logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

HP umacnia pozycję na rynku druku wielkoformatowego

  PR 03.02.2006, przeczytano 892 razy

HP przedstawił strategię dotyczącą urządzeń wielkoformatowych dla firm świadczących usługi poligraficzne. Niedawne przejęcie przez HP firmy Scitex Vision, partnerstwo z Seiko I Infotech oraz współpraca z najważniejszymi niezależnymi producentami oprogramowania i sprzętu umożliwiły opracowanie nowych produktów dla zakładów usług poligraficznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hp-umacnia-pozycje-na-rynku-druku-wielkoformatowego,3494,artykul.html

Między innymi wprowadzone zostały na rynek pierwsze produkty opracowane we współpracy z Seiko I Infotech. Nowe produkty będą spełniać wyższe wymagania klientów, zwiększą wydajność i poprawią jakość druku, zwłaszcza w przypadku trwałej grafiki.

Rynek usług poligraficznych, na którym działają zakłady reprograficzne, drukarnie cyfrowe, zakłady wykonujące szyldy i oznakowania, szybkie drukarnie/powielarnie, zakłady sitodrukowe oraz drukarnie materiałów reklamowych, ma dla HP bardzo duże znaczenie. W 2005 r. szacunkowa wartość rynku usług poligraficznych wyniosła 4,9 mld USD. Według prognoz do 2008 r. średnie roczne tempo wzrostu (wg CAGR) będzie wynosić 8%.

Przejście z technologii analogowej na cyfrową
„Ponieważ aktualnie 85% reklam zewnętrznych jest wykonywanych na urządzeniach analogowych, HP i jego klienci mogą wiele zyskać wprowadzając technologie cyfrowe” — powiedział Enrique Lores, wiceprezes i dyrektor ds. komercyjnych drukarek atramentowych (Inkjet Commercial Division) w dziale druku i przetwarzania obrazu HP (Imaging and Printing Group). „HP może dostarczać zakładom poligraficznym cyfrowe rozwiązania, które otworzą przed nimi nowe możliwości. Produkty te pozwolą im spełniać wyższe wymagania klientów, zwiększą wydajność i poprawią jakość druku”.

HP rozszerzył ofertę produktów wielkoformatowych, wprowadzając do niej wydajne, ekonomiczne rozwiązania, które ułatwią zakładom poligraficznym przejście z druku analogowego na cyfrowy.

Żadnych ograniczeń! Drukarki wielkoformatowe HP otwierają przez zakładami poligraficznymi mnóstwo nowych możliwości.
Wprowadzane obecnie na rynek drukarki HP Designjet z serii 8000s i 9000s są ekonomiczne, pracują z atramentami o niskiej zawartości rozpuszczalnika, zapewniają wysoką produktywność i znakomitą jakość obrazu. Te dwie serie drukarek to pierwszy efekt zawartej we wrześniu 2005 r. umowy o partnerskiej współpracy między HP i Seiko I Infotech. Nieco wcześniej HP wprowadził na rynek inne produkty przeznaczone dla zakładów usług poligraficznych.

W listopadzie 2005 r. HP zakończył proces przejmowania aktywów firmy Scitex Vision i stał się liderem w dziedzinie urządzeń do druku superszerokoformatowego (SWF) — szerokoformatowych cyfrowych maszyn drukarskich, wielkoformatowych urządzeń do druku płaskiego oraz przemysłowego druku opakowań. Powyższe kategorie urządzeń są przeznaczone do różnych zastosowań, takich jak drukowanie plansz reklamowych, banerów, grafiki umieszczanej na pojazdach, reklam pokrywających całe budynki, materiałów dla i punktów kupna/sprzedaży (POP/POS), znaków i reklam podświetlanych używanych na targach, grafiki okiennej, flag oraz zindywidualizowanych opakowań.

Partnerstwo z Seiko I Infotech i przejęcie firmy Scitex Vision umacniają pozycję HP jako partnera zakładów usługowych, oferującego wyjątkowo szeroki wybór produktów — od drukarek wielkoformatowych po cyfrowe maszyny drukarskie i przemysłowe drukarki SWF.

Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoją ofertę produktów wielkoformatowych, HP nawiązał partnerską współpracę z największymi niezależnymi producentami oprogramowania (takimi jak Adobe, Autodesk, Bentley, Ratio i Solidworks) oraz sprzętu (Contex i Es-Te w dziedzinie produkcji wydruków technicznych czy Onyx, Caldera, ColorGATE, Eisfeld PosterJet i Scanvec Amiable w dziedzinie druku grafiki). Dzięki tej współpracy zakłady usług poligraficznych mogą lepiej zaspokajać potrzeby swoich klientów. Pozwala ona oferować szeroką gamę aplikacji i urządzeń innych producentów, które mogą funkcjonować obok drukarek HP Designjet. Zakłady poligraficzne mogą zwiększać ofertę swoich usług tworząc procesy technologiczne dostosowane do indywidualnych potrzeb. Te procesy wykorzystujące rozwiązania innych producentów obejmują planowanie produkcji, przygotowanie plików, zarządzanie drukowaniem oraz wykańczanie wydruków.

Kompleksowa oferta rozwiązań do druku wielkoformatowego
Kompleksowa oferta produktów wielkoformatowych HP obejmuje rozwiązania dla zakładów usługowych specjalizujących się w produkcji trwałej grafiki, takie jak drukarki HP Designjet z serii 8000s i 9000s oraz systemy do druku projektów technicznych. (Więcej informacji o drukarkach HP Designjet z serii 8000s i 9000s można znaleźć w zestawie informacji prasowych na ten temat).

Do drukowania projektów technicznych przeznaczone są, wprowadzone na rynek w grudniu 2005 r., drukarki z serii HP Designjet 4500. Są to doskonałe drukarki dla zakładów reprograficznych, specjalistów w dziedzinie systemów informacji przestrzennej (GIS), firm architektonicznych i zajmujących się projektowaniem maszyn oraz projektowaniem urządzeń mechanicznych wspomaganym komputerowo (MCAD). HP Designjet 4500 to niedroga, wydajna drukarka, która umożliwia ekonomiczne drukowanie w kolorze bez nadzoru. (Więcej informacji o drukarkach HP Designjet z serii 4500 można znaleźć w zestawie informacji prasowych na ten temat).
Więcej informacji na temat drukarek HP Designjet można znaleźć pod adresem www.hp.com/go/designjet.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764