IAB Polska został sygnatariuszem listu kilku europejskich organizacji reprezentujących biznes w sprawie propozycji aktu o danych (Data Act) i jego relacji z przepisami RODO.
W oświadczeniu skierowanym do przedstawicieli Komisji LIBE w Parlamencie Europejskim wskazano, że niektóre przepisy w propozycji Komisji Europejskiej oraz niektóre poprawki w projekcie opinii komisji LIBE ograniczyłyby pewne działania związane z przetwarzaniem danych, nawet jeśli są one prowadzone w sposób zgodny z GDPR.
Cała grupa obejmuje następujące organizacje
- ACT – The App Association
- AIG –Advertising Information Group
- Alliance Digitale
- CCIA – Computer & Communications Industry Association
- EUCOPE – European Confederation of Pharmaceutical Entrepreneurs
- FEDMA – Federation of European Data and Marketing
- IAB Europe – Interactive Advertising Bureau Europe
- IAB Poland – Interactive Advertising Bureau Poland
- IAB Spain – Interactive Advertising Bureau Spain
- IAB Sweden- Interactive Advertising Bureau Sweden
- ITI – Information Technology Industry Council
Cały list do przeczytania TUTAJ[PDF]
Źródło: IAB Polska