11 kwietnia rozgłośnie w całym kraju świętują Polski Dzień Radia. W 2019 r. do akcji kolejny raz włączyły się stacje Grupy Radiowej Agory – Radio TOK FM, Złote Przeboje, Pogoda i Rock Radio.
Tegoroczną akcję "I Love Radio" organizuje wspólnie pięciu nadawców: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF, Grupa ZPR Media oraz Polskie Radio.
11 kwietnia na antenach rozgłośni tych nadawców pojawią się specjalne konkursy i programy związane z radiem, zapraszani będą też nietypowi goście. Dodatkowo przygotowany został Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy. Między godziną 8:00 a 8:30 wszystkie stacje wyemitowały jeden specjalny blok, z którego całkowity przychód zostanie przekazany Stowarzyszeniu Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie. Łącznie reklamy ukazały się w 170 stacjach ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych, a dzięki wsparciu 6 reklamodawców udało się uzbierać 120 tys. zł.
Oprócz atrakcji dla słuchaczy w tym roku zorganizowany też zostanie, po raz drugi, cykl eventów RadioWIEC w warszawskich domach mediowych.
Polski Dzień Radia został ustanowiony na pamiątkę przyjęcia w 1923 r. przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich dokumentu, w którym zawarto opinie do wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. W efekcie powstała ustawa, na mocy której dwa lata później nadano pierwszą polską audycję radiową. Dzięki inicjatywie "I Love Radio", działającej na rzecz promocji radia, od 2017 r. tego dnia polski rynek radiowy jednoczy się i działa wspólnie, ponad podziałami.
- Więcej informacji o akcji "I Love Radio" na stronie www.iloveradio.pl
Źródło: Agora S.A.