logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IAB Polska organizatorem dwóch paneli dyskusyjnych w ramach IGF 2020

  PR 23.10.2020, przeczytano 402 razy

W ramach „Dnia Zero” ogólnoświatowego Forum Zarządzania Internetem (IGF), którego gospodarzem jest Organizacja Narodów Zjednoczonych, IAB Polska organizuje dwa panele dyskusyjne dotyczące kwestii opodatkowania gospodarki cyfrowej oraz konieczności przyśpieszenia cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iab-polska-organizatorem-dwoch-paneli-dyskusyjnych-w-ramach-igf-2020,388921,artykul.html

Pierwszy panel „Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – antidotum na międzynarodowy kryzys gospodarczy?” odbędzie się 3 listopada 2020 roku, w godzinach 12:50 – 13:50, na platformie IGF 2020 Zoom.

Pandemia koronawirusa pokazała, że przyszłość światowej gospodarki wyznaczy jej cyfryzacja i nowe podejście do cyfrowych umiejętności społeczeństwa. Dzięki przyspieszonemu procesowi digitalizacji, biznes będzie w stanie stanąć na nogi i nadać impet odbudowującej się gospodarce. Firmy pracujące w modelach opartych na działaniach offline, osiągnęły już w większości maksymalny pułap efektywności, a dalsze poszukiwania ścieżek rozwoju powinny kontynuować w obszarze nowoczesnych technologii. Konieczność wykorzystania w większym zakresie rozwiązań digitalowych wymaga wiedzy, dobrania odpowiednich narzędzi i doświadczeń firm, które ten proces mają już za sobą. Niezbędna jest pomoc wszystkim przedsiębiorcom, którzy zdecydują się rozwijać działania w online, ponieważ takie firmy staną się kołem zamachowym gospodarki oraz będą odporniejsze na wahania koniunktury gospodarczej. Biznes napotyka obecnie wiele barier, a dynamicznie zmieniająca się sytuacja związana z globalnym kryzysem stawia przed przedsiębiorcami kolejne wyzwania. Bez impulsu ze strony decydentów proces cyfryzacji gospodarki będzie raczkował.

Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest TUTAJ

Wraz z zaproszonymi ekspertami chcemy wspólnie zastanowić się nad możliwościami przyśpieszenia procesu cyfryzacji oraz pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom.

Udział w dyskusji wezmą:

  • Daniel Knapp, IAB Europe
  • Justyna Orłowska, Departament GovTech Polska, Kancelaria Premiera Rady Ministrów
  • Marta Poślad, Google
  • Krzysztof Szubert, Business Center Club
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator dyskusji

Drugi panel dyskusyjny „Opodatkowanie gospodarki cyfrowej – jak to zrobić sprawiedliwie?” odbędzie się 4 listopada, w godzinach 12:50-13:50 czasu polskiego i będzie również transmitowany na platformie IGF  2020 Zoom.

Sektor cyfrowy, który tworzy wysoką wartość dodaną dla gospodarki, jest poddawany coraz większej presji regulacyjnej. Tworzone i aktualizowane są normy prawne dot. prywatności, przepływu danych osobowych i nieosobowych, praw autorskich i kwestii audiowizualnych. Wszystko to, by urzeczywistnić jednolity rynek cyfrowy w UE. Wśród przyjętych w ciągu ostatnich lat w Unii Europejskiej przepisów są zarówno takie, które zyskały aprobatę biznesu, ale też takie, które uważa się za nieprzystosowane do zmieniającego się dynamicznie krajobrazu technologicznego, czy szkodzące innowacjom i urzeczywistnieniu jednolitego rynku cyfrowego w UE. Jednym z wielu przykładów dot. nowych norm jest kwestia opodatkowania gospodarki cyfrowej. Aktualnie w obliczu spowolnienia gospodarczego, które obserwujemy w związku z pandemią COVID-19, rozwiązanie kwestii sprawiedliwego opodatkowania gospodarki cyfrowej przybrało na znaczeniu. W OECD trwają intensywne negocjacje na szczeblu międzynarodowym, tak by przedstawić propozycję do końca 2020 r. Unia Europejska jest gotowa wypracować własne rozwiązania, jeśli działania OECD okażą się zbyt opieszałe. Dodatkowo niektóre z państw członkowskich przyjęły albo planują przyjąć rozwiązania lokalne.

  • Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest TUTAJ

Wraz z ekspertami ze świata biznesu, przedstawicielami administracji publicznej i świata nauki chcemy  wspólnie zastanowić się nad pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom i nie spowodowały spadku konkurencyjności.

Udział w dyskusji wezmą:

  • dr Damian Flisak, Ringier Axel Springer Polska
  • Filip Majdowski, Ministerstwo Finansów
  • Agnieszka Wnuk, MDDP Group
  • Anna Wrześniewska, Allegro
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator panelu

Rejestracja jest wymagana, aby wziąć udział w spotkaniu i uzyskać dostęp do interaktywnego harmonogramu IGF. Odbywa się za pośrednictwem strony internetowej IGF.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764