logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

I ty możesz uratować komuś życie: kampania edukacyjna

  PR 28.12.2020, przeczytano 857 razy
ilustracja

Mężczyzna chwyta się za serce, spada z roweru i umiera na oczach wielu biernych świadków. Niektórzy się przyglądają, ktoś robi zdjęcia. Nie pomaga nikt. Tak zaczyna się film edukacyjny stworzony przez Legionowskie WOPR w ramach kampanii edukacyjnej „I ty możesz uratować komuś życie!”. Rusza akcja świadomościowa o pierwszej pomocy w nagłym zatrzymaniu krążenia skierowana do uczniów. Działania promocyjne wspiera pro publico bono agencja Salus Public Relations Marta Sułkowska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/i-ty-mozesz-uratowac-komus-zycie%3A-kampania-edukacyjna,389703,artykul.html

Z życia wzięte

7 listopada 2013 roku w Serocku 17-letnia Anna Helwich dzięki podstawowej wiedzy o pierwszej pomocy uratowała życie mężczyźnie, który stracił przytomność na ulicy. Gdyby nie pomoc dziewczyny, 52-letni mężczyzna nie przeżyłby do przyjazdu karetki pogotowia ratunkowego. Siedem lat po tamtych wydarzeniach Legionowskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (LWOPR) stworzyło film edukacyjny inspirowany tą prawdziwą historią.

Wiedza o pierwszej pomocy jest wciąż zbyt mało rozpowszechniona w polskim społeczeństwie. Jak pokazały wydarzenia sprzed kilku lat, a także wiele innych wspaniałych interwencji zrealizowanych przez zwykłych ludzi od tego czasu, skutecznej pomocy w ratowaniu zdrowia i życia mogą udzielić poszkodowanym przypadkowi przechodnie, także nastolatkowie. To możliwe pod warunkiem, że będą znali podstawowe zasady pierwszej pomocy i nie będą się bali zareagować. Dodatkowo wszyscy czujemy zagrożenie związane z pandemią. Stąd pomysł na przystępną i aktualną kampanię edukacyjną skierowaną do uczniów – wyjaśnia Krzysztof Jaworski, prezes Legionowskiego WOPR.

Poważny problem

Nagłe zatrzymanie krążenia (NZK) to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów w Europie. Jak zapewniają eksperci Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, NZK nie zawsze musi kończyć się tragicznie.

Świadek zdarzenia, jeżeli podejmie jakiekolwiek działania, choćby na podstawie instrukcji telefonicznych dyspozytora pogotowia ratunkowego, może zwiększyć szanse na przeżycie poszkodowanego z nagłym zatrzymaniem krążenia lub na jego powrót do pełniejszego zdrowia. Warunkiem jest jak najszybsze podjęcie inicjatywy i zastosowanie kolejnych kroków procedur pierwszej pomocy – mówi prof. Maciej Sterliński, kierownik Pracowni Elektrofizjologii Klinicznej I Kliniki Zaburzeń Rytmu Serca Narodowego Instytutu Kardiologii w Warszawie, ekspert Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, członek Legionowskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Skuteczna pomoc w dobie COVID-19

Na filmie Legionowskiego WOPR dziewczyna udzielająca poszkodowanemu pierwszej pomocy zakłada mężczyźnie maseczkę. Nie stosuje sztucznego oddychania metodą usta-usta. To procedury zgodne z wytycznymi udzielania pierwszej pomocy w dobie pandemii COVID-19.

Nasz film edukacyjny powstał w czasie pandemii COVID-19 nieprzypadkowo. Zależało nam na tym, aby uświadomić innym, że pomimo zmian w procedurze pierwszej pomocy związanych z pandemicznym reżimem sanitarnym, skuteczny ratunek osoby z nagłym zatrzymaniem krążenia jest możliwy. Inaczej sprawdza się teraz oddech poszkodowanego i nie stosuje sztucznego oddychania, ale tak samo jak wcześniej wzywa się pomoc przez numer alarmowy 112, stosuje masaż serca z częstotliwością od 100 do 120 uciśnięć na minutę i wdraża użycie automatycznego defibrylatora zewnętrznego (AED), jeśli jest dostępny. To podstawa skutecznej pomocy – wyjaśnia Krzysztof Jaworski.

Na filmie LWOPR widać, jak dziewczyna upewnia się, czy w okolicy zdarzenia jest bezpiecznie, instruuje przechodniów i wyznacza im role w procedurze udzielania pierwszej pomocy, zabezpiecza i nadzoruje poszkodowanego. Aktorzy-członkowie Legionowskiego WOPR w realistycznej symulacji prezentują, w jaki sposób prawidłowo wykonać kolejne czynności, jak rozmawiać z dyspozytorem pogotowia i jak użyć AED. Druga część filmu to powtórzenie procedury pierwszej pomocy krok po kroku z przystępnym komentarzem instruktażowym.

Film edukacyjny Legionowskiego WOPR będzie dystrybuowany do szkół w całej Polsce z zamysłem zaprezentowania uczniom podczas specjalnych lekcji edukacyjnych.

Partnerem kampanii pn. „I ty możesz uratować komuś życie!” jest PKN ORLEN, Partner Legionowskiego WOPR. Działania promocyjne wspiera pro publico bono agencja Salus Public Relations Marta Sułkowska.

 

Źródło: Salus Public Relations

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Feeders Agency z kampanią Old Spice na trzech rynkach
Agencja Feeders ruszyła z nową kampanią influencerską dla Old Spice na rynku polskim, czeskim i węgierskim. Pod hasłem “Żele Old Spice – świeżość, o której śnisz”, angażując popularnych influencerów, marka chce trafić z produktami pod prysznic do młodych mężczyzn.
UM wygrywa przetarg Vinted
Vinted, platforma C2C służąca do sprzedaży i zakupu odzieży i akcesoriów modowych z drugiej ręki, wybrała w przetargu mediowym ofertę UM (IPG Mediabrands).
Polygon Streaming - technologia HTC usprawni integrację modeli 3D
VIVERSE, platforma do przetwarzania przestrzennego firmy HTC, uruchamia nową samodzielną usługę dla swojej autorskiej technologii Polygon Streaming, udostępniając ją po raz pierwszy poza VIVERSE. Dzięki temu twórcy będą mogli elastycznie integrować interaktywne modele 3D na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach/komputerach PC lub zestawach XR.
MullenLowe Warsaw z kolejną odsłoną kampanii Provident
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała nową, odświeżoną odsłonę kampanii „Mam plan” firmy pożyczkowej Provident. Działania reklamowe wystartowały 14 lipca i obejmują szerokie spektrum mediów, w tym telewizję oraz intensywne działania w internecie.
Nowy standard sponsoringu Kompanii Piwowarskiej
Szacunek dla środowiska naturalnego, pozytywne i inkluzywne doświadczenia uczestników wydarzeń, promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu i zachowanie umiaru – takie mają być aktywacje współorganizowane i sponsorowane przez Kompanię Piwowarską. Firma skupia się na zapewnieniu wyjątkowych doświadczeń festiwalowych, które idą w parze z wartościami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764