logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Hybrydowa drukarka Mutoh Valuejet 1626UH w Firmie Kurcewicz

  PR 26.02.2019, przeczytano 2582 razy
ilustracjastrzałka

Kolejna, hybrydowa drukarka LED - Mutoh ValueJet 1626UH - trafiła tym razem do Firmy Kurcewicz z Nowego Tomyśla. Przedsiębiorstwo, tym sposobem jeszcze bardziej wzmocniło swoje bogate portfolio usług.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hybrydowa-drukarka-mutoh-valuejet-1626uh-w-firmie-kurcewicz,381414,artykul.html

Seria ValueJet UH japońskiej firmy Mutoh to plotery hybrydowe, czyli drukujące zarówno z roli na rolę jak i dzięki dostawianym stołom, na materiałach sztywnych.

Seria „UH” obejmuje 2 bliźniacze drukarki: Mutoh ValueJet 1626UH oraz Mutoh ValueJet 1638UH. Pierwsza z nich trafiła z początkiem tego roku do Nowego Tomyśla, gdzie mieści się wspomniana Firma Kurcewicz.

- Nasz nowy ploter LED-UV marki MUTOH używamy praktycznie do wszystkiego. Folie samoprzylepne, hologramy, tapety, zadruk płyt PVC. Jest to bardzo wszechstronna maszyna.

Made In Japan

Mutoh ValueJet 1626UH posiada jedną szybką, stałą głowicę piezoelektryczną, natomiast model 1638UH posiada dwie takie głowice. Różnią się, więc tylko wydajnością. W obu przypadkach są to drukarki 6-kolorowe. Oprócz standardowych kolorów CMYK, drukarki posiadają kolor BIAŁY oraz LAKIER.

To dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkło, plexi). Oczywiście, można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

Drukarki serii UH w trybie druku z roli cechują się maksymalną szerokością materiału 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W trybie stołowym (tzw. flatbed) ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm. Grubość materiału może wynosić aż 15 mm.

Mutoh ValueJet 1626/38UH umożliwia druk dwoma typami atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych. Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Zastosowane w ValueJet 1626UH lampy LED charakteryzują się długowiecznością (czas pracy to ok 14.250 roboczogodzin). Ich zadaniem jest światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę.

Urządzenie oferują wysoką jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC, drewno czy szkło. Dzięki zastosowaniu lakieru można dodatkowo uzyskać efekt uszlachetniający lub 3D (np. alfabet Braille czy wyczuwalna w dotyku faktura np. drewna).

ilustracjastrzałka

Mutoh ValueJet serii UH dzięki możliwości zadruku materiałów płaskich sprawdza się więc w produkcji wszelkiego rodzaju szyldów, znaków, grafik sklepowych POP / POS, opakowań i ich prototypów, puzzli, map, tablic informacyjnych, elementów budowy maszyn, dekoracji, grafik targowych i wielu innych. Z kolei dzięki możliwości zadruku z roli daje możliwość gotowych do użycia naklejek, hologramów, plakatów, banerów, grafik podświetlanych, grafik samochodowych, obrazów i wielu innych.

ilustracjastrzałka

Koszt wydruku LED-UV jest już porównywalny z drukiem eko-solwentowym. Jeżeli do tego uwzględnimy niski pobór prądu przez urządzenie (< 700 W) – rachunek ekonomiczny staje się jeszcze bardziej korzystny.

Jeżeli chodzi o ekologię to proces druku cechuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem rtęci, ołowiu, oparów oraz brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP).

Mutoh wyposażył ploter w wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving eliminującą paskowanie. Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl i pozwalają osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Mutoh ValueJet serii UH został wyposażony w autorskie, dedykowane oprogramowanie wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy, druk kolorami CMYK, białym, lakierem i wiele innych. Oczywiście, ploter może pracować także pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania RIP - ONYX.

Doceniony przez profesjonalistów

W ostatnim czasie hybrydowa drukarka LED-UV - Mutoh ValueJet 1638 UH – została nagrodzona 4 krotnie przez amerykańskie i europejskie stowarzyszenia.  W 2018 roku SGIA po raz drugi z rzędu wybrało ten ploter na zwycięzcę kategorii „Ploter stołowy / hybrydowy poniżej 100 tys. USD”.

- Warto podkreślić, że Mutoh ValueJet 1638UH zwyciężył w kategorii do 100 tys. USD, wygrywając z nawet z 2-3 krotnie droższymi rywalami, gdyż ten ploter kosztuje tylko 35 tys. EUR! Przyznanie „rok po roku” tej cenionej w Ameryce nagrody jest dowodem, że Mutoh opracowuje produkty przyszłościowe. Wybierając urządzenia Mutoh do swojej firmy, można być pewnym, że ich możliwości będą wyprzedzały konkurencyjne rozwiązania przez wiele lat. Cieszymy się, że od ponad 2 dekad możemy produkty Mutoh’a wdrażać w Polsce. - mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Mutoh ValueJet 1638 UH został nagrodzony tytułem plotera roku przez Wide-Format & Signage, dwoma tytułami(!) przez SGIA jako „Ploter stołowy / hybrydowy poniżej 100 tys. USD” oraz „Ploter rolowy poniżej 80 cali szerokości”. Na europejskim podwórku VJ-1638 UH zdobył także tytuł plotera roku przyznawany przez EDP (European Digital Press Association).

- Tak liczne nagrody dla urządzeń serii UH bardzo cieszą, jednak jeszcze większym powodem do dumy jest fakt, że każdego dnia sprawdzają się u naszych Klientów, jak np. od niedawna w Firmie Kurcewicz.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764