logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IAA przeciw nielegalnej reklamie outdoorowej

   26.07.2012, przeczytano 967 razy

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) wraz z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) zajmą się podnoszeniem poziomu świadomości branży reklamowej odnośnie regulacji prawnych dotyczących instalowania reklam na budynkach mieszkalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iaa-przeciw-nielegalnej-reklamie-outdoorowej,16217,artykul.html

Przyjęte w ubiegłym roku (19 czerwca 2011) regulacje prawne dotyczące zakazu wieszania reklam na budynkach mieszkalnych są nagminnie łamane przez branżę reklamową. Szkodzą one nie tylko wizerunkowi samej branży, ale także reklamującym się firmom. Ponadto wprowadzają niepotrzebny chaos komunikacyjny oraz bałagan w strefie miejskiej.

Wspólnoty mieszkaniowe sprzedające nielegalne powierzchnie reklamowe czerpią korzyści z niedoskonałych procedur i mimo wszystko zbyt niskich kar za ich naruszanie. Ciągle opłaca im się oferować bezprawnie powierzchnie, gdyż grożące im grzywny są niższe niż wpływy z takich reklam. Ponadto procedura egzekucyjna może trwać nawet ponad rok, więc jest to odroczona w czasie kara”, mówi Jacek Kozłowski, Wojewoda Mazowiecki.

W projekt walki o prawo mieszkańców do widoku z okna włączyli się parlamentarzyści z Warszawy i Mazowsza. Dążą oni do nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. We wrześniu projekt ulepszonych procedur ma zostać przekazany marszałkowi jako inicjatywa poselska.

IAA Polska przypomina, że nadal pozostaje wiele możliwości zaistnienia z reklamą na tego typu budynkach, w zgodzie z prawem i bez konfliktu z lokatorami. Do zagospodarowania pozostają ściany szczytowe budynków, ściany wzdłuż klatek schodowych oraz budynki w trakcie remontów.

Zależy nam by wypracować best practice w tym zakresie i skutecznie interweniować w przypadku naruszenia prawa. Budynki objęte remontem dachu czy piwnicy nie powinny być zasłaniane siatkami reklamowymi, zdrowy rozsądek wskazuje, że jest to ewidentne nadużycie ze strony właściciela lub zarządcy budynku”, mówi Lech Kaczoń, członek zarządu IAA oraz prezydent IGRZ.

Źródło: IAA Polska


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: IAAPolska

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764