Gemius i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska to jedyne polskie organizacje, które otrzymały nominacje w tegorocznej edycji konkursu IAB Europe Research Awards. Gemius za projekty metodologiczne, a IAB Polska za badanie zatytułowane: „Internet Rzeczy w Polsce”.
Gemius otrzymał dwie nominacje za rozwiązania w obszarze badań internetu. Szansę na statuetkę mają: metodologia produkcji danych dziennych prezentujących oglądalność stron WWW z dnia na dzień (gemiusOvernight) oraz metodologia umożliwiająca prezentację danych o oglądalności internetu za pomocą PC z podziałem na dom i biuro (Home & Work Multilocation Model).
– To olbrzymia radość dla naszej firmy, wszystkich pracowników, którzy ciężko pracowali na to, by dane, które dostarczamy klientom precyzyjnie odzwierciedlały świat online – mówi Piotr Ejdys, prezes Gemiusa nie ukrywając dumy.
Piotr Ejdys dodaje, że oba docenione projekty funkcjonują nie tylko na papierze. – Dane pokazujące oglądalność stron WWW z podziałem na lokalizację, tj. dom i biuro, zostały przez nas wdrożone w Belgii w ramach oficjalnego badania internetu, które funkcjonuje na tym rynku jako standard pomiaru sieci, oraz w Polsce. Tu też dostarczamy klientom dane dzienne publikowane z dnia na dzień. Nominacje od IAB Europe to najlepszy dowód dla naszych klientów, że otrzymują produkt najwyższej jakości – podkreśla Ejdys.
Badanie „Internet Rzeczy w Polsce”, które zostało nominowane w kategorii najlepszy projekt realizowany w ramach najlepszego wykorzystania budżetu badawczego, jest pierwszym w Polsce oficjalnym badaniem w całości poświęconym Internetowi Rzeczy. Na jego podstawie IAB Polska wydał raport o tym samym tytule wzbogacony o artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie się wiążą z zastosowaniem tego zjawiska w marketingu internetowym.
– Docenienie po raz kolejny badania przeprowadzonego przez IAB Polska na arenie międzynarodowej jest dla nas powodem do dumy i radości. Badania i edukacja rynku to bowiem jedne z kluczowych obszarów działalności naszej organizacji. W raporcie „Internet Rzeczy w Polsce” przyjrzeliśmy się stosunkowo świeżemu i jeszcze mało zbadanemu obszarowi, który otwiera przed komunikacją marketingową całkiem nowe możliwości. Raport ten jest jedną z najpoczytniejszych publikacji IAB Polska minionego roku i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem rynku – zarówno reklamodawców i branży, dla których zawarte w nim treści są użyteczne w codziennej pracy, jak i mediów, przyczyniając się do popularyzacji zjawiska IoT – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Wyniki konkursu poznamy podczas kongresu Interact już 12 maja br. W kategorii na najlepsze rozwiązania w obszarze badań internetu Gemius konkuruje ze Spotify, MindTake Research i comScore. Z kolei głównymi konkurentami IAB Polska są EDAA & TRUSTe, The Guardian i OMD Norway.
To kolejny sukces IAB Polska i Gemiusa w konkursie IAB Europe Research Awards. W 2014 r. IAB Polska otrzymał wyróżnienie za projekt badawczy „Prywatność w sieci”. Z kolei Gemius w 2015 r. zdobył statuetkę za projekt metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg w sieci ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis, BPS).
Źródło: Gemius