Marka napojów energetycznych Rockstar Energy Drink (PepsiCo), rozpoczęła ambientową kampanię, której częścią jest platforma muzyczna Spotify. Kampania potrwa do września. Za działania w serwisie Spotify odpowiada Httpool.
Celem kampanii, prowadzonej pod hasłem „DOŁADUJ KAŻDEGO SIEBIE” jest budowanie świadomości marki Rockstar Energy Drink. W ramach akcji planowana jest także promocja nowych smaków napojów energetycznych Rockstar.
Kampania obejmować będzie regularne aktywności w obszarze Social Mediów (w tym m.in. Facebook, YouTube) i programmatic. Kluczowym elementem kampanii będą jednak działania prowadzone za pomocą platformy Spotify, wspierane działaniami ambientowo-outdoorowymi (mural w Krakowie, mural w Warszawie oraz clean graffiti). Za realizację kampanii odpowiadają agencje Media Direction Sp. z o.o., The Collective oraz Przestrzeń, natomiast za komunikację z wykorzystaniem Spotify - Httpool, która jest wyłącznym parterem reklamowym Spotify w Polsce.
Działania w Spotify przekierowują na konto marki Rockstar na Facebooku, natomiast na muralu w Warszawie jednym z elementów graffiti są specjalne kody Spotify, które przekierowują do dedykowanych Playlist muzycznych na koncie marki Rockstar w Spotify.
Mural w Warszawie powstał na Pawilonach na Nowym Świecie (przygotowało go Good Looking Studio) – jest to Wall of Fame polskiego rapu, autorstwa artysty Alka Morawskiego (Lis Kula). Trzy ściany zostały podzielone na różne okresy rozwoju tego gatunku muzyki, a szczegóły każdego muralu nawiązują do różnych wykonawców i utworów. Na każdej ze ścian znajduje się specjalny kod Spotify przekierowujący do konkretnej Playlisty zawierającej najbardziej kultowe, charakterystyczne utwory polskiego rapu w danym okresie. Na dwóch ścianach promowana jest dodatkowo marka Rockstar.
Na potrzeby kampanii zostały przygotowane 3 dedykowane Playlisty, do których przekierowują wspomniane kody na muralach. W Spotify, każda playlista ma swój unikalny adres, który można zamienić na kod przy pomocy specjalnego autorskiego narzędzia do generowania kodów.
- Mechanizm generowania kodów jest bardzo prosty, wystarczy skopiować link do playlisty i zamienić go na kod Spotify. Następnie takie kody można wykorzystać do komunikacji i szerowania, co jest ciekawą opcją szczególnie w kanale offline: na muralach, outdoorze, plakatach, naklejkach, opakowaniach, biletach etc. Po zeskanowaniu kodu w aplikacji Spotify użytkownik jest bezpośrednio przenoszony do odpowiedniej playlisty – wyjaśnia Izabela Biedrowska-Pawlak, Spotify Sales Lead w Httpool Polska.
W ramach kampanii na Spotify emitowane są kampanie audio i wideo marki Rockstar, działania uwzględniają również wykorzystanie formatu premium, tzn. „dniówki” – całodziennej reklamy marki Rockstar na stronie głównej w wersji desktopowej Spotify. Cała kampania potrwa do września.
Źródło: Httpool Polska