logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IBO z nową strukturą właścicielską i zarządem

  PR 14.12.2018, przeczytano 687 razy

Instytut Badań Outdooru IBO Sp. z o.o. zmienił strukturę właścicielską. Firmy AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w spółce IBO od trzeciego udziałowca – firmy Clear Channel Poland. W związku z tym 30 listopada 2018 r. Rada Nadzorcza IBO powołała nowy zarząd. W jego skład wchodzą Bartosz Barański i Waldemar Kruk. Jednocześnie Rada Nadzorcza wyraziła podziękowanie dotychczasowemu zarządowi w osobie Pawła Tyszkiewicza za kierowanie spółką w pierwszym etapie projektu, polegającym na przeprowadzeniu badania i udostępnieniu danych udziałowcom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ibo-z-nowa-struktura-wlascicielska-i-zarzadem,380530,artykul.html

Na styczeń 2019 r. IBO zapowiedział wdrożenie kolejnego etapu projektu Outdoor Track. Będzie nim przedstawienie i przekazanie do testów platformy autoryzacyjnej IDS dla nośników objętych badaniem. Warsztat planerski inaugurujący wprowadzenie platformy odbędzie się 22 stycznia 2019 r. w Warszawie.

– Platforma pozwala wyliczyć wskaźniki kampanii z wykorzystaniem nośników wszystkich firm, które zostały przebadane w projekcie Outdoor Track, czyli AMS, Clear Channel i Ströer – mówi Waldemar Kruk – Korzystanie z niej odbywać się będzie poprzez autoryzowany dostęp internetowy. W pierwszych tygodniach użytkownicy będą mogli testować rozwiązanie pracując na przygotowanych przez IBO kampaniach demonstracyjnych. Po tym okresie, wszyscy zarejestrowani użytkownicy będą mogli autoryzować parametry mediowe rzeczywistych ofert – dodaje.

– Udostępnienie rynkowi platformy autoryzacyjnej umożliwi długo oczekiwaną zmianę modelu sprzedaży outdooru – przejście na planowanie i kupowanie OOH z uwzględnieniem wskaźników mediowych i porównywalności z innymi mediami. Innymi słowy – pozwoli na sprzedaż widowni, a nie pojedynczych tablic – mówi Bartosz Barański.

Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych:

  • natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o  Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu
  • dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS
  • baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)

Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).

Metodologia pozwala na wyliczenie kluczowych wskaźników mediowych dla kampanii outdorowych tj: GRP, zasięgu i częstotliwości. Pozwoli to na bardziej efektywne planowanie kampanii OOH.

Waldemar Kruk

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Executive MBA (Uniwersytet Warszawski we współpracy z University of Illinois at Urbana – Champaign USA) oraz Szkoły Głównej Handlowej. Z branżą reklamową związany od 1994r. Współtwórca standardu badań czytelnictwa (PBC) i badania audytorium radiowego (RadioTrack). W latach 2004-2013 prezes zarządu spółki Polskie Badania Outdooru Sp. z o.o. Do listopada 2018r. członek Rady Nadzorczej Instytutu Badań Outdooru Sp. z o.o.

Założyciel INSIGHT PRO, firmy doradczej specjalizującej się w analizach strategicznych, data-miningowych oraz narzędziach wspomagających marketing sprzedaży. Obecnie Head of Business Intelligence w  AMS SA (Grupa Agora).

Bartosz Barański

Doświadczony badacz i manager, związany z branżą badawczą od 1997 roku. Na początku kariery zawodowej zajmował się głównie badaniami rynkowymi telewizji, natomiast outdoorem od 2001 roku. W latach 2005-2006 był również dyrektorem warszawskiego oddziału domu mediowego Media Concept. W Grupie Ströer pełni funkcję Dyrektora ds Marketingu i Badań.

Źródło: Instytut Badań Outdooru Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy konsumenci sceptycznie odnoszą się do nowych logotypów marek?
Ponad 40% badanych1 zwraca uwagę na logotypy produktów, które kupuje. Jednak, kiedy marki zmieniają swoją identyfikację wizualną zauważa to zaledwie 15,8% respondentów. Dla łącznie ponad 60% badanych zmiana logo nie jest pozytywnym doświadczeniem. O to, jaki jest stosunek Polaków do identyfikacji graficznej ich ulubionych marek oraz zmian...
Agencja dentsu X (dentsu Polska) rozszerza współpracę eventową z Bacardi-Martini i odpowiada za obsługę kolejnej marki z portfolio firmy – whisky Aberfeldy. Dotychczas współpraca obejmowała aktywacje dla marek Bacardi, Dewar's i Martini.
Do najnowszej kampanii kosmetyków bebeauty dostępnych w sieci sklepów Biedronka zaangażowano prezenterkę telewizyjną Martę Manowską oraz popularne influencerki z branży beauty. Za aktywację obejmującą platformy YouTube, TikTok, Instagram i Facebook odpowiada Lifetube – lider rynku influencer marketingu i ekonomii twórców. 
Oneplus celebruje 10. urodziny
Marka OnePlus świętuje dziesięciolecie swojego istnienia. Przez dekadę udało jej się stworzyć nie tylko wyjątkowe produkty, ale także zbudować silną Społeczność. By pokazać, jak ważna dla OnePlus jest więź z fanami, najnowszy model flagowego smartfona OnePlus 12 zostanie wydany w specjalnym opakowaniu.
More Bananas: marketingowy kalendarz adwentowy w wersji online
Jak sami o sobie mówią: na co dzień karmią wiedzą i emocjami. W grudniu postanowili umilić czas oczekiwania na święta. Krakowska agencja marketingowa wypuściła kalendarz adwentowy w wersji online dla wszystkich pasjonatów marketingu. A w nim prezenty, ciekawostki z branży i materiały premium.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764