logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Hunkeler Innovationdays 2019: Podsumowanie

  PR 11.03.2019, przeczytano 637 razy
ilustracjastrzałka
W tegorocznej edycji Hunkeler Innovationdays wzięło udział ok. 6500 gości z całego świata

Sukcesem zakończyła się tegoroczna edycja targów Hunkeler Innovationdays, jakie odbywały się w Lucernie w dniach 25-28 lutego. Jak podaje organizator – firma Hunkeler AG – wydarzenie odwiedziło ok. 6500 gości z całego świata, zainteresowanych najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie cyfrowego druku zwojowego. Mieli oni okazję obejrzeć podczas prezentacji „na żywo” ponad 40 linii produkcyjnych. Nie zabrakło światowych premier anonsowanych przez partnerów firmy Hunkeler, będących współorganizatorami spotkania. Wśród gości z całego świata znaleźli się – tradycyjnie już – przedstawiciele polskich drukarń dziełowych oraz przedsiębiorstw specjalizujących się w druku transakcyjnym, obsłudze materiałów direct mailing oraz korespondencji masowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hunkeler-innovationdays-2019%3A-podsumowanie,381580,artykul.html

- Sukces tegorocznej edycji Hunkeler Innovationdays potwierdza, że prezentowana podczas tego wydarzenia technologia cyfrowego druku zwojowego, jak też związanego z nim wstępnego przygotowania i dalszego przetwarzania wstęgi, to już bardzo dojrzałe i akceptowane przez rynek rozwiązania – mówi Michał Okurowski, dyrektor ds. rozwoju w firmie Docufield, będącej wyłącznym przedstawicielem marki Hunkeler w naszym kraju. – Wydarzenie to stało się też pewnego rodzaju wyznacznikiem trendów na tym rynku – stąd jego tegoroczne motto brzmiące „Success with automation”. Symptomatyczny jest też rozwój linii produkcyjnych, dedykowanych produkcji dziełowej i zainteresowanie nimi, także ze strony drukarń z Polski. Warto zauważyć, że spośród czterech kompleksowych rozwiązań produkcyjnych pracujących na stoisku naszego partnera handlowego – firmy Hunkeler – aż trzy były przeznaczone właśnie do produkcji książkowej, zaś jedno – do materiałów typu direct marketing. To bardzo dobrze obrazuje zmianę w akcentach, jakie można było dostrzec na tegorocznych targach, w porównaniu z poprzednimi ich edycjami.

Rola o szerokości 570 mm w standardzie

Hunkeler – firma specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu zaawansowanych systemów do wstępnego i końcowego przetwarzania papieru – zaanonsowała w Lucernie pełną ofertę maszyn Generation 8, w których pojawiły się kolejne udoskonalenia w zakresie oprogramowania i sterowania, jak też szereg upgrade’ów technologicznych. „Z punktu widzenia drukarni dziełowej jednym z najważniejszych czynników jest to, że punktem wyjścia w naszych urządzeniach, pracujących z prędkością do 180 m/min., jest rola o szerokości 570 mm, co czyni je unikalnymi w skali światowej. Tych kilka centymetrów więcej oznacza zwiększoną elastyczność przy impozycji różnych formatów B, co dla drukarni dziełowej ma niebagatelne znaczenie. Bardzo dobrze jest to widoczne choćby w przypadku jednego z najważniejszych, zaprezentowanych przez Hunkeler rozwiązań – linii typu roll-to-stack, umożliwiającej produkcję stosów arkuszy, z w pełni automatycznym przezbrojeniem ilości wykładanych strumieni użytków i uwzględniających książki o różnej grubości, które kierowane są następnie do oprawy szytej bądź klejonej. Tym samym elastyczność produkcji zwojowej wchodzi na obszar dotychczas zarezerwowany dla cyfrowych maszyn arkuszowych”.

ilustracjastrzałka

Firma Hunkeler zaanonsowała w Lucernie pełną ofertę maszyn Generation 8

Rosnąca liczba wdrożeń w Polsce

Hunkeler zademonstrował też, znaną z wcześniejszych edycji targów, linię do produkcji wstępnie sklejonych bloków książkowych, uwzględniającą zmianę formatu i objętości „w locie”. Jak podkreśla Michał Okurowski, rozwiązanie to zostało powszechnie zaakceptowane przez rynek cyfrowych drukarń dziełowych, o czym świadczy ponad 60 wdrożeń w firmach z całego świata, także z Polski: Linia ta oferuje obecnie wydajność do 200 m/min., pozwalając na produkcję w ciągu godziny nawet 3350 sklejonych bloków w formacie DIN A5 o objętości 96 stron każdy. Jej zalety doceniły także polskie drukarnie dziełowe – obecnie w naszym kraju pracują trzy rozwiązania tego typu, czwarta linia została zakontraktowana podczas Hunkeler Innovationdays 2019. Poza tym urządzenia marki Hunkeler pracowały – w wariancie in-line – na stoiskach naszych partnerów technologicznych – producentów cyfrowych maszyn drukujących oraz urządzeń introligatorskich. Co ciekawe, ci pierwsi wykorzystali targi do zaprezentowania po raz pierwszy swoich najnowszych rozwiązań. To kolejne potwierdzenie dużego znaczenia i estymy, jaką Hunkeler Innovationdays cieszą się na rynku cyfrowej produkcji zwojowej.

ilustracjastrzałka

Linia typu "roll-to-stack" umożliwia produkcję stosów arkuszy z w pełni automatycznym przezbrojeniem ilości wykładanych strumieni użytków, uwzględniających książki o różnej grubości

Coraz więcej zwiedzających z Polski

Michał Okurowski podkreśla też stale rosnącą liczbę przedstawicieli polskich przedsiębiorstw odwiedzających to wydarzenie:

- Tu obserwujemy podobne rozłożenie akcentów, jak w przypadku rozwiązań prezentowanych na wystawie. Coraz liczniej reprezentowane są drukarnie dziełowe, zarówno cyfrowe, jak też offsetowe. Te pierwsze odkryły potencjał tkwiący w technologii cyfrowej już wiele lat temu, obecnie poszukują kolejnych rozwiązań mogących usprawnić i rozszerzyć ich park sprzętowy, a przez to – wzbogacić swoją ofertę o nowe produkty. Z kolei drukarnie offsetowe bardzo uważnie przyglądają się temu, co dzieje się na rynku produkcji cyfrowej. Część z nich ma już w swoim parku sprzętowym maszyny cyfrowe, przede wszystkim arkuszowe. Wiemy, że kolejne zakłady poligraficzne poważnie rozważają inwestycję w rozwiązania produkcyjne m.in. bazujące na technologii zwojowej. Mamy nadzieję, że podobnie jak ma to miejsce w przypadku drukarń cyfrowych, także w tym przypadku wdrożenia uwzględnią zaawansowane urządzenia z oferty Hunkeler. Wszystkim gościom z Polski, którzy znaleźli czas na wizytę w Lucernie, bardzo dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy też do bezpośredniego kontaktu z nami wszystkich zainteresowanych rozwiązaniami Hunkeler dedykowanymi zarówno produkcji dziełowej, jak też skierowanej do innych segmentów rynkowych: direct marketing czy druku transakcyjnego.

Źródło: Docufield Sp. z o.o. Sp. k.

www.docufield.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wdrożenie bezprocesowych płyt Agfa Eclipse w drukarni Kandrup
Duńska drukarnia Kandrup była jednym z pierwszych europejskich użytkowników nowych bezprocesowych płyt Eclipse firmy Agfa. Już wkrótce po wdrożeniu odnotowała liczne korzyści związane z wykorzystywaniem tych proekologicznych materiałów eksploatacyjnych w codziennej produkcji: większą czystość maszyny drukującej, wysoki kontrast obrazu czy odporność płyt...
API Folie Polska podsumowuje udany dla firmy rok 2020
Zmiany właścicielskie, modyfikacja portfolio, przejęcie kompleksowej obsługi rynku niemieckiego, nowe inwestycje sprzętowe, kolejne wdrożenia i pozyskani klienci z Polski oraz z zagranicy – to najkrótsze podsumowanie działalności polskiego oddziału API Foilmakers w minionym roku. Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska przyznaje, że był on dla...
Współpraca Digiprint i HP PWP
Na koniec 2020r. firma Digiprint oraz HP nawiązały współpracę w zakresie prowadzenia sprzedaży segmentu maszyn HP Page Wide. Tym samym, uzupełnione zostało portfolio maszyn cyfrowych Digiprint o wysokowydajne rolowe maszyny inkjetowe.
Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki
21 grudnia 2020 r. drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta ogłosiły wyniki Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród setki nadesłanych projektów wybrano 8, ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. złotych.
Canon: 2021 rokiem personalizacji, dekoracji wnętrz i digitalizacji dokumentów
Zmiana systemu pracy, postępująca personalizacja druku i coraz większy nacisk na intuicyjność urządzeń. To według ekspertów Canon Polska trendy i wyzwania, jakich w 2021 roku należy spodziewać się w branży druku. W prognozach mówi się też o dobrej sytuacji rynku dekoracji wnętrz, która będzie miała spory wpływ na kondycję polskiej poligrafii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764