7 marca 2017 przedstawiciele GIODO i IAB Polska podpisali list intencyjny o wspólnym działaniu na rzecz podnoszenia poziomu ochrony danych osobowych w komunikacji interaktywnej i na rynku internetowym oraz utworzeniu Branżowego Kodeksu Postępowania. Porozumienie stanowi odpowiedź m.in. na wydane przez Parlament i Radę Europejską ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
Celem zawartego porozumienia jest wzmocnienie poziomu ochrony danych osobowych na polskim rynku internetowym oraz upowszechnienie i jednolite wdrażanie zasad tej ochrony zgodnie z europejskimi i polskimi regulacjami prawnymi w tym zakresie. Przede wszystkim jednak podyktowane jest potrzebą efektywnego dostosowania się do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (tzw. „ogólne rozporządzenie o ochronie danych”).
Nowe unijne przepisy w zakresie ochrony danych osobowych, które wprowadzają wiele istotnych zmian związanych z przetwarzaniem danych osobowych z wykorzystaniem Internetu, wymagają od podmiotów działających na polskim rynku interaktywnym gruntownych zmian. Przedstawiciele firm muszą jednak wiedzieć, co należy zmienić i w jaki sposób prawidłowo dostosować się do nowego prawa. W odpowiedzi na tę ważną potrzebę edukacyjną zdecydowaliśmy, by zacieśniając naszą współpracę z IAB Polska, podjąć działania regulacyjne w tym zakresie. – mówi dr Edyta Bielak-Jomaa, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
Efektem tej współpracy będzie opracowanie Branżowego Kodeksu Postępowania w zakresie ochrony danych osobowych w działalności polskiego rynku internetowego i komunikacji interaktywnej. Publikacja zostanie opracowana zgodnie z wymaganiami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, przepisami prawa krajowego oraz z uwzględnieniem specyfiki branży informatycznej.
Prace wykonawcze nad Kodeksem trafią w ręce IAB Polska. Na polu merytorycznym natomiast nasi eksperci będą ściśle współpracować z przedstawicielami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, dzięki czemu stworzymy szczegółową instrukcję, która pozwoli rodzimej branży interaktywnej skutecznie i sprawnie dostosować swoje działania do nowych unijnych regulacji – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Porozumienie zostało podpisane podczas 20. IAB Expert Panelu: Prywatność w sieci, który odbył się 7 marca 2017 r. w siedzibie IAB Polska.
Źródło: IAB Polska