logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ICCO zawiesza członkostwo Rosyjskiego Stowarzyszenia Agencji PR

  PR 01.03.2022, przeczytano 336 razy

Międzynarodowa Organizacja Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO) zawiesiła członkostwo Rosyjskiego Związku Firm Konsultingowych Public Relations (AKOS) na czas nieokreślony, ze skutkiem natychmiastowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/icco-zawiesza-czlonkostwo-rosyjskiego-stowarzyszenia-agencji-pr,394954,artykul.html

Decyzja została podjęta w wyniku głosowania na spotkaniu Executive Committee ICCO w dniu 28.02.2022 r. i jest następstwem nielegalnej inwazji Rosji na Ukrainę, a także rażącego naruszenia prawa międzynarodowego. Władze ICCO zadecydowały o zawieszeniu rosyjskiej organizacji w związku z obawami o niezdystansowanie się stowarzyszenia AKOS od działań rządu rosyjskiego.

Jak podkreśla Grzegorz Szczepański, wiceprezes ICCO oraz CEO Hill+Knowlton Strategies:

- Moralnym nakazem każdego konsultanta PR powinien być sprzeciw wobec wszelkich aktów terroru dodatkowo wspieranych potężną machiną dezinformacji. To jest pierwsza taka decyzja w historii ICCO, która nastąpiła wskutek pasywności rosyjskiego środowiska public relations wobec niespotykanej od dziesięcioleci agresji militarnej i informacyjnej prowadzonej przez władze tego kraju.

Międzynarodowa Organizacja Konsultantów do Spraw Komunikacji ICCO została założona i działa w oparciu o zasady prawdy, zaufania oraz uczciwości. Podjęta decyzja wynika z przekonania, że prawo międzynarodowe i prawa człowieka muszą być zawsze respektowane. Co jest również spójne z szerszą falą międzynarodowych sankcji wobec Rosji.

Związek Firm PR jest członkiem ICCO od 2001 roku.

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Joanna Ignaczak odpowiada za komunikację wewnętrzną i employer brandingową w Publicis Groupe
Joanna Ignaczak, dotychczas Senior PR Manager w Agencji MSL, dołączyła do zespołu Communications Publicis Groupe, obejmując nowo utworzone stanowisko dyrektorki ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingowej całej Grupy.  
Kaufland z kampanią w rytmie disco
Piosenką „Price Fever” rozpoczyna się międzynarodowa kampania sieci Kaufland. Humorystyczny klip w rytmie disco podkreśla szeroki asortyment oraz atrakcyjne ceny produktów dostępnych w sklepach detalisty.
Żabka podjęła współpracę z marką Żywiec w związku z nadchodzącą trasą Męskie Granie. Z tej okazji partnerzy zaskakują innowacyjną kreacją marketingową z udziałem związanego z żywieckim projektem Vito Bambino. W jednym ze spotów reklamowych, który pojawił się w social mediach, Vito śpiewa wspólnie z kasjerką z Żabki fragment piosenki...
Business Accessibility Forum (BAF) to inicjatywa partnerska Fundacji Widzialni, Allegro, Microsoft Polska, Orange Polska i Santander Bank Polska. Forum będzie płaszczyzną do dyskusji i wymiany doświadczeń, aby lepiej odpowiedzieć na zobowiązania wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności.
IABCoffeeTalks to cykl rozmów ekspertów IAB Polska w formie live’ów. Najbliższe spotkania poświęcone będą wybranym zagadnieniom z obszaru digital marketingu opisanym również w najnowszym Raporcie Strategicznym INTERNET 2021/2022, którego premiera miała miejsce 7 czerwca podczas konferencji Forum IAB 2022. Na wydarzenia obowiązuje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764