logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok

  PR 17.01.2020, przeczytano 935 razy
ilustracjastrzałka

Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hp-przedstawia-8-trendow-dla-druku-3d-i-wytwarzania-cyfrowego-na-2020-rok,385361,artykul.html

Firma HP ogłosiła listę trendów, które będą miały kluczowe znaczenie dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego w 2020 roku. Na podstawie rozmów z zespołem ekspertów wskazano osiem obszarów, w których branże te mają szansę osiągnąć swój prawdziwy potencjał. Pod wpływem nowego i rozszerzonego oprogramowania, usług oraz rozwiązań, ich udział w produkcji ma przyczynić się do dalszego rozwoju jednego z najważniejszych współczesnych megatrendów jakim jest Przemysł 4.0.

W ubiegłym roku, wśród wskazanych w raporcie prognoz, znalazły się m.in. potrzeba integracji uczenia maszynowego z drukiem 3D czy znaczący rozwój tej technologii w medycynie. Działalność jednego z naszych Klientów – firmy Glaze Prosthetics, może być dowodem na ich sprawdzalność. Dzięki wprowadzeniu do procesu wytwarzania technologii HP Multi Jet Fusion, polski producent protez może oferować dziś lżejsze i bardziej wytrzymałe produkty, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.

ilustracjastrzałka

Co przyniesie 2020 rok?

1. Automatyzację linii montażowych.

Zmodernizowany proces montażu ma oferować możliwość integracji wieloczęściowych podzespołów, w tym kombinacji elementów 3D z metalu i plastiku. Mogłoby to przynieść korzyści w przemyśle motoryzacyjnym, pozwalając producentom m.in. na nadrukowywanie metali na części plastikowe czy wbudowywanie w nie przewodników lub silników.

2. Rozwój kodowania informacji cyfrowych w teksturach 3D.

Zgodnie z przewidywaniami organizacje będą mogły zapisywać dane na powierzchni produkowanych elementów z wykorzystaniem zaawansowanego druku 3D. Umożliwi im to przekazanie większej liczby informacji, niż w samym numerze seryjnym. Jest to jeden ze sposobów znakowania w sposób jawny lub ukryty, tak aby ludzie i maszyny mogły odczytywać dane na podstawie kształtu lub orientacji nierówności znajdujących się na powierzchni przedmiotu.

3. Zrównoważoną produkcję jako niezbędny element biznesu.

Produkcja i dystrybucja towarów generuje jedną trzecią całkowitej emisji CO2. Transformacja procesów wytwórczych w kierunku druku 3D pozwoli na jej ograniczenie podobnie, jak ilości odpadów, czy gromadzonych zapasów. Inżynierowie i projektanci będą mogli dostosować cykl życia produktu tak, aby do jego stworzenia potrzebne było mniej materiału, czy wykorzystywać bardziej złożone kształty w celu wytwarzania lżejszych części. To z kolei zredukuje wagę pojazdów i samolotów, poprawiając efektywność paliwową i wspierając ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz zużycie energii.

4. Większy popyt na specjalistów 3D.

Uniwersytety będą kreować nowe kierunki i sposoby nauczania, aby edukować studentów w zakresie korzystania z technologii przyszłości, takich jak druk 3D i wytwarzanie cyfrowe. Wprowadzenie programów szkoleniowych skupiających się na tych obszarach przyczyni się do lepszego przygotowania studentów do objęcia milionów stanowisk, które powstaną w branży druku na przestrzeni kolejnych 10 lat.

5. Personalizacja stanie się nowym impulsem do rozwoju w branży obuwniczej, okulistycznej i dentystycznej.

Konsumencki sektor zdrowotny będzie katalizatorem wzrostu dla wytwarzania cyfrowego. Technologia druku 3D już dziś zyskuje na popularności w branżach obuwniczej, okulistycznej czy dentystycznej. Według SmartTech, w ciągu następnych 10 lat druk obuwia w 3D może wygenerować nawet 6,3 mld dolarów przychodów.

6. Więcej elektrycznych samochodów.

Producenci samochodów coraz częściej wykorzystują druk 3D i wytwarzanie cyfrowe, aby zwiększyć swoją konkurencyjność. Ma to szczególne znaczenie dziś, gdy motoryzacja przechodzi największą transformację od ponad 100 lat, przestawiając się z silników spalinowych na pojazdy elektryczne. Przykładem może być Volkswagen, który do 2028 roku zobowiązał się wyprodukować ponad 22 mln pojazdów elektrycznych. Duża liczba niezbędnych elementów, typowa dla branży motoryzacyjnej, w połączeniu z szybkim prototypowaniem i wytarzaniem  oferowanym przez druk 3D, pozwoli na realizację  produkcji, która jeszcze do niedawna nie była możliwa.

7. Druk 3D przyczyni się do zwiększenia efektywność łańcucha dostaw.

Koncepcja cyfrowego dostarczania i lokalnej produkcji nie zawsze sprawdza się w praktyce. W ostatecznym rozrachunku producenci muszą przeanalizować, w którym punkcie łańcucha dostaw umieścić produkcję, aby był on możliwie najbardziej efektywny – czy blisko użytkowników końcowych, czy blisko źródła materiałów. Interesującą analogią ze świata druku 2D są opakowania. Rynek kartonów jest mocno zlokalizowany, a produkcja pudełek odbywa się w promieniu 250-300 kilometrów od miejsc, w których niegdyś rosły drzewa, będące ich budulcem.

8. Oprogramowanie wyznaczy nowe granice wytwarzania cyfrowego.

W 2020 zniknie luka między możliwościami oferowanymi przez drukarki 3D i wytwarzanie cyfrowe a wsparciem ze strony ekosystemu oprogramowania. Postęp w tym obszarze umożliwi poprawę zarządzania systemem oraz jakością części, co pozwoli osiągnąć producentom lepsze wyniki. Firmy opracowują obecnie interfejsy API, aby stworzyć płynny ekosystem dla Klientów i Partnerów, który pozwoli na tworzenie zindywidualizowanych produktów na zamówienie.

Wiele wskazuje na to, że tradycyjne gałęzie produkcji będą stopniowo wypierane przez zaawansowane rozwiązania. Wielu producentów już dziś dostrzega korzyści płynące z zastosowania druku 3D oraz wytwarzania cyfrowego w swoich procesach produkcyjnych. Bez wątpienia 2020 rok będzie należał do tych dwóch branż.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP zaprasza na wirtualne pokazy urządzeń Graphics Solutions Business
Centra HP Graphics Experience w Barcelonie, Atlancie i Singapurze zapraszają na bezpłatne, wirtualne demonstracje całej gamy urządzeń i drukarek z serii HP Graphics Solutions Business. Maic Hengemuehle, Worldwide Manager, HP Graphics Experience Centers, przybliża ideę tych wirtualnych prezentacji.
Alfabet Wyceniania: komentarz Aleksandry Tulibackiej
Rozbieżność w wynikach ankiet – zarówno jeśli chodzi o wyceny logo, jak i poszczególnych elementów identyfikacji wskazują na smutne i niestety proste do przewidzenia wnioski – o pieniądzach i samym wycenianiu rozmawiamy zdecydowanie za mało.
Alfabet Wyceniania: komentarz Tomasza Bilaka
Lubię to co robię, projektowanie sprawia mi przyjemność. Jednak nie robię tego za darmo, więc temat kosztorysowania jest dla mnie ważny. Alfabet Wyceniania to świetna okazja do rozpoczęcia dyskusji na ten temat.
Jak rośnie e-commerce w czasach pandemii?
Każdy kryzys zawsze stanowi szansę dla wielu przedsiębiorstw niezależnie od proponowanych usług. Zdecydowana większość kluczowych sektorów światowej gospodarki w ostatnich miesiącach musi mierzyć się z pandemią wirusa, jednocześnie odczuwając jej skutki biznesowe. To, co dla jednych stało się poważnym, wielopłaszczyznowym zagrożeniem, inni wykorzystali jako...
Czarne owce PR - komentarz do artykułu Gazety Wyborczej
Trzeba stanowczo podkreślić, że rzecznik nie ma prawa nikogo dyskredytować. Jeśli to czyni, nie można go nazwać profesjonalistą - zarząd PSPR komentuje dla Gazety Wyborczej sprawę rzecznika prasowego szkalującego dziennikarkę i polityka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764