Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA ustanowiło pierwszą światową nagrodę honorującą rolę komunikacji odpowiedzialnej społecznie – SRC (Socially Responsible Communication). Tegorocznym sponsorem wydarzenia jest firma Microsoft, a rozstrzygnięcie konkursu nastąpi podczas 41 Światowego Kongresu IAA w Waszyngtonie, w kwietniu 2008 r.
Istota nagrody SRC
Poprzez ustanowienie nagrody Socially Responsible Communication, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA stara się podkreślić, jak istotną rolę we współczesnym świecie stanowi podejmowanie długofalowych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. SRC ma być swoistego rodzaju stymulatorem dla branży komunikacji marketingowej, do traktowania CSR’u jako niezbędnego elementu strategii zarządzania w każdej firmie.
„Ustanowiona nagroda ma potwierdzać wkład branży reklamowej w rozwiązywanie bieżących istotnych problemów oraz motywować do dążenia do doskonałości w komunikacji społecznej” – mówi Hervé de Clerck, wiceprezes IAA ds. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (Corporate Social Responsibility – CSR).
Pierwsza edycja i jej międzynarodowy wymiar
W konkursie może wziąć udział każda organizacja zajmująca się reklamą, projektowaniem i komunikacją marketingową, której działania charakteryzuje odpowiedzialność społeczna. Zgłaszać można wyłącznie reklamy z tematyki zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności społecznej, oraz innych ważnych kwestii społecznych, jak ochrona środowiska, żywność czy ochrona zdrowia. Zgłoszone projekty będą konkurować w zależności od wykorzystanych nośników, w takich kategoriach jak: telewizja/kino, druk/plakat/reklama, wielkoformatowa/zewnętrzna/niestandardowa oraz nośniki cyfrowe.
Nie ma znaczenia miejsce ani kraj działania, wystarczy przesłać swoje prace do konkretnego oddziału IAA do 10 stycznia 2008 roku.
Wszystkie prawidłowo zgłoszone prace mają szansę na zdobycie nagród, których wręczenie odbędzie się 41 Światowego Kongresu IAA w Waszyngtonie, w dniach 7-9 kwietnia 2008 roku.
Nagroda Społecznie Odpowiedzialnej Komunikacji Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy została ustanowiona przez IAA przy współpracy ACT Responsible oraz dzięki pomocy technicznej Adforum.com.
Źródło: IAA