logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IAB Polska organizatorem dwóch paneli dyskusyjnych w ramach IGF 2020

  PR 23.10.2020, przeczytano 241 razy

W ramach „Dnia Zero” ogólnoświatowego Forum Zarządzania Internetem (IGF), którego gospodarzem jest Organizacja Narodów Zjednoczonych, IAB Polska organizuje dwa panele dyskusyjne dotyczące kwestii opodatkowania gospodarki cyfrowej oraz konieczności przyśpieszenia cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iab-polska-organizatorem-dwoch-paneli-dyskusyjnych-w-ramach-igf-2020,388921,artykul.html

Pierwszy panel „Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – antidotum na międzynarodowy kryzys gospodarczy?” odbędzie się 3 listopada 2020 roku, w godzinach 12:50 – 13:50, na platformie IGF 2020 Zoom.

Pandemia koronawirusa pokazała, że przyszłość światowej gospodarki wyznaczy jej cyfryzacja i nowe podejście do cyfrowych umiejętności społeczeństwa. Dzięki przyspieszonemu procesowi digitalizacji, biznes będzie w stanie stanąć na nogi i nadać impet odbudowującej się gospodarce. Firmy pracujące w modelach opartych na działaniach offline, osiągnęły już w większości maksymalny pułap efektywności, a dalsze poszukiwania ścieżek rozwoju powinny kontynuować w obszarze nowoczesnych technologii. Konieczność wykorzystania w większym zakresie rozwiązań digitalowych wymaga wiedzy, dobrania odpowiednich narzędzi i doświadczeń firm, które ten proces mają już za sobą. Niezbędna jest pomoc wszystkim przedsiębiorcom, którzy zdecydują się rozwijać działania w online, ponieważ takie firmy staną się kołem zamachowym gospodarki oraz będą odporniejsze na wahania koniunktury gospodarczej. Biznes napotyka obecnie wiele barier, a dynamicznie zmieniająca się sytuacja związana z globalnym kryzysem stawia przed przedsiębiorcami kolejne wyzwania. Bez impulsu ze strony decydentów proces cyfryzacji gospodarki będzie raczkował.

Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest TUTAJ

Wraz z zaproszonymi ekspertami chcemy wspólnie zastanowić się nad możliwościami przyśpieszenia procesu cyfryzacji oraz pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom.

Udział w dyskusji wezmą:

  • Daniel Knapp, IAB Europe
  • Justyna Orłowska, Departament GovTech Polska, Kancelaria Premiera Rady Ministrów
  • Marta Poślad, Google
  • Krzysztof Szubert, Business Center Club
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator dyskusji

Drugi panel dyskusyjny „Opodatkowanie gospodarki cyfrowej – jak to zrobić sprawiedliwie?” odbędzie się 4 listopada, w godzinach 12:50-13:50 czasu polskiego i będzie również transmitowany na platformie IGF  2020 Zoom.

Sektor cyfrowy, który tworzy wysoką wartość dodaną dla gospodarki, jest poddawany coraz większej presji regulacyjnej. Tworzone i aktualizowane są normy prawne dot. prywatności, przepływu danych osobowych i nieosobowych, praw autorskich i kwestii audiowizualnych. Wszystko to, by urzeczywistnić jednolity rynek cyfrowy w UE. Wśród przyjętych w ciągu ostatnich lat w Unii Europejskiej przepisów są zarówno takie, które zyskały aprobatę biznesu, ale też takie, które uważa się za nieprzystosowane do zmieniającego się dynamicznie krajobrazu technologicznego, czy szkodzące innowacjom i urzeczywistnieniu jednolitego rynku cyfrowego w UE. Jednym z wielu przykładów dot. nowych norm jest kwestia opodatkowania gospodarki cyfrowej. Aktualnie w obliczu spowolnienia gospodarczego, które obserwujemy w związku z pandemią COVID-19, rozwiązanie kwestii sprawiedliwego opodatkowania gospodarki cyfrowej przybrało na znaczeniu. W OECD trwają intensywne negocjacje na szczeblu międzynarodowym, tak by przedstawić propozycję do końca 2020 r. Unia Europejska jest gotowa wypracować własne rozwiązania, jeśli działania OECD okażą się zbyt opieszałe. Dodatkowo niektóre z państw członkowskich przyjęły albo planują przyjąć rozwiązania lokalne.

  • Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest TUTAJ

Wraz z ekspertami ze świata biznesu, przedstawicielami administracji publicznej i świata nauki chcemy  wspólnie zastanowić się nad pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom i nie spowodowały spadku konkurencyjności.

Udział w dyskusji wezmą:

  • dr Damian Flisak, Ringier Axel Springer Polska
  • Filip Majdowski, Ministerstwo Finansów
  • Agnieszka Wnuk, MDDP Group
  • Anna Wrześniewska, Allegro
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator panelu

Rejestracja jest wymagana, aby wziąć udział w spotkaniu i uzyskać dostęp do interaktywnego harmonogramu IGF. Odbywa się za pośrednictwem strony internetowej IGF.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża filmowa i telewizyjna przechodzi na zdalną produkcję
Restrykcje pandemiczne odcisnęły piętno na branży produkcji telewizyjnej. W związku z wymuszeniem ograniczenia kontaktów międzyludzkich konieczne stało się wdrożenie nowego modelu pracy. Z pomocą przyszły technologie zdalnej komunikacji umożliwiające zredukowanie liczby osób obsługujących plany filmowe, konferencje oraz widowiska sportowe. Zdalny model realizacji...
Kanał TVP Dokument dostępny dla milionów widzów
19 listopada w dniu startu, najnowszy kanał tematyczny Telewizji Polskiej - TVP Dokument został włączony do oferty kilkudziesięciu operatorów sieci kablowych w całej Polsce, platformy satelitarnej CANAL+ oraz udostępniony w ramach testu standardu DVB-T2/HEVC – w naziemnej telewizji cyfrowej na kanale 86.
28. edycja „Reklamy Dzieciom” w Telewizji Polskiej
W pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia w TVP1, po głównym wydaniu „Wiadomości”, zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy, z którego dochód zostanie przeznaczony na pomoc potrzebującym dzieciom. Dotychczas dzięki hojności reklamodawców TVP przekazała na ten cel prawie 30 milionów złotych. Sprzedaż czasu reklamowego w...
Kampania Cyfrowego Polsatu: Świąteczna oferta telewizji nie do przeobejrzenia
Ruszyła emisja najnowszej, świątecznej kampanii Cyfrowego Polsatu promującej gwiazdkową ofertę telewizyjną. Klienci, którzy wybiorą pakiet M lub L, otrzymają pełną ofertę przez 3 miesiące bez opłat, a później ulubione kanały w jednym pakiecie już od 30 zł miesięcznie.
Ruszają podcasty premium Ringier Axel Springer Polska
Ringier Axel Springer Polska rusza z emisją podcastów premium. W ofercie programowej audio w listopadzie zadebiutuje m. in. podcast Jarosława Kuźniara „Męski punkt widzenia”, „Zdrowy sukces” Anny Lewandowskiej, a także podcast „Forbes Women” Aleksandry Karasińskiej, „Instrukcja obsługi świata” Dariusza Ćwiklaka i Macieja Gajka...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764