logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

I po co te emocje? Komentarz do zmian na Facebooku

  PR 26.02.2016, przeczytano 917 razy

Od 24 lutego każdy Użytkownik Facebooka może wyrażać swoje emocje lepiej niż za pomocą kciuka w górę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/i-po-co-te-emocje-komentarz-do-zmian-na-facebooku,27640,artykul.html

Za oknem szaro, a Twój kolega umieszcza na tablicy zdjęcia ze słonecznej Italii – znamy to wszyscy. Do tej pory mogliśmy polubić zdjęcie na znak solidarności ze szczęściarzem lub zostawić kąśliwy komentarz. Facebook wychodzi naprzeciw naszym potrzebom i już nie musimy się męczyć pisząc długie zdania, wystarczy jedno kliknięcie i możemy wyrazić złość, smutek, szok, a nasz kolega doskonale wie, jak bardzo mu zazdrościmy.

Długo na nie czekaliśmy, pierwsze testy pojawiły się w październiku zeszłego roku, ale już są i jest ich sześć. Został tradycyjny kciuk w górę, a w prezencie dostaliśmy super, ha ha, wow, przykro mi, wrr. Prywatnie każdy będzie na pewno wykorzystywał je jak najzabawniej będzie potrafił. Jednak co nowe emoji oznaczają dla komunikacji na Facebooku? Najłatwiejsza odpowiedź to „czas pokaże”, ale lubimy bawić się w wróżkę.

Lubię to – wciąż pozostanie najbardziej popularnym okazaniem wsparcia, sympatii i zaangażowania. Nie ma co się dziwić, jest wciąż najłatwiej dostępnym komunikatem na Facebooku.

  • Super – prawdopodobnie jedna z bardziej pożądanych emot. Fani będą zostawiali ten znaczek gdy nasz post – kreacja będzie im się naprawdę podobała. Trzeba będzie zachwycić Fana, żeby dał nam serce (dosłownie i w przenośni;) ).
  • Ha ha – może być rozumiane bardzo dwojako – jako zachwyt Fana nad naszym postem oraz niestety, wręcz przeciwnie – wyśmianie go.
  • Wow – druga z najbardziej pożądanych emot, Fani będą w ten sposób wyrażali swój zachwyt, podziw.
  • Przykro mi – o ile w komunikacji prywatnej jest to oczywisty komunikat, o tyle w komunikacji firma–fan niekoniecznie. Póki co wydaje się to najbardziej kłopotliwa emocja dla naszego social media specjalisty. Dlaczego Fanowi jest przykro? Nie podoba mu się nas post? A może copy jest dla niego smutne? A może zwyczajnie zazdrości innym, że posiadają nasz produkt?
  • Wrr – jest czytelnym komunikatem złości, braku aprobaty dla naszego posta. Odpowiednik tak oczekiwanego przez wszystkich „nie lubię”.


Co to oznacza dla pracowników prowadzących komunikację na Facebooku?

Z jednej strony będą skonfundowani (jak Travolta;) ). Panika w oczach, jak mierzyć reakcje? To również kwestia do wypracowania z klientem, na razie sam Facebook pozwala zliczać liczbę poszczególnych reakcji pod postem i tyle możemy robić.

Trzy najpopularniejsze reakcje pokazywane są bezpośrednio pod postem i to bardzo czytelny drogowskaz dla osób tworzących pomysły na komunikację, od razu widać, co się podoba Fanom, a co niekoniecznie przypada im do gustu. Powinno być to ułatwienie, czy tak będzie – oczywiście – czas pokaże.

Czy warto tworzyć strategię komunikacji opartą na reakcjach? Nie warto! Na razie… Dopóki Fani nie przyzwyczają się do korzystania z różnych reakcji, nie mają one wpływu na zasięgi postów i nie są wykorzystywane do targetowania reklam.

Z nowymi reakcjami wypłynęliśmy wszyscy na nieznane wody i powoli odkrywamy na horyzoncie ląd. Oby w jak najbardziej oryginalny, nietypowy i kreatywny sposób.

Karolina Kornacka

Strategy Planner w KAMIKAZE

Źródło: Kamikaze

www.kamikaze.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764