logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Idealia dla Nextur.pl

  PR 19.03.2012, przeczytano 2483 razy
ilustracjastrzałka

Nextur.pl - Wirtualny Doradca Turystyczny to serwis służący do planowania kompleksowych wycieczek po kraju wraz z dokonywaniem rezerwacji noclegów i atrakcji online. Nextur.pl umożliwia wybór jednej z dostępnych w bazie wycieczek bądź jej dowolną modyfikację według własnych upodobań i potrzeb. Serwis automatycznie kalkuluje czas, trasę oraz koszty, tak by turysta w ciągu kilku chwil miał kompletny i gotowy plan wyjazdu. Serwis posiada bazę wycieczek posegregowanych na 10 różnych kategorii: Rodzinne, Szkolne, Dla aktywnych, Szlaki turystyczne, Miasto w weekend, Dla dwojga, Historyczne, Biologiczne, Integracyjne, Kulturoznawcze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/idealia-dla-nextur.pl,15020,artykul.html

Właścicielem Nextur.pl jest firma Nex Sp. z o.o. Serwis otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu 8.1. Innowacyjna Gospodarka.


CZAS TRWANIA PROJEKTU
Realizacja projektu trwała 18 miesięcy. W tym czasie agencja Idealia wywiązała się ze wszystkich wytycznych zawartych we wniosku unijnym.

WDROŻONE ROZWIĄZANIA
1. Opracowanie i przygotowanie przyjaznej dla użytkownika grafiki portalu, która skłoni go do jak najdłuższego pobytu na stronie.

2. Zaprogramowanie serwisu – połączenie nowatorskich rozwiązań technologicznych z intuicyjną obsługą. Serwis ma zaspokajać głównie potrzeby szkół oraz osób, które chcą w prosty i szybki sposób zorganizować wycieczkę. System zastosowany w Nextur.pl posiada szeroką bazę wycieczek podzielonych na dni oraz przystanki – poszczególne etapy wycieczki. Każdą propozycję można modyfikować, zmieniając kolejność przystanków, rezygnując z wybranych punktów trasy bądź dodając swoje. Atrakcyjnymi funkcjonalnościami są rezerwacje online oraz automatyczna kalkulacja kosztów. Dzięki temu użytkownicy nie tylko oszczędzają czas, mogąc sięgnąć po gotowe propozycje wyjazdów, ale także mogą dostosować je do swojego budżetu i indywidualnych preferencji.

3. Przygotowanie oraz wprowadzenie do serwisu szerokiej bazy miejsc noclegowych oraz atrakcji turystycznych w Polsce.

4. Przygotowywanie kontentu. Stworzenie atrakcyjnych wycieczek w różnych regionach Polski. Dodatkowo – prowadzenie bloga redakcyjnego zawierającego newsy i ciekawostki z dziedziny turystyki.

5. Działania promocyjno-reklamowe:
- social media – założenie oraz prowadzenie profilu Nextur.pl na Facebook.com, kampania reklamowa FacebookAds,
- media relations – przygotowanie informacji prasowych i artykułów dystrybuowanych do mediów,
- konkurs dla szkół – Najlepsi wyjeżdżają za darmo. Opracuj najciekawszy wyjazd szkolny i wygraj wycieczkę dla swojej klasy,
- konkursu z miesięcznikiem National Geographic Traveler – Zaproponuj ciekawy wyjazd i wygraj cenne nagrody,
- nawiązanie stałej współpracy z National Geographic Traveler – dziennikarze, inspirując się propozycjami z portalu Nextur.pl, organizowali wyjazdy i cyklicznie opisywali wrażenia na łamach miesięcznika,
- udział przedstawicieli Nextur.pl w dwóch zorganizowanych wspólnie z portalem eszkola24.pl konferencjach skierowanych do dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i liceów („Nowoczesne technologie w służbie edukacji”, ”Funkcjonalność systemów informatycznych wspierających pracę szkoły”),
- projekt i przygotowanie gazetki informacyjno-promocyjnej „Szkoła XXI wieku”; wysyłka pocztowa do ok. 1000 szkół w całej Polsce,
- uczestnictwo przedstawicieli Nextur.pl w eventach regionalnych i targach o tematyce turystycznej, takich jak Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw czy 45 Dymarki Świętokrzyskie,
- przeprowadzenie akcji telemarketingowej oraz mailingu tradycyjnego do ponad 5500 właścicieli obiektów wypoczynkowych w celu promocji i zachęcenia do współpracy z portalem Nextur.pl,
- przeprowadzenie kampanii AdWords i AdSense,
- stałe pozycjonowanie portalu.

EFEKTY DZIAŁAŃ DLA PORTALU NEXTUR.PL
1. Stworzenie innowacyjnego portalu, pierwszego tego typu serwisu w Polsce.

2. Zaistnienie w mediach papierowych i elektronicznych. Efektem działań Media Relations było prawie 100 publikacji w mediach szkolnych, turystycznych, kobiecych, męskich i lifestylowych.

3. Stworzenie Fanpage Nextur.pl na Facebooku oraz zgromadzenie wokół niego 520 osób lubiących profil.

4. Do konkursu zorganizowanego wspólnie z miesięcznikiem Nationa Geographic Traveler zgłosiło się ponad 50 osób.

5. Efektywne pozycjonowanie serwisu uplasowało go na pierwszej stronie wyszukiwarki Google na frazy typu: wyjazd szkolny, wycieczka krajoznawcza, wycieczka weekendowa, wycieczka szkolna, wycieczki weekendowe, wyjazdy na weekend, wyjazdy szkolne, wyjazdy weekendowe.

6. Nawiązanie współpracy partnerskiej z miesięcznikiem National Geographic Traveler, portalem wrota-swietokrzyskie.pl oraz serwisem eszkola24.pl.

7. Zbudowanie szerokiej bazy miejsc noclegowych i rozrywkowych, atrakcji turystycznych oraz wycieczek. Odpowiednio:
Miejsca noclegowe - ok. 14 500
Miejsca rozrywkowe - 450
Zabytki - 2210
Wycieczki - 340

Źródło: Idealia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764