25 kwietnia w Międzynarodowym Dniu Świadomości Zagrożenia Hałasem firma Husqvarna zainaugurowała kampanię społeczną Ciche Sąsiedztwo „Umówmy się na ciszę”. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa, firm, instytucji, włodarzy miast i mediów na problem zanieczyszczenia hałasem, zwiększenie świadomości, na temat zagrożeń i wpływu hałasu na nasze zdrowie, oraz działań jakie każdy z nas może podjąć by niwelować jego skutki. Zanieczyszczenie hałasem to drugie, zaraz po smogu największe zagrożenie środowiskowe dla zdrowia i życia człowieka.
Husqvarna - podmiot społecznie odpowiedzialny, pragnie zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia hałasem, a zachęcając wszystkich do używania w pracach pielęgnacyjnych zieleni maszyn akumulatorowych - redukować hałas. Zrównoważony rozwój jest dla Husqvarna bardzo ważny. Poprzez kampanię społeczną Ciche Sąsiedztwo i jej hasło przewodnie „Umówmy się na ciszę”, firma chce pokazać, że wszyscy mamy wpływ na to w jakim otoczeniu żyjemy, pracujemy i odpoczywamy. Część zanieczyszczeń hałasem możemy w prosty sposób zredukować lub wyeliminować. W ramach kampanii i tzw. umowy społecznej „Umówmy się na ciszę” Husqvarna zachęca zarówno właścicieli przydomowych ogrodów jak i firmy, instytucje zarządzające profesjonalną pielęgnacją zieleni do prac na terenach zieleni z wykorzystaniem maszyn akumulatorowych.
- Przyłączenie się do tej inicjatywy z pewnością obniży poziom hałasu w miastach. Wierzymy, że w prywatnych ogrodach, jak i na terenach zieleni miejskiej można pracować w dowolnym czasie, bez zakłócania spokoju rodzinie, sąsiadom, mieszkańcom osiedli mieszkaniowych, osobom wypoczywającym w miejskich parkach, na skwerach, czy w ośrodkach wypoczynkowych. Pamiętajmy, że to my o tym decydujemy. Wybierajmy więc zrównoważone ogrodnictwo z zastosowaniem cichych, wygodnych i niezawodnych narzędzi – mówi Marcin Andrzejczyk, Regionalny Manager Marketingu na Europę Wschodnią Husqvarna.
Jeśli każdy z nas w ramach swoich możliwości będzie redukował czy eliminował czynniki nadmiernego hałasu to wspólnie jesteśmy w stanie wiele zdziałać, zyskując cichą, komfortową przestrzeń do odpoczynku.
- Husqvarna podejmuje również wiele starań biznesowych w ramach kampanii „Umówmy się na ciszę”. Już kolejny rok, przy zakupie: traktorów ogrodowych, riderów i kosiarek automatycznych dajemy w gratisie podkaszarkę akumulatorową (wraz z ładowarką i akumulatorem), zachęcając tym samym naszych Klientów do pracy maszynami zasilanymi zieloną energią, nie emitującymi spalin i przede wszystkim cichymi. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy dla właścicieli przydomowych ogrodów pilotażowy program testerski kosiarek automatycznych Husqvarna Automower®. Inicjatywa 90-dniowych testów robotów wzbudziła bardzo duże zainteresowanie, zebrała mnóstwo pozytywnych opinii i będzie kontynuowana w ramach kampanii Ciche Sąsiedztwo już w maju 2019 r. – dodaje Marcin Andrzejczyk, Regionalny Manager Marketingu na Europę Wschodnią Husqvarna.
W ramach kampanii organizowane będą konkursy, działania w mediach społecznościowych, spotkania, debaty i wiele aktywności wspierających komunikację.
Do kampanii „Umówmy się na ciszę” dołączyli partnerzy akcji – firma Eco Car, eksperci dr n. med. Grażyna Bartnik – audiolog, foniatria i otorynolaryngologia, Krzysztof Topolski - muzyk, specjalista ds. dźwięku i akustyki oraz patroni medialni: Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcsy, budnet.pl, budoskop.pl, Dziennik Leśny, Świat Hoteli, horecanet.pl, mmieszkaniezpomyslem.pl, 4budowlani.pl, Gazeta MSP, Gazeta Przemysłu Drzewnego, OOH Magazine, zdrowybialystok.pl, Technika Komunalna, vertica.pl (budowa.org, budownictwo.org), www.portalmedialny.pl, agropolska.pl, Budujemy Dom, czterykaty.pl, Teraz Środowisko, Decoartel.pl
Źródło: Husqvarna