logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IAA Power Hour: wszystko co najważniejsze o influencer marketingu

  PR 19.05.2022, przeczytano 980 razy
ilustracja

Trendy w influencer marketingu były tematem drugiego panelu IAA POWER HOUR, który odbył się w środę 18 maja i był transmitowany na żywo ze studia RASP. Podczas spotkania swoją wiedzą i inspiracjami podzielili się: Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland, Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta, Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro oraz Jacek Olechowski, Founder & CEO, MEDIACAP SA. Wydarzenie moderował Michał Sobolewski, Dyrektor ds. Rynku B2C w Polkomtelu i Członek Zarządu IAA Polska. Przedstawiamy kluczowe wnioski ekspertów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iaa-power-hour%3A-wszystko-co-najwazniejsze-o-influencer-marketingu,395912,artykul.html

- To influencerzy w ogromnym stopniu wpływają obecnie na to, jak wygląda podejście marketerów do budowania planów marketingowych i wprowadzania nowych produktów. Kreując kampanię, nierzadko zaczynają myślenie od influencerów i pomysłów na to, jak ich zaangażować – zauważył Michał Sobolewski, otwierając dyskusję. – Nic dziwnego: twórcy wyróżniających się, przyciągających i budujących lojalność treści osiągają milionowe zasięgi na poszczególnych platformach, mają znaczący wpływ na widownię i jej preferencje zakupowe – dodał.

Według Iwony Piwek, budując strategię influencer marketingu, warto pamiętać, że mówimy o czterostronnej relacji: marka – influencer – konsument, a także platforma.

- O działaniach należy myśleć strategicznie i długofalowo – i to zarówno z punktu widzenia marki, jak i influencera. Dlatego uczymy naszych twórców na Youtube odpowiedzialności za kontent i za to, co dzieje się na platformie – powiedziała.

O swoistym odczarowaniu influencerów mówił Jacek Olechowski.

- Rynek reklamowy zrozumiał ostatnio, że influencer marketing nie jest małym, nieistotnym zjawiskiem, lecz naturalną konsekwencją istnienia platform i twórców zdobywających tam coraz większą publiczność. Do pewnego momentu dominującą formą współpracy z influencerami były reklamy wokół treści, lokowanie produktów czy dedykowane treści wewnątrz. Okazuje się jednak, że influencerzy są świetnymi partnerami dla marek nie tylko po to, by je reklamować, ale również by je tworzyć. Konsumenci cenią sobie sygnowany i opracowany przez influencera produkt, czego najlepszym przykładem jest sukces lodów Ekipa.

- Chcąc dotrzeć do młodych ludzi, musisz być na platformach i współpracować z influencerami – powiedział Marcin Gruszka. - Korzystajcie z różnorodności oferowanej przez platformy, namierzcie bardzo precyzyjnie twórców, którzy wam pomogą i nie wiążcie się tylko z jednym dużym influencerem, bo taka współpraca niesie ze sobą spore ryzyko – przekonywał.

Wagę doboru influencerów do współpracy podkreślił także Adam Nowakowski.

– Zapytaj: kim jest marka, jaki ma brief i cele – tylko odpowiadając na te pytania, możesz zacząć się zastanawiać, czy osiągniesz te cele przy pomocy influencerów. Następnie eksperymentuj z różnymi formatami i rozwiązaniami mierząc efekty, aby zidentyfikować najbardziej skuteczne rozwiązania – powiedział. - Warto zmienić optykę. Influencerzy oceniani są przez pryzmat rozmiaru ich publiczności, tymczasem o wiele ważniejsza jest kwestia ich talentu, sfera kompetencji, wiarygodność, słowem - ich zdolność tworzenia treści budujących markę lub sprzedaż.

Zwolennikiem jakościowego podejścia jest również Marcin Gruszka.

- Czasem 15 tys. publiczności waży więcej niż 1,5-milionowa publiczność influencera, który niewiele sobą reprezentuje – powiedział.

Na zakończenie Jacek Olechowski zachęcił widzów - osoby związanych z branżą komunikacji marketingowej - by poświęcili w tym roku czas na to, by się w obszarze influencer marketingu „podszkolić”.

- To obecnie na tyle istotne zjawisko, bieżące i przyszłościowe, że ci z nas, którzy poświęcą na to czas będą mieć przewagę w stosunku do swoich konkurentów – powiedział.

Istotny dla branży temat, ciekawi goście i żywa dyskusja w transmisji live ze studia RASP, odświeżony i przystępny format spotkań – oto wyróżniki IAA POWER HOUR. A kolejna okazja do zainspirowania się i skonfrontowania się z opiniami liderów sektora reklamowego już w czerwcu.

Źródło: IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

www.iaa.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764