logo
WIADOMOŚCI

IAB Polska i GIODO wspólnie na rzecz ochrony danych osobowych

redakcja  PR 19.03.2017, przeczytano 223 razy
ilustracjastrzałka

7 marca 2017 przedstawiciele GIODO i IAB Polska podpisali list intencyjny o wspólnym działaniu na rzecz podnoszenia poziomu ochrony danych osobowych w komunikacji interaktywnej i na rynku internetowym oraz utworzeniu Branżowego Kodeksu Postępowania. Porozumienie stanowi odpowiedź m.in. na wydane przez Parlament i Radę Europejską ogólne rozporządzenie o ochronie danych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iab-polska-i-giodo-wspolnie-na-rzecz-ochrony-danych-osobowych,31859,artykul.html

Celem zawartego porozumienia jest wzmocnienie poziomu ochrony danych osobowych na polskim rynku internetowym oraz upowszechnienie i jednolite wdrażanie zasad tej ochrony zgodnie z europejskimi i polskimi regulacjami prawnymi w tym zakresie. Przede wszystkim jednak podyktowane jest potrzebą efektywnego dostosowania się do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (tzw. „ogólne rozporządzenie o ochronie danych”).

Nowe unijne przepisy w zakresie ochrony danych osobowych, które wprowadzają wiele istotnych zmian związanych z przetwarzaniem danych osobowych z wykorzystaniem Internetu, wymagają od podmiotów działających na polskim rynku interaktywnym gruntownych zmian. Przedstawiciele firm muszą jednak wiedzieć, co należy zmienić i w jaki sposób prawidłowo dostosować się do nowego prawa. W odpowiedzi na tę ważną potrzebę edukacyjną zdecydowaliśmy, by zacieśniając naszą współpracę z IAB Polska, podjąć działania regulacyjne w tym zakresie. – mówi dr Edyta Bielak-Jomaa, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Efektem tej współpracy będzie opracowanie Branżowego Kodeksu Postępowania w zakresie ochrony danych osobowych w działalności polskiego rynku internetowego i komunikacji interaktywnej. Publikacja zostanie opracowana zgodnie z wymaganiami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, przepisami prawa krajowego oraz z uwzględnieniem specyfiki branży informatycznej.

Prace wykonawcze nad Kodeksem trafią w ręce IAB Polska. Na polu merytorycznym natomiast nasi eksperci będą ściśle współpracować z przedstawicielami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, dzięki czemu stworzymy szczegółową instrukcję, która pozwoli rodzimej branży interaktywnej skutecznie i sprawnie dostosować swoje działania do nowych unijnych regulacji – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Porozumienie zostało podpisane podczas 20. IAB Expert Panelu: Prywatność w sieci, który odbył się 7 marca 2017 r. w siedzibie IAB Polska.

Źródło: IAB Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Branża eventowa rośnie w siłę. Gorzej ze standardami i procedurami
Branża eventowa w Polsce jest coraz bardziej profesjonalna i coraz częściej doceniana za granicą. Rośnie też jej przełożenie na krajową gospodarkę. Do 2021 roku w Polsce zaplanowanych jest już 150 dużych konferencji o międzynarodowej randze. Bolączką event marketingu są jednak standardy, które odbiegają od zagranicznych, oraz  procedury dotyczące organizacji przetargów na takie usługi....
Zarobki Polaków. Języki czy region – co wpływa na nasze pensje?
W 2017 roku najwięcej można było zarobić w Warszawie – przeciętna pensja wyniosła 5800 zł i była aż o 2000 wyższa niż wynagrodzenie, na które mogli liczyć pracownicy z Lublina. Jakie zarobki oferowały inne miasta wojewódzkie? Czy duże aglomeracje gwarantowały dobrą pensję? W którym regionie Polski można było zarobić najwięcej w 2017 roku i jak się do tego miała znajomość języków obcych? M...
Polscy przedsiębiorcy coraz odważniej myślą o podnoszeniu cen swoich produktów i usług - wynika z raportu, do którego dotarł serwis money.pl.
Raport Newspoint: Pokolenia w Polsce i potrzeba monitorowania ich rosnącej aktywności
Według Głównego Urzędu Statystycznego liczba mieszkańców w Polsce to ponad 38,4 miliona kobiet i mężczyzn. Najwięcej osób mieści się między 30 a 40 rokiem życia, a najmniej jest tych po siedemdziesiątce. Analizując dane pod kątem liczności poszczególnych pokoleń (BB, X, Y, Z) otrzymujemy najwięcej Z-tów: 8,983 miliona i 23,4% ludności Polski. Drugie co do wielkości pokolenie to Y-ki z wyn...
Koszty twórców: Rządzący nadal nie dostrzegają grafików?
Rząd zamierza rozszerzyć katalog rodzajów działalności, która uprawnia twórców do korzystania z preferencyjnych (50 proc.) kosztów uzyskania przychodów. Lista obejmie także inżynierów budowlanych, tłumaczy oraz twórców gier komputerowych. Jak wskazują eksperci, Ministerstwo Finansów nadal pomija m.in. grafików, copywriterów oraz niektórych specjalistów IT....
 
czwartek 19.04.2018, 133 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone