logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Huawei P8 i content marketing

  PR 10.12.2016, przeczytano 1113 razy
ilustracja

Kampania content marketingowa Huawei P8 to połączenie współpracy z artystami w różnych dziedzinach sztuki w spójną i jakościową komunikację opartą o szeroki zakres punktów styku z konsumentem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/huawei-p8-i-content-marketing-,30803,artykul.html

Brief

Huawei to trzeci na świecie największy producent smartfonów. W Polsce jednak udział w rynku jeszcze w styczniu 2015 wynosił zaledwie 1,25%, a sama marka bardziej kojarzona była przez konsumentów z produktami, takimi jak modemy i routery. W praktyce Huawei od kilku lat udowadnia, że jego flagowe smartfony nie odbiegają jakością od produktów największych graczy w kategorii. A nawet, niektóre ich funkcjonalności są unikalne w skali całego rynku. Jednym z tych telefonów jest Huawei P8 - smartfon, który trafił na polski rynek w maju 2015 roku.

Produkt, który wyróżnia się zarówno pod kątem jakości wykonania i designu, a także unikalnych atrybutów, takich jak: rozpoznawanie głosu, tryb reżyserski czy malowanie światłem. Naszym zadaniem było stworzyć i uruchomić całą lawinę jakościowych treści na temat produktu i jego prawdziwych możliwości z szeroką penetracją różnych kanałów dotarcia zarówno w ramach digitalu jak i poza. Contentu, który będzie budował świadomość, podbijał wiarygodność sprzętu i powodował realne zainteresowanie.

Pomysł

W ramach długoterminowej kampanii content marketingowej zaangażowaliśmy artystów z różnych dziedzin, by rozpalili swoją kreatywność wykorzystując w tym celu smartfon Huawei P8. Aby wyróżnić najważniejsze cechy produktu podjęliśmy współpracę z:

  • Łukaszem Ziętkiem - fotograf – malowanie światłem
  • Marceliną – piosenkarka – rozpoznawanie mowy
  • Local Heroes – projektantki – design
  • Jakubowska i Gronowski – reżyserzy – tryb reżyserki


Zadaniem influencerów było połączenie sił, aby we wszystkich produkowanych materiałach wypracować wspólną wizję i nadać im nową jakość. Dla szerokiej penetracji grupy docelowej i budowy świadomości marki, kampania wykorzystywała różnorodne punkty styku: - kanały własne marki: Facebook, Instagram, YT oraz blog jako ośrodek agregujący treści - kanały własne artystów: Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, e-commerce Local Heroes - aktywacje konsumenckie - earned media: tv, prasa, portale oraz kanały influencerów niezaangażowanych bezpośrednio w kampanię, ale korzystających ze stworzonych treści - paid media: portale internetowe, prasa, social media ads - offline: event Local Heroes Prom Powered By Huawei.

Egzekucja

Podejście do kampanii opierało się na połączeniu wiedzy i umiejętności Influencerów z szerokim ekosystemem komunikacji mediowej. Wykreowany content miał za zadanie wykorzystywać różne punkty styku z konsumentem. Biorąc pod uwagę to, że kampania była projektowana stricte digitalowo, efekty działań contentowych zostały przełożone na komunikację poprzez event, e-commerce, czy obecność w szerokozasięgowych mediach (CNN). A każdy materiał był przygotowywany odpowiednio pod kątem konsumpcji treści w zależności od kanału dotarcia.

Rezultatem współpracy z artystami było opublikowanie ponad 40 unikalnych treści prezentujących funkcjonalności Huawei P8 w lifestyle’owy sposób. Dzięki połączeniu różnych touchpointów osiągnęliśmy zasięg ponad 6 000 000 użytkowników w digitalu. Kompleksowa strategia marketingowa Huawei, której głównym elementem w części digitalowej był content marketing przyniosła realne efekty w postaci znacznego wzrostu świadomości marki oraz podniesienia market share z 1,25% w styczniu 2015 do 20% w grudniu 2015.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764