Iberion odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży bezpośredniej do 359%, porównując do wyników z 2023 roku. Na czele zestawienia wzrostów przychodów reklamowych znalazł się Goniec – najszybciej rosnący portal informacyjny w Polsce. Najlepiej sprzedającym się produktem reklamowym jest wideo, który odpowiada za blisko 50% łącznej sprzedaży w 2024 r.
Goniec jako jedyna marka informacyjna w Polsce, stawia na połączenie dziennikarstwa śledczego z milionowymi zasięgami materiałów video. Wśród reklamodawców serwisu znalazły się takie marki, jak Pekao S.A, SexedPL Anji Rubik, czy Brit Care. Partnerem strategicznym kanału jest Aquaphor.
- Naszą przewagą na rynku reklamowym jest szybka, jakościowa realizacja projektów i niespotykane u innych wydawców zasięgi w mediach społecznościowych. Oferujemy wszystkie elementy skutecznych kampanii w jednym miejscu: zespoły redakcyjne, studio wideo, zespół kreatywny, a do tego największe kompetencje w Polsce w zakresie zasięgowych kampanii w mediach elektronicznych. Dajemy klientom możliwość komunikacji multiplatformowej, dobierając odpowiednie kanały i formaty do ich potrzeb. Tworzymy również projekty na miarę – takie, których nie można znaleźć w standardowych ofertach innych wydawców - komentuje Lidia Cybulska, Chief Sales Officer w Iberionie.
Partnerem strategicznym kanału w IV kwartale 2024 r. jest Aquaphor Polska. Już w pierwszym miesiącu partnerstwa kampania osiągnęła 157% zaplanowanego całkowitego celu, generując 23,6 mln wyświetleń w mediach społecznościowych i na kanale Gońca.
Jednym z najchętniej wybieranych produktów reklamowych wideo jest Sonda Gońca. Kampania Pekao S.A., wykorzystująca sondę jako element komunikacji z okazji Światowego Dnia Oszczędzania, zakończyła się wynikiem na poziomie 208% założonego celu trzeciego dnia od startu kampanii (10/2024). Jednocześnie 100% respondentów sondy rozpoznało bank Pekao S.A. na podstawie elementu logotypu. Sondy Gońca to również wartościowe źródło informacji dla klientów – od monitorowania nastrojów społecznych, badania potrzeb konsumentów, po opinie na temat produktów i usług.
Wyniki kampanii społecznych SexedPL Anji Rubik, Storytel, czy Brit Care pokazują, jak silną i angażującą marką w przestrzeni social mediów jest Goniec. Kampania “(NIE) mówimy o seksie” dla SexedPL i Storytel zrealizowana na kanałach Goniec i Pacjenci wygenerowała prawie 0,6 mln wyświetleń. Sonda Gońca i marki Brit dotycząca wypalenia zawodowego lekarzy weterynarii, została zrealizowana na poziomie 140% celu.
Największą dynamikę wzrostu sprzedaży w Iberionie odnotowały produkty wideo. Kampanie wideo na kanałach grupy wygenerowały połowę przychodów ze sprzedaży bezpośredniej w 2024 roku.
- Mamy obsesję na punkcie klienta. Nie realizujemy celu w 100%, dowozimy go z dwukrotną przebitką. Reklamodawcy są zachwyceni - kochają Gońca i kochają Iberion. Goniec generuje wspaniałe wyświetlenia, miliony odsłon miesięcznie i rośnie najszybciej w Polsce. Robimy najlepsze śledztwa i ludzie mają tego świadomość. Ujawniliśmy aferę Kaźmierskiej, Chajzera, Megakota, Rutkowskiego. Byli na świeczniku, wszyscy ich chwalili. Każdy wiedział, że mają coś za uszami ale się bali. My się nie boimy, ujawniliśmy wszystko i dlatego ludzie wierzą Gońcowi bardziej niż innym. Tworzymy piękny projekt - dodaje Maksymilian Tomanek, wiceprezes i współwłaściciel grupy Iberion.
W październiku b.r. Goniec znalazł się na pierwszym miejscu wśród najszybciej rosnących kanałów informacyjnych na YouTube z wynikiem 33 000 nowych subskrypcji, wyprzedzając tym samym Kanał Zero (+30 000 subskrypcji) i Telewizję Republika (+ 20 000 subskrypcji).
W listopadzie do redakcji Gońca dołączył Radosław Gruca (wcześniej dziennikarz Radia Zet / Eurozet).
Źródło: Iberion