logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

HP Latex wygrywa wyścig

  S 10.10.2023, przeczytano 1130 razy
ilustracjastrzałka

19 września br. firma HP Inc. wprowadziła na rynek nową serię urządzeń HP Latex 630, uzupełniając ofertę lateksowych systemów drukujących o modele na „start działalności” – dla początkujących i udostępniając technologię drukowania białym atramentem dostawcom usług druku każdej wielkości. Jednym z pierwszych użytkowników testujących to innowacyjne urządzenie jest polska firma ApexClan, która oferuje kompleksowy branding motocykli, począwszy od projektów, przez wizualizacje 3D, przez oklejanie, a kończąc na wsparciu marketingowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hp-latex-wygrywa-wyscig,401671,artykul.html

19 września br. firma HP Inc. wprowadziła na rynek nową serię urządzeń HP Latex 630, uzupełniając ofertę lateksowych systemów drukujących o modele na „start działalności” – dla początkujących i udostępniając technologię drukowania białym atramentem dostawcom usług druku każdej wielkości. Jednym z pierwszych użytkowników testujących to innowacyjne urządzenie jest polska firma ApexClan, która oferuje kompleksowy branding motocykli, począwszy od projektów, przez wizualizacje 3D, przez oklejanie, a kończąc na wsparciu marketingowym.

Potencjał wykorzystania urządzeń serii HP L630 polega na tym, że można ich szukać wszędzie – od przyciągającej uwagę jakości druku, poprzez proste rozwiązania w zakresie białego atramentu pozwalające na nowe zastosowania, aż po najnowsze technologie konstrukcji sprzętu, automatyki i oprogramowania, które oszczędzają czas. Drukarki HP Latex 630 mogą stać się gotowymi rozwiązaniami, które wyposażą firmę i zabezpieczą biznes na przyszłość. Te zaawansowane urządzenia drukujące pozwalają rozbudować ofertę o cały wachlarz zleceń na oznakowania, takie jak wydruki na cienkich foliach, zachwycające żywymi kolorami i białym atramentem.

Radosław Hutnik jest właścicielem firmy ApexClan, która projektuje i produkuje okleiny motocyklowe dla teamów wyścigowych oraz klientów indywidualnych, dbając o całościową stylistykę i design. Zaprojektowane w ApexClan okleiny znajdziemy na kaskach i pojazdach motocyklistów z całego świata. W zależności od projektu mogą być oklejane praktycznie wszystkie lakierowane części motocykla takie jak np. bak czy owiewki. W tym biznesie niezwykle istotne jest zachowanie kolorów marki, odpowiednich czcionek i wytycznych korporacyjnych, co w połączeniu z wymagającymi kształtami motocykla, elastycznym podłożem, jakim jest folia, oraz przepisami obowiązującymi na danym torze wyścigowym zawiesza wysoko poprzeczkę produkcji.

Motocykle mają niezwykle trudną powierzchnię do oklejania i niewiele firm chce się podejmować tego typu zadań. Oklejanie motocykla trwa 2-3 razy dłużej niż płaskich płaszczyzn samochodu i wymaga dużej precyzji, zaangażowania, a także odpowiednich folii i tuszu, który wytrzymałby naprężenia wynikające z krzywizn oklejanych elementów – wyjaśnia Radosław Hutnik.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Zalety technologii HP Latex

Początkowo ApexClan korzystał z usług podwykonawców realizujących wydruki oklein, koncentrując się na samym projektowaniu grafiki. Jednak outsourcing tego typu zleceń powodował opóźnienia, a także trudności w kontrolowaniu jakości, w tym zwłaszcza wiernego odwzorowania kolorów. Wykonany kilka lat temu przegląd rynku pokazał, że technologia ekosolwentowa nie jest w stanie sprostać wszystkim wymaganiom specjalistycznych wydruków na folii. Problematyczne były m.in. czas schnięcia tuszu, konieczność odgazowania, a także intensywny zapach, który wymagał osobnego, dobrze wentylowanego pomieszczenia. Odpowiedź na te potrzeby przyniosła technologia HP Latex, zapewniająca gotowe, suche wydruki, bardzo wysoką jakość i łatwość obsługi urządzeń. Po kilku prezentacjach i testach zaoferowanych przez firmę Integart, która jest dystrybutorem urządzeń HP, podjęto decyzję o zainwestowaniu w drukarkę lateksową HP 335. Jest to model pozwalający na druk aplikacji przeznaczonych do stosowania zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz pomieszczeń. Umożliwiając szybkie drukowanie na wielu różnych podłożach, urządzenie korzysta ze  sprawdzonej III generacji technologii HP Latex, której tusze są całkowicie ekologiczne, trwałe i odporne na zarysowania. Byłem w stanie zweryfikować wszystkie swoje wątpliwości i obawy, a po kilku latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że mam żal do siebie o to, że tak długo zwlekałem z zakupem tego typu drukarki – podkreśla Radosław Hutnik.

Od roku ApexClan testuje najnowsze urządzenie lateksowe – model HP Latex 630. Jego producent (firma HP) zlecił testy i opiniowanie prototypu urządzenia właśnie ApexClan z uwagi na niszowy, specjalistyczny charakter aplikacji. Pojedynczy egzemplarz okleiny jest niepowtarzalny (wyjątek stanowią teamy wyścigowe). Z tego względu każdy nowy projekt stanowi swego rodzaju eksperyment i wyzwanie. To właśnie mnogość konfiguracji i stopień skomplikowania projektów, a także ich unikalność sprawiły, że wybór firmy testującej padł na ApexClan. Testom poddano drukarkę w najbogatszej wersji z białym kolorem i zestawem do cięcia wydruków (HP Latex 630 W Print & Cut Plus).

To, co robimy, jest pewną dziedziną sztuki. Nie byłbym w stanie jej tworzyć, gdybym nie miał – tak jak każdy malarz – mojego ulubionego pędzla, jakim jest ta maszyna. Mam biały kolor, który oznacza praktycznie nieograniczone opcje projektowe. Do tej drukarki mogę włożyć właściwie każde podłoże nawinięte na rolkę. Wcześniej, kiedy używałem folii innej niż biała mogłem zadrukować ją tylko na czarno, teraz pojawiły się wszystkie kolory, które jestem w stanie zadrukować dowolną gamą barw. Dostałem wolność artystyczną. To, co mam w głowie, mogę nareszcie przenieść na folię i na motocykl bez żadnych kompromisów – zaznacza Radosław Hutnik.

Niekwestionowaną zaletą korzystania z najnowszego urządzenia HP jest także redukcja czasu realizacji zlecenia. Rezultatem mojej pracy nie jest sama naklejka; jest nim gotowy motocykl, który odbiera klient. A na taką pracę składa się wiele różnych wydruków na rozmaitych materiałach. Drukarka, z której teraz korzystamy, redukuje cały proces wydruku. Bardzo mało czasu poświęcamy na uruchomienie druku, czy na wyciągnięcie suchego, gotowego już wydruku. Nie do pominięcia jest też kwestia koloru białego, który nie wymaga przestawiania głowic. Wyciągam głowicę, wkładam nową i gotowe – dodaje.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowa jakość

Wydruki w ApexClan realizowane są na różnych rodzajach folii, takich jak folie polimerowe, czy zaawansowane technologicznie folie wylewane, sprawdzające się w przypadku skomplikowanych powierzchni i nieregularnych kształtów. Do oklejania elementów metalowych firma stosuje folie o zwiększonej przyczepności do podłoży takich jak rama, wahacze, koła, felgi, a nawet lagi (przednie amortyzatory).

Technologii lateksowej nie można bezpośrednio porównać z ekosolwentową czy UV, to jest zupełnie nowy świat o nowej jakości. Kluczowa jest tu elastyczność zadruku w przypadku folii, które naklejane są na obłe kształty. Ze wszystkich dostępnych na rynku technologii to właśnie lateks daje takie możliwości, co w przypadku naszego biznesu czyni ją po prostu bezkonkurencyjną. Kosztuje więcej, ale jednocześnie pozwala generować kilkukrotnie większe zyski. Mam wrażenie, że ta drukarka została stworzona specjalnie dla mnie – podsumowuje Radosław Hutnik.

W trosce o środowisko

Seria HP Latex 630, podobnie jak cała oferta HP Latex, pozwala firmom oferować bardziej zrównoważone usługi druku. Jest to możliwe m.in. dzięki wykorzystaniu atramentów lateksowych na bazie wody. Urządzenia mają certyfikaty środowiskowe UL ECOLOGO i EPEAT oraz kartridże, które zmniejszają ilość plastiku poprzez zastosowanie pojemników kartonowych pochodzących w 100 proc. z recyklingu i nadających się do recyklingu, a także tworzyw sztucznych pochodzących z odzysku w procesie zamkniętego obiegu HP, w tym ze zużytych butelek po napojach.

Światowa PREMIERA drukarki HP Latex 630/ 630W miała miejsce 19 września 2023 r.

W październiku odbywa się RaceShow with HP Latex 630W z udziałem firmy ApexClan, połączony z pokazami na żywo organizowanymi na torach wyścigowych kilku miast Polski. Na flagowym motocyklu prezentowane są okleiny z kolorowymi nadrukami w technologii HP Latex. W pokazach biorą udział przedsiębiorcy reprezentujący małe i średnie drukarnie oraz studia graficzne. Kolejne miasta na trasie pokazów RaceShow to: Katowice, Bydgoszcz, Koszalin, Gdańsk, Białystok oraz Radom.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w evencie zapraszamy do rejestracji.

Opracowanie: wyd. Alfa-Print Sp. z o.o

Źródło: Integart

www.integart.com.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
Polski projekt miejskich mebli dla fińskiego miasteczka
Zimą pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu? My uważamy inaczej i razem z Parkly stworzyliśmy „zimoodporny” zestaw mebli miejskich dla Keravy – fińskiego miasteczka nieopodal Helsinek. 
Opinie o marce. Jak przeprowadzić samodzielny audyt?
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej firmie? Czy istnieją na to proste sposoby? I dlaczego w ogóle warto...
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
Jakie trendy będą kształtować rynek reklamy internetowej w najbliższym czasie? Agencja Spicy Mobile przedstawia raport „Trendy w reklamie cyfrowej 2024”, a w nim sześć najważniejszych wydarzeń, które zrewolucjonizują marketing w tym roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764