logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

I edycja Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoomart

   19.03.2015, przeczytano 2372 razy
strzałkistrzałka
I edycja Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoomart ZOBACZ ILUSTRACJE

Za nami Gala finałowa Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy ZoomArt, która odbyła się 14 marca 2015 roku w Katowicach w Galerii Rondo Sztuki. Podczas wieczoru odbyło się uroczyste rozdanie statuetek ZoomArt oraz wyróżnień. Goście Gali mogli podziwiać wszystkie kalendarze uczestniczące w Konkursie oraz wystawy towarzyszące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/i-edycja-miedzynarodowego-festiwalu-i-konkursu-kalendarzy-zoomart,24263,artykul.html

Wystawa plakatu "STOP Artyści w hołdzie ofiarom zamachów terrorystycznych".
wystawa została zaprezentowana w połączeniu z emisją filmów oraz rekonstrukcji aktów terrorystycznych na świecie. Do wystawy zostały nadesłane prace z USA, Francji, Nigerii a nawet Jerozolimy

Wystawa Kalendarza Pirelli 2015 rok ze zdjęciami Stevena Meisela z tematem przewodnim fetysze.

Wystawa zdjęć wielkoformatowych z sesji kalendarza Dżentelmeni Oliwiera Janiaka.
Goście Festiwalu mogli podejrzeć na plazmach jak powstawał kalendarz oraz kulisy pracy wszystkich zaangażowanych w procesy technologiczne. Łącznie 16 filmików prezentujących postacie oraz pracę fotografów.

STATUETKI I WYRÓŻNIENIA zostały przyznane w sześciu podstawowych kategoriach:

  • Kalendarz wieloplanszowy,
  • Kalendarz jednoplanszowy,
  • Kalendarz trójdzielny,
  • Kalendarz książkowy,
  • Kalendarz charytatywny,
  • Kalendarz inny/nietypowy,

     
STATUETKI zostały przyznane także za:

  • Najlepszą ilustrację,
  • Najlepszą fotografię
  • Grand Prix


W każdej kategorii laureaci zostali uhonorowani pierwszym, drugim i trzecim miejscem ze statuetkami Zoom Art oraz wyróżnieniami w postaci dyplomów.

Wyniki konkursu

Kategoria A (kalendarz wieloplanszowy)

  • miejsce 1 - Kalendarz PKO Bank Polski
  • miejsce 2 - kalendarz Inter Cars
  • miejsce 3 - kalendarz Rossmann
  • wyróżnienie - ELZAB
  • wyróżnienie - Perr Aarslef, kalendarz z kolekcji Wilanowskiej


Kategoria B (kalendarz jednoplanszowy)

  • miejsce 1 - kalendarz Pasja
  • miejsce 2 - ASP Katowice - Kalendarz Zaczarowany Ogród
  • miejsce 3 - kalendarz Ilustris
  • wyróżnienie - ASP Katowice FALE
  • wyróżnienie - Edica


Kategoria C (kalendarz trójdzielny)

  • miejsce 1 - Grupa Codex - kalendarz ULMA 2015
  • miejsce 2 - PKO Bank POlski
  • miejsce 3 - Orlen Gaz
  • wyróżnienie - Pasja
  • wyróżnienie - AirPort Katowice


Kategoria D (kalendarz ksiązkowy)

  • miejsce 1 - Edica -  NIE-Kalendarz
  • miejsce 2 - Edica Kalendarz Cwaniaczka
  • miejsce 3 - Lediberg - kalendarz Krasnal Gm. Wrocław
  • wyróżnienie - tramwaje Ass3
  • wyróżnienie - Lediberg - Skarbiec
  • wyróżnienie - Edica Alfa


Kategoria E (kalendarz charytatywny)

  • miejsce 1 - kalendarz Dżentelmeni
  • egzekwo miejsce 1 - Studio Tofu kalendarz Bajki
  • miejsce 2 - Olga Kostrzewska-Cichoń OPEN MIND.CO
  • miejsce 3 - One Year Found Dominika Cuda - kalendarz sportowy 2015
  • wyróżnienie - kalendarz Start z Kulturą


Kategoria F (kalendarz inny/nietypowy/innowacyjny)

  • miejsce 1 - Kopex S.A.
  • miejsce 2 - Expansja Advertising kalendarz EX-PAN-DER MAX
  • miejsce 3 - Venedi  - Multikalendarz
  • wyróżnienie -  Ass3 szary beton
  • wyróżnienie - Domico Kostka Magic


statuetka - najlepsza ilustracja

  • Kalendarz PKO Bank Polski


statuetka - najlepsza fotografia

  • Kalendarz Rossmann


Grandprix

  • kalendarz PKO Bank Polski


W składzie jury zasiedli:

  • dr hab. Dawid Korzekwa – Grafik, projektant i adiunkt w Katedrze Projektowania Graficznego Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU (od 2007); Stypendysta Ministra Kultury (2005); Dyrektor artystyczny magazynu literackiego Kursywa (2004-2007); Dyrektor artystyczny miesięcznika Drogi oraz kwartalnika Obiekty Inżynierskie(2008-2014); Dyrektor artystyczny miesięcznika BE Magazyn (od 2013); Komisarz międzynarodowego biennale studenckiej grafiki projektowej AGRAFA (2006-2009). Specjalizuje się w projektowaniu prasowym, książce, identyfikacji wizualnej i plakacie.

  • Piotr Chodak – właściciel agencji full-service One Media Group. Wieloletnie doświadczenie w zakresie produkcji telewizyjnej, fotografii oraz kampanii reklamowych zdobywa od 1999 roku. Producent oraz dyrektor kreatywny wielu wydarzeń medialno – kulturalnych. Kooperant przy produkcji programów emitowanych w stacjach telewizyjnych oraz materiałów video streamowanych w telewizji internetowej.

  • Lidia Popiel – Zawodowo fotografią zajmuje się od 1985 roku, wykonując zdjęcia m.in. dla Zwierciadła, Pani, magazynu Sukces. Wykłada na wydziale fotografii w Warszawskiej Szkole Filmowej. Jest redaktorką naczelną magazynu Fine Life. Działa w fundacji Polska jest kobietą. Jest przewodniczącą rady sygnatariuszy w Partii Kobiet. Jest również dziennikarką Polsat Cafe.

  • Agnieszka Patrycja Rudzińska – właścicielka marki PHENOMENEE ARTEAM, tworzącej Impresariat Artystyczny, zrzeszający Twórców Niezależnych. Czynnie biorąca udział w licznych sesjach zdjęciowych, pokazach mody, spektaklach teatralnych, filmach, teledyskach, spotach, kampaniach reklamowych, etc. Producentka sesji zdjęciowych. Koordynator projektów fotograficznych w prasie oraz mediach.

  • Michał Mazurkiewicz – posiada wieloletnie doświadczenie w branży fotograficznej, szef sprzedaży detalicznej w Leica Camera Polska. Jeden z producentów wystaw w Leica Gallery w Warszawie.

  • Marzena Miszczyk – Zawodowo produkcją kalendarzy zajmuje się od 2000 roku. Właścicielka Agencji Kreatywnej AgirArt. Mgr Ekonomii, absolwentka Architektury wnętrz. Specjalizuje się w grafice, obrazie, fotografii, ilustracji oraz dizajnie. Koordynuje projekty kampanii reklamowych.

  • Szymon Pieczyński – członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych. Specjalista w zakresie komunikacji zintegrowanej. Na co dzień strateg doradzający przedsiębiorstwom w zakresie budowania wizerunku.


Dodatkowo podczas trwania gali finałowej, goście głosowali na najlepszy kalendarz publiczności - statuetkę zdobył kalendarz firmy KOPEX SA, za kalendarz multimedialny łączący rysunki wykonane tradycyjną techniką przez podopiecznych Fundacji Iskierka z innowacyjna technologią AUGMENTED REALITY, która uwalnia dodatkowy wymiar percepcji. Dzięki takiej innowacji przeglądający karty kalendarza poprzez smart-fon lub tablet może zobaczyć animację brył, maszyn, przedmiotów w wersji video realistycznej natomiast karta kalendarza zadrukowana jest tworem wyobraźni autora ilustracji.

Statuetki zostały wykonane przez artystę z Firmy GLASS STUDIO HABRAT, statuetka Grand Prix została wzbogacona o 24 karatowe złoto.

Gwiazdą  wieczoru była  jedna z najpopularniejszych wokalistek młodego pokolenia Ada Szulc. Wydarzenie poprowadził dziennikarz Mirosław Riedel.

Organizatorzy dziękują gościom, uczestnikom konkursu, szanownemu jury, wszystkim partnerom oraz mediom.

Źródło: ZoomArt

www.zoom-art.pl

Galeria: I edycja Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoomart

Dodatkowe informacje:

Patronat honorowy sprawował Prezydent Miasta Katowice.
Patronat artystyczny - Akademia sztuk Pięknych Katowice

Wydarzenie medialnie wspierali:
TVP Program 2
TVN
TVS
COM TV .PL
Patronat Rekalama .pl
Patronat Świat druku
Patronat Signs.pl
Patronat Świat poligrafii
Patronat Papierniczy świat
Patronat Handel w praktyce
Patronat Scanner.com.pl
Patronat Business woman & life

Partnerami Gali były: Drukarnia wielkoformatowa JUSTPRINT z Katowic, drukarnia ofsetowa MIKOPOL w Radzionkowa, Firma GLASS STUDIO HABRAT z Krosna, firma Leica Galery Warszawa, firma eventowa Mysia 3 Warszawa

Wielkie podziękowania dla firmy kateringowej która przygotowała fantastyczny poczęstunek. Goście byli zachwyceni potrawami jak też i sposobem podania.
Goście mogli również kosztować szlachetnych win Hiszpańskich z regionu Navarra.

Organizacją Festiwalu, Konkursu oraz Gali finałowej wraz z wystawami towarzyszącymi, zajęły się firmy: AGIR ART Marzena Miszczyk - www.agir.pl oraz Firma ONE MEDIA GROUP Piotr Chodak - www.1mg.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

To jest najlepsze w tym konkursie:
Opłata za udział w konkursie wynosi (netto + VAT 23%)*:
A – kalendarz wieloplanszowy – 299,00 zł*
B – kalendarz jednoplanszowy – 180,00 zł*
C – kalendarz trójdzielny – 125,00 zł*
D – kalendarz książkowy – 150,00 zł*
E – kalendarz charytatywny – 1,00 zł*
F – kalendarz inny/nietypowy – 50,00 zł*
G – najlepsza ilustracja – dopłata do kalendarza + 30,00 zł*
H – najlepsza fotografia – dopłata do kalendarza + 30,00 zł*


Oczywiście najlepsze dla organizatora.

avatar użytkownika
,

Podważasz samą instytucję pobierania wpisowego, czy wysokość opłat?  

,

Tak wysokie stawki wpisowego każą przypuszczać, że konkurs nie jest formą wyboru dobrego kalendarza, ale po prostu źródłem zarobku dla prywatnej firmy.

Sądzę, że wpisowe powinno być symboliczne.
Pozwoliłoby to wziąć udział w rywalizacji mniejszym podmiotom oraz tym projektantom, których na takie opłaty zwyczajnie nie stać.



  

avatar użytkownika
,

Nie tak dawno broniłeś opłat za umieszczanie reklam w przestrzeni miejskiej jako środka pozwalającego eliminować chłam najniższej jakości.  

,

W konkursie, rolę eliminatora chłamu pełni jury.


  

avatar użytkownika
,

Niestety nie jest tak różowo. Jury ocenia tylko to co dostanie do oceny.   

,

A wysokie wpisowe powoduje, że dostaje tylko od tych, których stać na zapłatę.


  

,

Niekoniecznie od tych, którzy zaprojektowali ładne i funkcjonalne kalendarze.  

avatar użytkownika
,

Chmm... popatrzmy kogo tu mamy - PKO BP, Rossman, Orlen... No tak - Gazprom nie wziął udziału bo go nie było stać na parę stówek ze względu na skomplikowaną sytuację finansową spowodowaną sankcjami...  

,

PKO BP to ten bank, który zapłacił 3,5 miliona Majewskiemu?
Świetnie, że przytaczasz duże marki, ale zdecydowana wiekszość podmiotów gospodarczych w Polsce, to małe i średnie firmy...

.. które płacą za projekt kaledarza kilkaset złotych i raczej nie zapłacą kolejnych 300, żeby wziąc udział w konkursie.
Z kolei twórca, który na czysto zarobił na kalendarzu powiedzmy 1000 złotych, raczej nie odda 300 na wpisowe do konkursu.



  

avatar użytkownika
,

Wszystko się zgadza, tylko dlaczego odmawiasz organizatorom prawa do zastosowania takiej formuły i wykpiwasz tabelę opłat? Są konkursy bezpłatne, są tanie, są drogie - każdy jest adresowany do jakiegoś konkretnego grona. Czy wszystkie muszą być adresowane do wszystkich?  

,

Nie odmawiam organizatorom prawa do czegokolwiek. Mogą ustanowić horrendalnie absurdalnie wysokie wpisowe.
Stawiam jedynie pod rozwagę tezę, że konkurs jest kolejną cwaną formą zarabiania na naiwniakach.

Jeśli nie odpowiadają Ci krytyczne komentarze pod relacją z imprezy której Signs patronował, zablokuj możliwość komentowania niusów, ale nie doszukuj się dwuznaczności w krytyce, zwłaszcza tej napisanej wprost.
  

avatar użytkownika
,

Napisanie czegoś wprost nie oznacza że to coś ma sens. Z wielu funkcjonujących na świecie modeli Tobie odpowiada jeden, co nie znaczy że inne zasługują na wyszydzanie. Masz prawo komentować i wyrażać swoje zdanie, nawet szyderstwo ujdzie - ale umotywowane. Ty na razie powiedziałeś, że wolisz inny model.   

brak ikonki
,

Witam wszystkie Twórcze umysły i proszę o dystans... Czytając wybrane komentarze zaczynam rozumieć powiedzenie "Ziemia ma skórę, a ta skóra ma cho­roby. Jedną z nich jest hejter" - (ang. "hater") Zazdrosny koleś który nie potrafi cieszyć sie sukcesem kogoś innego, dlatego próbuje wytknąć w nim wszystkie możliwe wady.
Zwracam się o wsparcie wszystkich którzy kiedykolwiek realizowali lub współpracowali w organizacji wydarzeń artystyczno-kulturalnych. Tego typu wydarzenia coraz rzadziej są wspierane ze środków sponsorów lub mecenasów sztuki. ZoomArt miał jednego sponsora na kwotę 2000 zł i była to drukarnia. Aby wydarzenie mogło się odbyć należało opłacić następujące procesy:
- nagrody i statuetki
- wynajem pomieszczeń
- przesyłki kurierskie
- 2 miesiące pracy biurowej
- obsługa IT, social media
- wydruki wielkoformatowe
- kampania informacyjna
- wydruk wystawy plakacistów
- realizacja materiałów video związana z wystawą "w hołdzie ofiarom ataków terrorystycznych"
- budowa wystawy konkursowej w tym malowanie ścian itd
- obsługa galerii
- scena, dźwięk, światło
- krzesła i meble dla publiczności
- poczęstunek
- torby z nadrukami
- dyplomy
- hostessy
- reportaż foto
- reportaż video
- itd
i nie będę dalej wymieniał i zniżał się do poziomu "spowiedzi" gdyż każdy rozsądny i nie koniecznie inteligentny człowiek wie ile procesów jeszcze musi zaistnieć aby przygotować tak duże wydarzenie. Dziękuję z całego serca wszystkim którzy zaangażowali się bez lub za mniejsze honorarium w ZoomArt, wierząc w to że dzięki swojej pracy wspierają projekt, w którym uczestniczyli utalentowani graficy, rysownicy, fotograficy, plakaciści, managerowie, animatorzy, PR-owcy i wszyscy pozostali, którzy poprzez ZoomArt zostali dostrzeżeni lub osiągnęli sukces pośredni.
Hejterze weź długopis w rękę, dodaj te kilka cyfr i zrozumiesz po co jest wpisowe które i tak nie pokryło wszystkich zobowiązań organizatorów. Sprawdź ile kosztuje wpisowe w tego typu wydarzeniach w innych krajach i nie pisz głupstw. Aby ułatwić tak złożoną matematykę wspomnę iż wszystkie kalendarze charytatywne zostały zwolnione z opłaty wpisowej.
Na początku wpisu poprosiłem o dystans licząc jedynie na refleksję gdyż mam wrażenie że portal signs.pl to miejsce dla otwartych ludzi a nie pozamykanych zaburzeniami osobowościowymi.
Ps.
Czytając takie komentarze przypomina mi się proces sądowy w którym byłem świadkiem. W procesie fotograf wykonał pracę a klient nie zapłacił za usługę publikując zdjęcia w prasie i w internecie. Biegły sądowy wycenił zdjęcia w kwocie finalnej 10 zł za jedną fotografię co dawało odszkodowanie w wysokości 90 zł dla fotografa. Umotywował tym że zdjęcia zostały wykonane cyfrowo amatorskim aparatem fotograficznym. Biegły z pewnością był ojcem hejtera...
  

avatar użytkownika
,

Niestety ten kolega skasował konto w naszym serwisie i dopóki nie założy nowego dyskusja z nim nie będzie możliwa. Nie wykluczone jednak że czyta komentarze incognito.  

avatar użytkownika
,

Mnie też dopiszcie do listy hejterów. Nie tylko za wytknięcie zdania: "Do wystawy zostały nadesłane prace z USA, Francji, Nigerii a nawet Jerozolimy", które mnie nieco rozbawiło, ale też za przyznanie, że moim zdaniem, reverses ma sporo racji. Zgadzam się, że każdy może zorganizować dowolną imprezę z dowolnie ustalonym wpisowym, ale mam wrażenie, że w tej imprezie (Festiwal i Konkurs), Konkurs czyli rywalizacja projektów ma sfinansować Festiwal, czyli wzajemne poklepywanie się po plecach. Możliwe, że bardzo krzywdzę tą opinią organizatora, ale nie byłem na miejscu i oceniam tylko na podstawie lektury artykułu. Fakt, wpisowe nie jest bardzo wysokie (mamy w Polsce znacznie droższe konkursy), ale z całą pewnością można przytoczyć przykłady uznanych zagranicznych konkursów z wpisowym rzędu kilku dolarów. Do przeprowadzenie samego konkursu nie są potrzebne hostessy w świeżo malowanych wnętrzach, a zwykłe chęci. Wszystko zalezy od tego jaki się chce uzyskać efekt. Wyszczególnienie wydatków nie jest żadnym argumentem - impreza o zakładanym programie (np. gala finałowa) musi ileś tam kosztować, nie ma o czym dyskutować i reverses chyba nie to miał na myśli. Po prostu, całe przedsięwzięcie nie wygląda na takie, które ma na celu wyłuskanie naprawdę dobrych projektów i tyle. Jeśli to wrażenie jest błędne, to wina chyba nie leży po stronie czytelników i nie ma o co się zacietrzewiać :)
Jest mi zupełnie obojętne kto i ile na czymś zarobił.
  

avatar użytkownika
,

Od wątpliwości czy impreza służy wyłuskaniu najwartościowszych prac do wykpiwania wpisowego droga bardzo daleka - o ile w ogóle jakaś droga łączy te punkty widzenia.  

avatar użytkownika
,

Mnie się wydaje, że te dwa punkty - szansa na znalezienie dobrego projektu oraz wysokość wpisowego leżą tuż obok siebie, a nawet się łączą. Im taniej, tym więcej prac. Im więcej prac, tym większa szansa. Statystycznie, rzecz jasna, bo za każdym razem może być inaczej.

  

avatar użytkownika
,

Taki pogląd to jedno, a wykpiwanie zasad przyjętych przez organizatorów (od czego wystąpienie zaczął autor tego wątku) - to drugie.  

,

Po przeczytaniu komentarza PiotraZoomArta, naszła mnie tylko jedna myśl - życzyłbym sobie, aby takich jak on organizatorów, usiłujących na uczestników konkursu scedować wszystkie koszty ortanizacji imprezy, było jak najmniej.


  

avatar użytkownika
,

Jednym słowem - podpisujesz się pod stanowiskiem kolegi reverses?  

,

Miałem na myśli butę organizatora.
Przejawiającą się w epitetach skierowanych w stronę rozmówcy.





  

Najnowsze w tym dziale

Nagrody w największym konkursie z branży Public Relations zostały rozdane! W tym roku  przyznano  20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w łącznie 31 kategoriach konkursowych podmiotom takim jak agencje PR, działy PR i komunikacji, firmy i instytucje, organy samorządowe i organizacje pozarządowe. 24/7Communication wraz ze swoimi klientami: McDonald’s, ING...
Konkurs studencki na projekt stoiska Izby Architektów RP
Opracuj koncepcję projektową stoiska targowego Izby Architektów RP - najlepsza praca pod względem warsztatowym, wizualnym oraz estetycznym zostanie zrealizowana podczas targów BUDMA 2020.
Konkurs na plakat Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego rozstrzygnięty
Organizowany przez Teatr Powszechny w Radomiu Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski odbędzie się w dniach 17 - 24 października 2020. Organizatorzy w tym roku po raz pierwszy ogłosili konkurs na plakat gombrowiczowski. Wczoraj jury zdecydowało, że tegoroczną, XIV edycję festiwalu, będzie reprezentowała praca Michała Batorego – jednego z najbardziej uznanych i cenionych...
Konkurs „Świeć się z Energą” po raz jedenasty
Już po raz jedenasty Grupa Energa zainaugurowała świąteczną akcję, „Świeć się z Energą”. Które miasto tym razem oczaruje Polskę blaskiem i sięgnie po tytuł tego najpiękniej rozświetlonego? Głosujcie na swoich faworytów i pomóżcie zadecydować, do których 16 miejscowości z całego kraju trafią warte 200 tys. zł. dobroczynne nagrody oraz kto zdobędzie tytuł...
Złote Spinacze 2019: Cztery statuetki dla Santander Bank Polska
Aż 4 nagrody, w tym dwie złote i dwie srebrne, zostały przyznane Santander Bank Polska w najważniejszym konkursie branży PR w Polsce. Jury Złotych Spinaczy nagrodziło bank za komunikację przy projekcie Rebranding Santander Bank Polska oraz za komunikację antykryzysową podczas przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764