Od 100 lat jesteśmy wolni i tylko od nas zależy czy będziemy się spierać, czy rozumieć - mówi do Polaków Onet w swojej najnowszej kampanii reklamowej pod tytułem “Sto lat Polsko” i zaprasza wszystkich bez względu na poglądy i przynależność polityczną, społeczną, czy religijną do spotkania na onet.pl.
Zamiast przekonywać o wyższości swojej marki nad konkurencją, Onet swój czas reklamowy poświęca Polakom.
“My niczego nie sprzedajemy. Dajemy wszystkim bez wyjątku dostęp do rzetelnej informacji i pomagamy zrozumieć aktualne wydarzenia w kontekście różnych poglądów. Na naszym portalu spotykają się opinie i zdania wszystkich opcji politycznych, wyznaniowych i światopoglądowych, bo Onet jest dla wszystkich.” - mówi Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet, który jest też narratorem filmowej kampanii portalu.
W spocie reklamowym Onet oglądamy szczery portret Polaków poróżnionych ze sobą o definicję prawdziwej polskości i o to jak należy żyć. Patrzą na siebie krzywo ekolodzy i mięsożercy, wielodzietne rodziny i single, narodowcy i zwolennicy unii, tradycjonaliści i feministki, katoliccy pielgrzymi i geje, intelektualistka i kobieta z powiększonymi ustami i biustem. Wszyscy przekonani do swoich racji ochoczo śpiewają hymn Polski, ale zawodzą, kiedy trzeba zaśpiewać czwartą zwrotkę, bo nie znają słów. Tę najważniejszą pieśń polskich patriotów, poza kombatantem, w całości potrafią zaśpiewać tylko dzieci. Również tylko kombatant i najmłodsze pokolenie Polaków w naturalny sposób rozumie potrzebę wspólnoty i jedności. W filmie widzimy jak dzieci z rodzin przeciwników politycznych, mimo waśni rodziców, chwytają się za ręce. To przesłanie nadziei na przyszłość. “100 lat Polsko” to puenta wszystkich przekazów reklamowych kampanii Onetu.
“Ta kampania reklamuje wspaniałe wartości - wolność i jedność, dlatego była dla mnie i mojego zespołu szczególnie ważna. Do współpracy zaprosiliśmy Wojtka Smarzowskiego, który jest dobrym obserwatorem i recenzentem polskiej rzeczywistości i jej demonów. W projekcie połączyliśmy formułę reklamową z fabularną i reportażową” - mówi Rafał Baran, CEO hybrydowej agencji FCB Bridge2Fun, która wykreowała i wyprodukowała na zlecenie Onet całość tej wizerunkowej kampanii.
Nad strategią, scenariuszem i realizacją wszystkich elementów kampanii pod kierownictwem Rafała Barana pracował doświadczony zespół specjalistów FCB Bridge2fun w składzie: Tomasz Milewski, Marta Sawicka, Katarzyna Szczypa, Robert Wasilczuk, Magdalena Wiśniewolska.
Źródło: FCB Bridge2fun