, ze sciagnac cala ta plyte?

ide wrzucic jakis super mocny podsys i zobaczyc jak bedzie

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 2.68.47.XXX

| 26.09.2019 18:09

akurat podsysu nigdy nie rozbierałem, więc nawet nie wiem co tam siedzi, żeby mądrować.
acz pewnie żeby się tam dostać, trzabędzie pół maszyny rozdłubać

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3005
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 156.67.88.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764