logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

I kwartał przyniósł nieznaczną poprawę Viewability reklam display w Polsce

  PR 08.05.2018, przeczytano 276 razy

Firma Meetrics opublikowała właśnie swój kwartalny międzynarodowy raport „Viewability Benchmark Report” dotyczący widoczności reklam. Po słabym IV kwartale wskaźniki Viewability reklam display na polskim rynku uległy delikatnemu odbiciu w górę – w IV kwartale średnie Viewability wyniosło w Polsce 50 proc., obecnie (I kwartał 2018) wzrosło do 52 proc. Średnia dla wszystkich badanych rynków w Europie była sporo wyższa od wyniku polskiego i dokładnie taka sama jak kwartał wcześniej – 62 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/i-kwartal-przyniosl-nieznaczna-poprawe-viewability-reklam-display-w-polsce,36409,artykul.html

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje swoje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2014 roku.  

Najnowsze dane Meetrics, zamieszczone w kwartalnym raporcie “Viewability Benchmark Report”, wskazują, że w I kwartale br. wskaźniki widoczności reklam display trochę się poprawiły - w porównaniu do IV kwartału wskaźnik widoczności reklam displayowych zyskał w Polsce 2 punkty procentowe i za I kwartał 2018 wyniósł 52 procent (wobec 50 proc. w IV kw. 2017 r.). Średni czas kontaktu z reklamą display utrzymał się na niemal niezmienionym poziomie: 20,6 sekundy w I kwartale 2018 r. wobec 20,7 sekundy w IV kwartale 2017 r.

- Trudno uznać obecny poziom Viewability w Polsce za zadowalający, szczególnie że jednocześnie z delikatnym wzrostem Viewability reklam display, zmalało Viewability reklam wideo – komentuje Tomasz Piątkowski, Country Manager Meetrics w Polsce.

Viewability reklam wideo na polskim rynku w I kwartale 2018 r. wyniosło 49 proc., a średni czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 14,9 sek. (podczas gdy w IV kwartale 2017 r. było to odpowiednio: 56 proc. i 17,8 sek.).
 
- Jednym z czynników hamujących wzrost Viewability może być dynamiczny wzrost udziału mobile’u jeśli chodzi o “konsumpcję” internetu. Reklama mobile to w Polsce już co najmniej 30 procent całego tortu e-reklamowego, a reklamy mobile mają przeważnie niższe wskaźniki widoczności niż normalne reklamy “desktopowe - dodaje Tomasz Piątkowski - Mniejszy rozmiar ekranu i konieczność przewijania strony zwiększa prawdopodobieństwo, że reklamy zostaną “przegapione”. Gorsze parametry internetu mobilnego mogą też powodować opóźnienia ładowania reklam. Istnieje również stary problem z reklamami display przygotowanymi z myślą o desktopach, a wyświetlanymi na urządzeniach mobilnych, które często nie są poprawnie formatowane.

Zdaniem Piątkowskiego zjawisko to może być również potęgowane przez fakt, iż coraz większa część kontentu mobilnego jest konsumowana przez aplikacje, w których reklamy częściej znajdują się na dole strony, więc nie zawsze są wystarczająco zauważalne. Jest to obecnie problem nie tylko w Polsce, jako że podobne zjawiska można zaobserwować na wszystkich rynkach w Europie.

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w I kwartale br.: Halfpage (65 proc. i 37 sek.) i Skyscraper (63 proc. i 36,1 sek.) i Billboard (51 proc. i  15,2 sek.).

Ogólnie Polska, z wynikiem 52 proc., znalazła się ponownie na końcu europejskiej stawki jeśli chodzi o wskaźnik Viewability dla reklam display. Przykładowo w Niemczech ten wskaźnik wyniósł 64 proc., we Francji 60 proc., w Wielkiej Brytanii 59 proc., we Włoszech 64 proc., w Austrii 71 proc., w Szwecji 65 proc. Gorszy wynik od Polski reklama display zanotowała tylko w Szwajcarii (50 proc.).

Średnia europejska wyniosła w I kwartale 62 proc. (Viewability) i 21,1 sekund (czas kontaktu z reklamą).

– Nie pierwszy już raz podkreślę rzecz dość oczywistą, ale wartą by o niej pamiętać. Otóż Viewability na poziomie ok. 50 proc. oznacza, że niemal  połowa budżetów digital jest w Polsce wydawana nieefektywnie. Tak więc potrzebny jest wspólny wysiłek wszystkich zainteresowanych stron, by podnosić Viewability, a co za tym idzie ROI jeśli chodzi o kampanie internetowe - podsumowuje Tomasz Piątkowski.

Źródło: Meetrics

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dobreprogramy i WP Technologie wspólnie w 12. edycji Hot Zlotu
Już 20 września rusza Hot Zlot 2019. To 12. edycja spotkania pasjonatów nowych technologii organizowanego przez dobreprogramy, która w tym roku odbędzie się pod szyldem WP Technologie. Konferencję odwiedzi ponad 100 reprezentantów najpopularniejszych marek z branży technologicznej oraz blisko 100 blogerów technologicznych i najbardziej...
Pepsico przedstawia nową witrynę internetową w Polsce
PepsiCo w Polsce uruchomiła nowoczesny portal korporacyjny i produktowy stworzony z uwzględnieniem najnowszych trendów komunikacyjnych. To miejsce, w którym konsumenci, media i wszystkie osoby zainteresowane działalnością PepsiCo w naszym kraju w łatwy i przystępny sposób dowiedzą się o aktualnych działaniach firmy, jej produktach, inwestycjach, a także...
Dentsu Session o TV&Video w Dentsu Aegis Network Polska
Czy wideo oglądane za pomocą smarfona jest bardziej angażujące niż wideo na szklanym ekranie? Który z nich przyciąga uwagę konsumenta najbardziej? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można poznać już 26 września w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska podczas spotkania WATCH OUT! Jak przykuć uwagę współczesnego konsumenta? Cyfrowa transformacja a treści...
Z początkiem września WhitePress sp. z o.o. przejął GoodContent.pl – jedną z najbardziej popularnych platform do zakupów tekstów w Polsce. To strategiczny krok dla zespołu WhitePress, który planuje dalszy rozwój w zakresie content marketingu oraz zrealizowanie usług opracowania tekstów na kwotę ponad 5 mln złotych w samym 2020 roku.
Nowa ramówka CNN International
CNN International od 23 września wprowadzi dwa nowe programy wieczorne nadawane z siedziby w Londynie: „The Brief” i „Your World Today” oraz wydłuży o godzinę produkcję transmitowaną z Abu Zabi, „Connect the World”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764